Marketing 3.0 w hotelarstwie

Autorka jest właścicielem firmy doradczo – szkoleniowej Hotel ZoneKlasyczny marketing ewoluuje, stara zasada „wyróżniaj się, albo zgiń” jest zastępowana nowym przesłaniem. Rozpoczęła się era Marketingu 3.0., który bierze pod lupę emocjonalne aspekty komunikacji marki. Jest marketingiem kulturowym – angażującym klienta w proces tworzenia marki. W modelu firmocentrycznym o kształcie produktu decydowała wprowadzająca go na rynek […]

Czytaj dalej


Umowa franczyzowa: Dawid z Goliatem czy jednak Syzyf?

Autor jest właścicielem firmy POPI S – HOTELS Consulting & Management, w zakres działania której wchodzi m.in. doradztwo w podpisywaniu umów franczyzowych oraz zarządzanie hotelami w ramach podpisanych franczyz. Umowa franczyzowa jest najważniejszym dokumentem, jaki przyjdzie nam podpisać rozpoczynając i kontynuując przygodę z hotelem pod obcą marką. Zastanowimy się, czy zawarte w tytule pytanie to […]

Czytaj dalej


15 lat EuroGastro

Ponad 19 tys. zwiedzających wzięło udział jubileuszowych XV Międzynarodowych Targach Gastronomicznych EuroGastro 2011, które odbyły się w dniach 23−25 marca w centrum MT Polska w Warszawie. Podczas targów zaprezentowało się 261 wystawców z 14 państw. To największe w Polsce wydarzenie targowe dla branży HoReCa. Swoje oferty przedstawili producenci, dystrybutorzy i usługodawcy w czterech sektorach: wyposażenia […]

Czytaj dalej


Golden tulip w Polsce

Sieć Golden Tulip, do której należy ponad 200 hoteli w 40 krajach świata, wchodzi do Polski. Pierwszym hotelem pod tą marką będzie warszawski Kyriad Prestige, który wkrótce zmieni nazwę. – Jesteśmy w zaawansowanych negocjacjach w sprawie pięciu lokalizacji w Polsce z inwestorami, którzy są w trakcie budowy hoteli – mówi HOTELARZ-owi David Heijligers, manager ds. […]

Czytaj dalej


Digital Signage Trends 2011

Międzynarodowa konferencję Digital Signage Trends 2011 odbędzie się w dniach 7 – 8 czerwca w warszawskim hotelu Novotel Airport. Poświęcona będzie nowoczesnej formie reklamy i informacji za pomocą nośników cyfrowych, takich jak: monitory LCD, projektory, interaktywne kioski oraz ściany wideo. Konferencja DST 2011 jest już drugą edycją branżowej imprezy kierowanej do firm i instytucji, zainteresowanych […]

Czytaj dalej


Wrocław: pierwszy PURO Hotel

1 kwietnia w centrum Wrocławiu ruszył pierwszy hotel innowacyjnej polskiej sieci PURO, która chce łączyć oryginalny design i najnowsze rozwiązania technologiczne z przystępną ceną. Hotel oferuje 102 pokoje, ale nie ma recepcji. Goście meldują się samodzielnie w check – in kiosku, a w każdym pokoju znajduje się dotykowy panel sterujący, który służy do ustawienia klimatyzacji, […]

Czytaj dalej


2,6 mln więcej noclegów

W Polsce zanotowano w ubiegłym roku największy w całej UE wzrost liczby noclegów udzielonych gośiom krajowym – o blisko 12 proc. Nasz kraj zaliczał się również do liderów wzrostu w liczbie noclegów ogółem, których polskie hotele i obiekty hotelarskie udzieliły o 10,4 proc. więcej niż w 2009 roku – wynika z najnowszych danych Eurostatu. Ubiegły […]

Czytaj dalej


Nowy Focus Hotel w Gdańsku

W Gdańsku na ulicy Elbląskiej przy trasie w kierunku Warszawy ruszy w maju 3-gwiazdkowy Focus Hotel ze 100 pokojami. Będzie to czwarty obiekt, po Bydgoszczy, Łodzi i Szczecinie należący do sieci Focus i pierwszy, którego nie jest ona właścicielem, lecz dzierżawcą i operatorem. Inwestorem hotelu jest spółka United European Investment Establishment z Gdyni, która początkowo […]

Czytaj dalej


Pierwsze certyfikaty dla Eco Hoteli

31 marca w obiekcie Marine w Kołobrzegu odbyło się pierwsze z cyklu spotkań Akademii InspirEco Philips z zakresu edukacji proekologicznej dla branży hotelarskiej. W czasie spotkania zostały wręczone statuetki i certyfikaty dla Eco Hoteli z regionu zachodniopomorskiego Otrzymały je dwa kołobrzeskieskie hotele: Jantar SPA za wdrożenie rozwiązań energooszczędnych na podstawie przeprowadzonego audytu i spełnienie norm […]

Czytaj dalej


Barometr pogody dla hotelarstwa

Zapytaliśmy Czytelników, z jakimi nastawieniami wkraczają w 2011 rok i jakiej „pogody” spodziewają się dla branży, z którą związali przecież swoje życie. Jest to całkiem niezły barometr nastrojów, z jakimi branża wkracza w 2011 rok. Tylko nieco więcej niż piaty uczestnik sondy myśląc o swojej pracy zawodowej w roku 2011 deklaruje pełny optymizm. W skali […]

Czytaj dalej