Iwona Jakubiak, kosmetolog, specjalista zdrowia publicznego Rekrutacja personelu do SPA to zadanie niełatwe. O ile szefowie HR i firmy doradztwa personalnego mają swoje sposoby na dokonanie selekcji, wiedzy tej często nie posiadają ci, którzy zarządzają małymi i średnimi firmami. Czym się powinni kierować, aby wybrać właściwie, a tym samym nie stracić czasu i pieniędzy? Pierwsza […]
12/2009
12/2009
Choice vs. Expedia czyli hotele idą na wojnę z portalami
Do takiego konfliktu musiało w końcu dojść. Zapachniało buntem w branży. Zawrzało na szczytach światowego hotelarstwa. Expedia, jeden z największych systemów rezerwacyjnych na świecie, z dnia na dzień usunął ze swojej oferty wszystkie obiekty Choice Hotels, drugiej co do wielkości sieci hotelarskiej na świecie. Firmy nie mogły dojść do porozumienia w sprawie nowej umowy o […]
Jak zaprojektować przyjazne SPA
Autorka jest architektem, współwłaścicielką biura architektonicznego CKK Architekci Otóż rzecz zaczyna się i kończy na pomyśle, a projekt jest tylko jego wizualizacją, instrumentem do wprowadzenia pomysłu w życie. Przez ostatnie lata SPA przeszło wielką przemianę – z punktu usługowego, w którym wykonywane są zabiegi, stało się istotną społecznie nową formą spędzania czasu poza domem. Miejscem, […]
Akademia Hotelarza – podsumowanie szkoleń jesień 2009
Koniec roku to najlepszy czas na podsumowania oraz wnioski. Jesienny cykl szkoleń Akademii Hotelarza, przy wsparciu merytorycznym firmy doradczej Horwath HTL – lidera światowego doradztwa w zakresie hotelarstwa i turystyki – okazał się wielkim sukcesem. Świadczą o tym statystyki podsumowujące nasze szkolenia prezentowane poniżej: + Odbyły się 4 szkolenia + Wzięło w nich udział 170 […]
Hotelarze zakładają bank
Właściciele hoteli w Bułgarii planują założyć własny bank w celu zapewnienia przystępnego finansowania inwestycji w warunkach kryzysu gospodarczego. Hotelarze, którzy zechcą stać się współudziałowcami nowego banku, będą musieli dokonać minimalnego depozytu w wysokości około 25 tysięcy euro. Bank przejmie niespłacone kredyty i zastąpi je nowymi pożyczkami o stopie oprocentowania o 2 proc. niższej od stawek […]
Dyrektor muzyczny sieci W
Sieć W Hotels, nowatorska marka life-style’owa wyższej kategorii skierowana do „nowoczesnych biznesmanów” wprowadziła w swojej strukturze stanowisko Globalnego Dyrektora Muzycznego. Objął je Michaelangelo L’Acqua, wcześniej dyrektor muzyczny marki Gucci i Yves Sant Laurent. L’Acqua ma być strategicznym doradcą W Hotels odpowiedzialnym za jej obecność w świadomości potencjalnych gości z grupy docelowej poprzez współpracę z wytwórniami […]
Spotkanie gastronomii z hotelarstwem
Od 18 do 20 listopada w Krakowie odbyła się 17. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA. Impreza połączona była z Targami Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD oraz z Międzynarodowymi Targami Wina ENOEXPO. Łącznie swoją ofertę zaprezentowało ponad 260 wystawców z Polski i zagranicy m.in. z Włoch, Niemiec, Austrii, Mołdawii, Hiszpanii, Francji, […]
Europejskie spadki…
Przychody z pokoju hotelowego (RevPAR) w hotelach europejskich spadły o 19,2 proc. do 58 euro, średnia stawka za pokój (ADR) spadła 108 euro, a obłożenia do 61,6 proc. To główne wnioski raportu „Hospitality Vision” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte za pierwsze trzy kwartały roku 2009. Spadek RevPAR dotyczy wszystkich miast w Europie, choć w różnym […]
Warimpex zarobił w trzecim kwartale
Warimpex odnotował w trzecim kwartale 2009 roku 370 tys. euro zysku. Przychody z działalności hotelowej spadły o 6 proc. do 23 mln, a przez trzy kwartały o 12 proc. do 58 mln. Ale zarząd austriackiej spółki jest dobrej myśli. – Po dość długim okresie „posuchy” zaobserwowaliśmy w trzecim kwartale 2009 roku stabilizację rynku hotelarskiego, który […]
Dział sprzedaży w hotelu
9 listopada odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, tym razem poświęcone tematowi Organizacja i zarządzanie działem sprzedaży hotelu. Blisko 30 uczestników, którzy przybyli do budynku Dominanty Praskiej w Warszawie, mogło poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą zasad współpracy z systemami rezerwacyjnymi, biurami podróży i klientami korporacyjnymi, a także poznać zasady raportowania i premiowania w hotelowym […]