Wszystko o czyszczeniu butów

Rozmowa z Marcinem Pawlakiem, prezesem firmy Heute Service, której twórca August Heute, skonstruował pierwszą maszynę do czyszczenia butów w 1945 r., a obecnie Heute posiada ponad 80 proc. udziałów w światowym rynku maszyn dla hoteli. Jakie hotele korzystają z urządzeń do czyszczenia obuwia i jakie powinny korzystać? Hotelowe maszyny czyszcząco-polerujące obuwie dbają o wygląd gości, […]

Czytaj dalej


WŁASNA PRALNIA HOTELOWA

Karolina MarczewskaDział ds. handlu i marketingu Miele Professional Dobór właściwych urządzeń do pralni hotelowej należy rozpocząć od szczegółowej analizy. Najistotniejsze dane to: liczba łóżek w obiekcie i miejsc w restauracji, obłożenie pokoi, kategoria hotelu, liczba zmian pościeli i ręczników w zapasie, czy w obiekcie jest basen lub centrum SPA (co generuje dodatkowe ręczniki i szlafroki […]

Czytaj dalej


Wejście do pokoju

Może to się wydać zaskakującym spostrzeżeniem, ale pierwsze na co natyka się gość wchodząc do pokoju hotelowego to… drzwi. Dlatego pełnią one ważną, choć bardziej podświadomą, funkcję w ocenie estetycznej hotelu. Ale już gdy słychać każdy szept z korytarza, ocena ta jest bardzo świadoma: kiepski hotel, bo słychać wszystko co się dzieje za drzwiami. Dlatego […]

Czytaj dalej


Wymagania gości są coraz wyższe

Bez różnicy w którym kraju w Europie przeprowadza się sondę wśród gości hotelowych pytając „na co zwracają szczególna uwagę przy wyborze hotelu” lub „co zapamiętają najdłużej” zawsze na jednym z pierwszych miejsc jest czystość. Im wyższy standard hotelu, tym wymagania w tym zakresie są w oczywisty sposób wyższe. Podejście do utrzymania czystości zmieniło się w […]

Czytaj dalej


Gastronomia hotelowa: wyżywienie a dostawa posiłków

Małgorzata Dankowska jest Managerem, a Zoja Choromańska – Konsultantem w TPA Horwath Zasady klasyfikowania dla celów VAT usług restauracyjnych, świadczeń typu catering, jak również dostawa artykułów spożywczych może budzić liczne kontrowersje w świetle dwóch ostatnich nowelizacji ustawy o VAT, jak również orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS) z 10 marca 2011 roku. Zgodnie z przepisami ustawy […]

Czytaj dalej


Pokój hotelowy ciekawszy niż w domu

Agata Abramczuk jest architektem wnętrz w firmie Proffetional, twórcą m.in. projektu hotelu Tryp Berlin w Berlinie Pokój hotelowy jest sercem hotelu i istotą jego działania. Jego obłożenie definiuje sukces hotelu. Jego wystrój wpływa na opinie gości, którzy mogą polecić hotel innym, na portalach rezerwacyjnych pierwszą rzeczą obok sprawdzenia ceny jest sprawdzanie komentarzy gości na ten […]

Czytaj dalej


Marketing 3.0 w hotelarstwie

Autorka jest właścicielem firmy doradczo – szkoleniowej Hotel ZoneKlasyczny marketing ewoluuje, stara zasada „wyróżniaj się, albo zgiń” jest zastępowana nowym przesłaniem. Rozpoczęła się era Marketingu 3.0., który bierze pod lupę emocjonalne aspekty komunikacji marki. Jest marketingiem kulturowym – angażującym klienta w proces tworzenia marki. W modelu firmocentrycznym o kształcie produktu decydowała wprowadzająca go na rynek […]

Czytaj dalej


Umowa franczyzowa: Dawid z Goliatem czy jednak Syzyf?

Autor jest właścicielem firmy POPI S – HOTELS Consulting & Management, w zakres działania której wchodzi m.in. doradztwo w podpisywaniu umów franczyzowych oraz zarządzanie hotelami w ramach podpisanych franczyz. Umowa franczyzowa jest najważniejszym dokumentem, jaki przyjdzie nam podpisać rozpoczynając i kontynuując przygodę z hotelem pod obcą marką. Zastanowimy się, czy zawarte w tytule pytanie to […]

Czytaj dalej


Wprowadzamy do Polski Golden Tulip

Wywiad zDavidem Heijligersem,managerem ds. rozwoju na Polskę sieci Louvre Hotels Sieć Louvre Hotels pojawiła się w Polsce w 1999 roku, otwierając pierwszy hotel Campanile w Katowicach. Do 2008 roku, gdy gości zaczął przyjmować Campanile w Łodzi, uruchomiono 10 hoteli, czyli średnio jeden rocznie, w tym kompleks hotelowy Campanile – Premiere Classe – Kyriad w Warszawie. […]

Czytaj dalej


WARIMPEX: Od kryzysu do normalności

Przychody Warimpeksu w segmencie hotelowym zwiększyły się w ub. r. o 21 proc. do ponad 96 mln euro. Firma osiągnęła też zysk netto 3,7 mln euro, podczas gdy rok wcześniej miała blisko 93 mln strat z powodu nadzwyczajnych odpisów amortyzacyjnych. Warimpex zamierza sprzedać jeden hotel w Polsce oraz kupić działki w Warszawie i Gdańsku, aby […]

Czytaj dalej