Brytyjskie cięcie kosztów

Faktem jest, że Wielką Brytanię dotknęła recesja gospodarcza. Właściciele i menedżerowie starają się obronić hotele przed jej skutkami, szukając prostych rozwiązań. Jednak działając w sektorze hotelarskim, należy zachować spokój i w przemyślany sposób obniżać ceny pokoi W obliczu kryzysu gospodarczego hotele, w porównaniu z innymi sektorami przemysłu turystycznego, udowodniły swoją elastyczność. Jednak dane Inter Continental […]

Czytaj dalej


Długi sezon w ogródku

Planowanie otwarcia ogródka przy hotelu w naszym klimacie ma w sobie coś z hazardu. Trzeba obstawić, kiedy będzie na tyle ciepło, żeby goście zechcieli zeń skorzystać. Również to, do kiedy należy taki ogródek utrzymać, zależy bardziej od meteorologii niż ekonomii Obserwując życie w ogródkach przy polskich hotelach i lokalach gastronomicznych i porównując z innymi krajami, […]

Czytaj dalej


Berlin u stóp

Czterogwiazdkowy Hotel Superior andel’s został otwarty 10 marca w stolicy Niemiec. Berlin jest trzecim po Pradze i Krakowie miastem, gdzie stanął designerski hotel, należący do austriackich deweloperów Warimpex i UBM. Obiekt zaprojektowany przez londyńską pracownię architektów Jestico + Whiles kosztował 80 mln euro. Hotel dysponuje łącznie 557 pokojami na 10 piętrach, salą balową o powierzchni […]

Czytaj dalej


Co robić w czasie kryzysu, by minimalizować jego skutki?

Janusz Mitulski Autor jest doradcą hotelowym Niezależnie od tego, czy kryzys w mniejszym lub większym stopniu dotknie branżę turystyczną, hotelarze muszą myśleć o zwiększeniu popytu w swoich obiektach. Metodami, które mogą im w tym pomóc, jest obniżenie ceny pokoju lub zaoferowanie usług dodatkowych w cenie obecnie obowiązującej. Która z nich jest lepsza? Ze wszystkich stron […]

Czytaj dalej


Świat szkoleń i konferencji

Ostatnimi czasy hotele w Polsce i na świecie przestały być obiektami wchodzącymi tylko i wyłącznie w skład infrastruktury turystycznej, w której świadczyły krótkotrwałe usługi noclegowe. Stały się miejscem, w którym organizowane są seminaria, konferencje i kongresy. Ta sytuacja wymusiła na nich wzbogacenie swojej oferty i skierowanie jej do organizatorów różnorakich spotkań służbowych Fakt, że organizatorzy […]

Czytaj dalej


Biznesowo pod Wawelem

Hotel Sheraton w Krakowie 26 lutego br. oficjalnie otworzył: salę klubową – Club Lounge oraz Link@Sheraton – miejsce, gdzie goście mogą bezpłatnie korzystać z komputera i sieci. To efekt strategii inwestycyjnej grupy Starwood Hotels & Resorts, do której należy marka Sheraton. Club Lounge stanowi część ekskluzywnego, czwartego piętra klubowego. Z 232 pokoi wydzielono 20 pokoi […]

Czytaj dalej


Konferencyjny zysk hotelu

Wszystko to nie przychodzi samo. Warunkiem zainicjowania tej samonapędzającej się machiny jest wyposażenie hotelu we wszystko, co będzie potrzebne organizatorom i uczestnikom imprez. Wiele z tych aspektów warto uwzględnić już na etapie projektowania i budowy hotelu. Ale hotel funkcjonujący od lat, z istniejącymi już salami czy infrastrukturą, ma nie mniej walorów. Trzeba go tylko doposażyć […]

Czytaj dalej


Nowy hotel w Lublinie

W Lublinie u zbiegu ulic Lubartowskiej oraz alei Solidarności ma powstać hotel. Niewykluczone, że realizacja tej inwestycji rozpocznie się w tym roku. Lubelska spółka Corner House, która jest właścicielem terenu przy ul. Lubartowskiej 16, miała w planach budowę biurowca, ale zgłosił się zagraniczny inwestor. Według Tomasza Kalinowskiego, prezesa zarządu Corner House, to sieć hoteli, dotychczas […]

Czytaj dalej


Staropolski styl

Na 25 marca br. zaplanowano otwarcie nowego prywatnego Hotelu „Dworski***” w Przecławiu k. Szczecina. Obiekt ma już promesę na trzygwiazdkową kategoryzację, którą otrzyma najprawdopodobniej na przełomie marca i kwietnia br. Hotel został zaprojektowany w stylu staropolskim, a restauracja będzie serwowała tradycyjną narodową kuchnię. Hotel oferuje swoim gościom 12 pokoi, w tym sześć pokoi 2-osobowych (w […]

Czytaj dalej