Otwarcie Interferie Medical SPA Świnoujście

Wyczekiwane od wielu miesięcy otwarcie nowoczesnego hotelu Interferie Medical SPA odbyło się na początku grudnia. Wśród gości obecni byli m.in. ambasador Polski w Niemczech oraz prezydent Świnoujścia. Wieczór uświetnił pokaz mody marki Ne Commé Ça oraz koncert Patrycji Markowskiej.   – Budowa tak dużego i nowoczesnego hotelu w Świnoujściu była dla naszej spółki dużym wyzwaniem, […]

Czytaj dalej


Golden Tulip przyspiesza rozwój

Należąca do Grupy PKO BP spółka Qualia Development podpisała z Louvre Hotels Group umowę na otwarcie pięciu hoteli pod marką Golden Tulip w Międzyzdrojach, Gdańsku, Władysławowie, Zakopanem i Dusznikach oraz Royal Tulip w Juracie i Tulip Inn Warszawie. Wszystkie działać będą w systemie condo. Pierwszy condohotel w Międzyzdrojach ze 110 apartamentami ruszy jeszcze w tym […]

Czytaj dalej


Kryształ otwarty

Po 1,5 roku ponownie otwarty został hotel Kryształ Conference & SPA w Szklarskiej Porębie w standardzie 4-gwiazdkowym. Po rozbudowie obiekt posiada 37 pokoi oraz Centrum Wellness & SPA. Wśród oferowanych pokoi znajdują się teraz m.in. dwa apartamenty i pięć klasy Deluxe. Centrum Wellness & SPA składa się z basenu i brodzika dla dzieci, jacuzzi, trzech […]

Czytaj dalej


Hotel SPA Krynicy większy

Hotel SPA Dr Irena Eris Krynica Zdrój powiększył się o nowe skrzydło z 12 pokojami, w tym dwoma apartamentami. Łącznie oferuje obecnie 60 pokoi. Pokoje urządzono w nowo wybudowanym, trzecim skrzydle kompleksu. Do wyboru przygotowano osiem dwójek Executive, dwa pokoje Superior oraz dwa apartamenty. Wszystkie są luksusowo wyposażone, posiadają nowoczesne łazienki i balkony oraz widok […]

Czytaj dalej


Cztery perspektywy

W poprzednim artykule opisałem zasady Zrównoważonej Karty Wyników, proces jej tworzenia oraz kluczowe wskaźniki i cele. Teraz przyjrzyjmy się bliżej czterem perspektywom, według których analizuje się realizacje celów wpisanych w strategię hotelu: Finansowej, Klienta, Wewnętrznej i Innowacyjnej.   Pierwsza perspektywa FINANSOWA ocenia hotel od strony właściciela. Właściciel jest zainteresowany, aby hotel zapewnił sobie ciągłość działania […]

Czytaj dalej


IV edycja Hotelu Przyjaznego Rodzinie

Ruszyła kolejna edycja kampanii i konkursu Hotel Przyjazny Rodzinie. Rozstrzygnięcie nastąpi we wrześniu. Zgłosiły się już pierwsze hotele, które będą walczyły o certyfikat i statuetki.   Jako pierwszy zgłosił się hotel Bornit ze Szklarskiej Poręby, a wśród kolejnych są m.in. hotele: Senator z Dźwirzyna, Marena z Międzywodzia, Galaxy z Krakowa, Columbus z Rowów, Willa Lubicz […]

Czytaj dalej


Koszty Niepodzielone i Koszty Stałe

Poprzednie dwa artykuły, zamieszczone w listopadowym i grudniowym „HOTELARZU”, zostały poświęcone omówieniu głównych Centrów Zysku – departamentom: POKOJE I GASTRONOMIA (F&B). Teraz analizie zostaną poddane Centra Kosztów.   Centra Kosztów są to jednostki organizacyjne hotelu, które generują wyłącznie koszty, lecz są niezbędne do kompleksowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Według USALI (Uniform System of Accounts for the Lodging […]

Czytaj dalej


Nowa szefowa B&B Hotels Polska

Beatrice Bouchet-Gardon została szefową polskiego oddziału sieci B&B Hotels, posiadającej dwa obiekty w Toruniu i Warszawie. Zastąpiła Krzysztofa Potockiego, który został doradcą zarządu.   Beatrice Bouchet-Gardon związana jest z branżą nieruchomości jako project manager. Ostatnio pracowała we francuskiej centrali sieci B&B Hotels, która posiada ok. 250 hoteli 2-gwiazdkowych we Francji, Niemczech, Włoszech, Portugalii i Polsce. […]

Czytaj dalej