Hotele odpowiadają na pytania e-mailowe

O znaczeniu internetu w marketingu usług hotelarskich nie trzeba nikogo przekonywać. Staje się on efektywnym narzędziem promocji i dystrybucji produktu dla wszystkich obiektów hotelarskich. Coraz większa grupa hotelarzy wykorzystuje własne strony www do bezpośredniej sprzedaży usług (rezygnując z kosztownych pośredników). A przy sprzedaży bezpośredniej olbrzymią rolę, poza funkcjonalnością samej strony, odgrywa jakość i czas odpowiedzi […]

Czytaj dalej


Nowe hotele w PPH&R

Z początkiem roku do programu marketingowego Polish Prestige Hotels & Resorts dołączyły trzy nowe obiekty: 4-gwiazdkowe hotele Podkowa z Siewierza (woj. śląskie) i Solar SPA ze Szczawnicy oraz 3-gwiazdkowy Novum z Niepołomic (oba w woj. małopolskim). Podkowa otwarta została pod jesienią ubiegłego roku. Oferuje 40 pokoi, cztery sale konferencyjne, restaurację z salą bankietową na 80 […]

Czytaj dalej


Cena – jak ją skalkulować?

Liczne obserwacje w odwiedzanych przeze mnie obiektach hotelarskich bądź gastronomicznych pokazują, że nawet te z nich, które są chętnie odwiedzane przez gości nie zawsze wykazują dodatni wynik z działalności operacyjnej, pomimo generowania dużych przychodów. Przyczyny takiego stanu rzeczy są zasadniczo dwie.   Pierwsza z nich to brak należytej kalkulacji cen – w wielu obiektach ceny […]

Czytaj dalej


Hotel SPA Krynicy większy

Hotel SPA Dr Irena Eris Krynica Zdrój powiększył się o nowe skrzydło z 12 pokojami, w tym dwoma apartamentami. Łącznie oferuje obecnie 60 pokoi. Pokoje urządzono w nowo wybudowanym, trzecim skrzydle kompleksu. Do wyboru przygotowano osiem dwójek Executive, dwa pokoje Superior oraz dwa apartamenty. Wszystkie są luksusowo wyposażone, posiadają nowoczesne łazienki i balkony oraz widok […]

Czytaj dalej


Cztery perspektywy

W poprzednim artykule opisałem zasady Zrównoważonej Karty Wyników, proces jej tworzenia oraz kluczowe wskaźniki i cele. Teraz przyjrzyjmy się bliżej czterem perspektywom, według których analizuje się realizacje celów wpisanych w strategię hotelu: Finansowej, Klienta, Wewnętrznej i Innowacyjnej.   Pierwsza perspektywa FINANSOWA ocenia hotel od strony właściciela. Właściciel jest zainteresowany, aby hotel zapewnił sobie ciągłość działania […]

Czytaj dalej


IV edycja Hotelu Przyjaznego Rodzinie

Ruszyła kolejna edycja kampanii i konkursu Hotel Przyjazny Rodzinie. Rozstrzygnięcie nastąpi we wrześniu. Zgłosiły się już pierwsze hotele, które będą walczyły o certyfikat i statuetki.   Jako pierwszy zgłosił się hotel Bornit ze Szklarskiej Poręby, a wśród kolejnych są m.in. hotele: Senator z Dźwirzyna, Marena z Międzywodzia, Galaxy z Krakowa, Columbus z Rowów, Willa Lubicz […]

Czytaj dalej


Koszty Niepodzielone i Koszty Stałe

Poprzednie dwa artykuły, zamieszczone w listopadowym i grudniowym „HOTELARZU”, zostały poświęcone omówieniu głównych Centrów Zysku – departamentom: POKOJE I GASTRONOMIA (F&B). Teraz analizie zostaną poddane Centra Kosztów.   Centra Kosztów są to jednostki organizacyjne hotelu, które generują wyłącznie koszty, lecz są niezbędne do kompleksowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Według USALI (Uniform System of Accounts for the Lodging […]

Czytaj dalej


Nowa szefowa B&B Hotels Polska

Beatrice Bouchet-Gardon została szefową polskiego oddziału sieci B&B Hotels, posiadającej dwa obiekty w Toruniu i Warszawie. Zastąpiła Krzysztofa Potockiego, który został doradcą zarządu.   Beatrice Bouchet-Gardon związana jest z branżą nieruchomości jako project manager. Ostatnio pracowała we francuskiej centrali sieci B&B Hotels, która posiada ok. 250 hoteli 2-gwiazdkowych we Francji, Niemczech, Włoszech, Portugalii i Polsce. […]

Czytaj dalej


Opodatkowanie umowy zlecenia

Umowa zlecenia jest postrzegana jako atrakcyjniejsza dla pracodawcy forma zatrudnienia. Nie jest ona uregulowana przepisami kodeksu pracy, w związku z czym zleceniobiorcy przysługują tylko takie prawa, jakie wynikają z treści umowy zawartej ze zleceniodawcą.   Należy jednak pamiętać, że praca świadczona w miejscu i czasie wyznaczonym przez zleceniodawcę oraz pod jego kierownictwem może być uznana […]

Czytaj dalej