Oryginalny, rewelacyjny, mistrzowski, światowa klasa – tak jury oceniło zwycięski hotel w trzeciej edycji konkursu HOTELARZA na Hotel z Pomysłem 2009. Zgłosiła się do niego rekordowa liczba 39 obiektów. Łódzki andel’s był niekwestionowanym liderem konkursu, zdobywając prawie dwa razy więcej punktów niż drugi Młyn Klekotki. W głosowaniu internautów wygrała kołobrzeska Leda SPA. Celem konkursu Hotel […]
01/2010
01/2010
Hotelarski przewodnik targowy
Imprez targowych w Polsce skierowanych dla branży hotelarskiej jest kilka, a każda ma swój specyficzny profil. Aby się w tym zorientować, prezentujemy przegląd najważniejszych targów branżowych w 2010 roku. Mimo różnej specyfiki poszczególnych imprez na wszystkich pojawiają się, według zapewnień organizatorów, producenci i dystrybutorów urządzeń, towarów i usług dla hotelarstwa, osoby odpowiedzialne za zakupy w […]
Co się zmieniło
Od początku roku weszły w życie zmiany do ustawy o podatku VAT, zwane potocznie pakietami VAT, które dostosowują polskie przepisy do nowej dyrektywy unijnej. Co w praktyce przyniesie nowelizacja i czy jest jeszcze czas na dostosowanie się do zmian? Nowe regulacje odwracają dotychczasową zasadę ogólną ustalania miejsca opodatkowania usług pomiędzy podatnikami VAT (w sektorze B2B). […]
Ofensywa marek Hiltona
Rozmowa z Magdaleną Sekutowską, dyrektor ds. rozwoju marek sieci Hilton Worldwide w Polsce i Europie Wschodniej Sieć Hiltona pojawiła się w Polsce dość późno, bo dopiero w 2007 roku. Przez następne dwa lata nie otwarto żadnego nowego hotelu. Teraz w ciągu kilku tygodni pojawiły się informacje o uruchomieniu wiosną tego roku Hilton Garden Inn w […]
Pod marką hotelu czy producenta?

Kosmetyki hotelowe, poza swą funkcjonalnością, z czasem zaczęły pełnić inną bardzo ważną funkcję – są dopełnieniem wnętrza łazienki, a nierzadko stanowią wręcz element dekoracyjny. Zazwyczaj sygnowane są one marką hotelu, ale ostatnio w hotelowych łazienkach pojawia się coraz więcej marek producentów. Od czego to zależy? Według wymogów kategoryzacyjnych we wszystkich hotelach bez względu na […]
Hotel informatyką stoi

Systemy informatyczne wspomagają obecnie większość obszarów działalności hotelu – od rezerwacji, przez recepcje, gastronomię czy magazyn, po służbę pięter, kuchnię, parking. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań informatycznych dla hoteli – od prostych aplikacji po skomplikowane wielomodułowe systemy. Jak i co wybrać pod kątem swojego obiektu? Branża hotelarska długo nie uchodziła za specjalnie […]
7 NAJ ROKU
Rok 2009 był dla polskiego hotelarstwa wyjątkowy. Niestety, bardziej w negatywnym znaczeniu. Takiego kryzysu branża nie przeżyła jeszcze nigdy. Z drugiej strony, nie oznacza to, że był to rok porażek. Nie było spektakularnych bankructw czy przejęć. Velaves Spa&Resort Wręcz przeciwnie, na rynku wydarzyło się kilka pozytywnych zjawisk, jak parę ciekawych projektów z łódzkim andel’sem na […]
Choice Hotels w Polsce
Sieć Hotel System podpisała umowę franczyzową z Choice Hotels International, jedną z największych sieci na świecie. Grand Baltic w Dźwirzynie o standardzie 5-gwiazdkowym będzie działał pod marką Clarion, a hotele w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach pod marką Quality. Współpraca z siecią Choice sieci Hotel System stała się faktem, 11 stycznia staliśmy się częścią rodziny […]
Pieniądze na promocję hotelu
Hotelarze w 2010 roku powinni się skoncentrować na promocji swojej oferty turystycznej, m.in. ze względu na zbliżające się EURO 2012. Może im w tym pomóc działanie „Paszport do eksportu” realizowane w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Ponieważ hotelarze świadczą często usługi turystyki przyjazdowej, mają szanse ubiegać się o dofinansowanie, które może stanowić istotną część w […]
Alabastrowa cera
Jesienią, gdy zejdzie letnia opalenizna, wiele osób zauważa na swoim ciele przebarwienia powstałe w wyniku intensywnego eksponowania skóry na słońcu. Najczęściej pojawiają się one na twarzy, dekolcie i rękach. Plamy pigmentacyjne powstają na skutek zakłócenia mechanizmu wytwarzania i rozmieszczenia melaniny (pigmentu występującego w skórze i naskórku, nadającego jej charakterystyczny kolor). Efektem jest miejscowe nagromadzenie się […]