Blow Up Hall – Hotel Technology of the Year

Poznański 5-gwiazdokowy hotel Blow Up Hall 50 50 w Starym Browarze należący do Grażyny Kulczyk jako jedyny hotel z Polski został uhonorowany tytułem „Hotel Technology of the Year”, podczas tegorocznej edycji European Hospitality Awards 2012.   Międzynarodowe jury było pod wielkim wrażeniem sposobu wdrożenia innowacji technologicznych na różnych poziomach projektu, który przełożył się bezpośrednio na […]

Czytaj dalej


Poznań: ForZa w bunkrze

ForZa – taką nazwę nosić będzie nowy poznański hotel, zbudowany wokół zabytkowego schronu. Centralnym punktem budynku stanie się odnowiony, XIX-wieczny bunkier, wchodzący w skład Twierdzy Poznań. Obiekt, którego bryła jest wyrazem dialogu pomiędzy tradycją i nowoczesnością, będzie składał się z trzykondygnacyjnego skrzydła biurowego oraz czteropiętrowego hotelu. Centralnym punktem budynku stanie się odnowiony, XIX-wieczny bunkier, wchodzący […]

Czytaj dalej


Potencjał (ustnych) referencji

Jedną z metod weryfikacji kompetencji kandydatów do pracy jest zbieranie referencji na ich temat. Referencje to opinia uwzględniająca ocenę dotychczasowego przebiegu pracy kandydata wystawiona przez byłego lub (rzadziej) aktualnego pracodawcę. Pisemne referencje mają zazwyczaj charakter pozytywny, mający na celu przedstawienie pracownika w jak najlepszym świetle i trudno dowiedzieć się z nich o słabszych stronach kandydata. […]

Czytaj dalej


Świetlna inspiracja

Planowanie rozmieszczenia opraw świetlnych w trakcie tworzenia projektu hotelu czy np. restauracji hotelowej jest fundamentalne. Czy światło ma być delikatne? Czy ma podświetlać zdjęcia wiszące na ścianie? Czy powinno się rozprzestrzeniać jak łuna, na przykład spod podwieszanych sufitów? A może służyć jako element tylko dekoracyjny, akcentując dany obiekt – krzesło, kredens albo stół?   Wszystko […]

Czytaj dalej


ŁAZIENKOWE TRENDY wanny i prysznice

Rozmowa z Markiem Piosikiem, członkiem zarządu firmy Kaldewei Polska, o tendencjach na rynku łazienek hotelowych. Hotelarze mają ciągle wiele dylematów związanych z wyposażeniem łazienek. Co Pana zdaniem powinni wybrać – wannę, prysznic czy też oba te rozwiązania? Sądzę, że jeżeli hotelarze chcą zapewnić klientom poczucie komfortu i wyjątkowości to powinni zdecydować się i na wannę, […]

Czytaj dalej


Jaki jest polski rynek SPA?

Po raz pierwszy w Polsce przeprowadzono badania rynku hotelowych SPA. Dzięki temu udało się uchwycić obraz tej branży, która od kilku lat dynamicznie rozwija się w sektorze usług hotelowych. Celem badania przygotowanego przez Europejską Fundację SPA przy współpracy Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku było uzyskanie nie tylko aktualnego obrazu stanu hotelowej branży SPA […]

Czytaj dalej


Instrumenty promocji usług SPA

Promocje, promocje, kto ich nie lubi…. Szukają ich wszyscy, nie tylko w hipermarketach, szukają ich również osoby korzystające z usług hotelowych i SPA. Jak zatem zachęcić gości hotelu do skorzystania z usług SPA i zainteresować ich naszymi działaniami doprowadzając do wydania w SPA pieniędzy. Zadanie jest więcej niż złożone, ale nie oznacza to, że nie […]

Czytaj dalej


SPA Piwne: Szansa na zysk

W dobie topniejących marż w branży hotelarskiej wszyscy poszukują źródła dodatkowych zysków. W gronie dodatkowych usług, które można szybko uruchomić na terenie obiektu bez dodatkowych kosztów budowlanych jest SPA Piwne czy Ziołowe. Obecnie najczęściej są spotykane strefy SPA & Wellness zbudowane w środku obiektów. Dla hoteli i pensjonatów, które dysponują częściowym wyposażeniem zaplecza rekreacyjnego jak […]

Czytaj dalej