Cztery perspektywy

W poprzednim artykule opisałem zasady Zrównoważonej Karty Wyników, proces jej tworzenia oraz kluczowe wskaźniki i cele. Teraz przyjrzyjmy się bliżej czterem perspektywom, według których analizuje się realizacje celów wpisanych w strategię hotelu: Finansowej, Klienta, Wewnętrznej i Innowacyjnej.   Pierwsza perspektywa FINANSOWA ocenia hotel od strony właściciela. Właściciel jest zainteresowany, aby hotel zapewnił sobie ciągłość działania […]

Czytaj dalej


IV edycja Hotelu Przyjaznego Rodzinie

Ruszyła kolejna edycja kampanii i konkursu Hotel Przyjazny Rodzinie. Rozstrzygnięcie nastąpi we wrześniu. Zgłosiły się już pierwsze hotele, które będą walczyły o certyfikat i statuetki.   Jako pierwszy zgłosił się hotel Bornit ze Szklarskiej Poręby, a wśród kolejnych są m.in. hotele: Senator z Dźwirzyna, Marena z Międzywodzia, Galaxy z Krakowa, Columbus z Rowów, Willa Lubicz […]

Czytaj dalej


Koszty Niepodzielone i Koszty Stałe

Poprzednie dwa artykuły, zamieszczone w listopadowym i grudniowym „HOTELARZU”, zostały poświęcone omówieniu głównych Centrów Zysku – departamentom: POKOJE I GASTRONOMIA (F&B). Teraz analizie zostaną poddane Centra Kosztów.   Centra Kosztów są to jednostki organizacyjne hotelu, które generują wyłącznie koszty, lecz są niezbędne do kompleksowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Według USALI (Uniform System of Accounts for the Lodging […]

Czytaj dalej


Nowa szefowa B&B Hotels Polska

Beatrice Bouchet-Gardon została szefową polskiego oddziału sieci B&B Hotels, posiadającej dwa obiekty w Toruniu i Warszawie. Zastąpiła Krzysztofa Potockiego, który został doradcą zarządu.   Beatrice Bouchet-Gardon związana jest z branżą nieruchomości jako project manager. Ostatnio pracowała we francuskiej centrali sieci B&B Hotels, która posiada ok. 250 hoteli 2-gwiazdkowych we Francji, Niemczech, Włoszech, Portugalii i Polsce. […]

Czytaj dalej


Opodatkowanie umowy zlecenia

Umowa zlecenia jest postrzegana jako atrakcyjniejsza dla pracodawcy forma zatrudnienia. Nie jest ona uregulowana przepisami kodeksu pracy, w związku z czym zleceniobiorcy przysługują tylko takie prawa, jakie wynikają z treści umowy zawartej ze zleceniodawcą.   Należy jednak pamiętać, że praca świadczona w miejscu i czasie wyznaczonym przez zleceniodawcę oraz pod jego kierownictwem może być uznana […]

Czytaj dalej


Golden Ranking rozstrzygnięty

Zakończył się konkurs Golden Ranking organizowany przez Oficynę Wydawniczą Millenia mający na celu wyłonić setkę najlepszych hoteli, restauracji i łączących obie funkcje miejsc magicznych w Polsce. Jury konkursu, któremu przewodniczył prezes Polskiej Izby Turystycznej Józef Ratajski, a w skład wchodzili Ewa Wąsowicz-Zaborek – wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Ewa Wachowicz – producentka programów kulinarnych, Rafał Rosiejak […]

Czytaj dalej


Telewizja Hotelowa 2.0

Telewizja Hotelowa 2.0, czyli telewizja cyfrowa oparta na sieci komputerowej (IPTV) staje się coraz bardziej popularna w hotelach. Czym się różni telewizja IPTV od tradycyjnej, jakich korzyści może się spodziewać się gość, jakie są ryzyka związane z jej zastosowaniem? Telewizja IPTV w stosunku do telewizji tradycyjnej oferuje bardzo duże możliwości personalizacji informacji kierowanych dla gościa […]

Czytaj dalej


Nowa szefowa Le Regina Warsaw…

Nowym dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego butikowego Mamaison Hotel Le Regina Warsaw została Marzanna Rutkowska, która wcześniej kierowała m.in. hotelem Novotel Centrum Gdańsk.   Marzanna Rutkowska jest związana z hotelarstwem od ponad dziesięciu lat. Doświadczenie zdobywała w grupie Accor, rozpoczynając współpracę z siecią od pozycji Human Resources Director i będąc odpowiedzialną za Polskę i kraje nadbałtyckie. Od […]

Czytaj dalej


Wentylatory: żeby nie „pachniało” w łazience

Nieprzyjemny zapach w łazience potrafi zniszczyć wszystkie pozytywne wrażenia, jakich gość zdążył wcześniej doznać w hotelu. A bierze się to ze źle zaprojektowanej lub wykonanej instalacji wentylacyjnej. Co zrobić, aby uniknąć tego typu problemów, tym boleśniejszych, że i tak w te rozwiązania inwestuje się pieniądze, a na końcu może się okazać, że ta inwestycja odstręcza […]

Czytaj dalej