03/2012
W Sobieniach Szlacheckich ugoszczą po królewsku
W maju zostanie otwarty 4-gwiazdkowy Hotel Sobienie Królewskie Golf & Country Club na 175 miejsc. Goście obiektu należącego do dewelopera Włodarzewska będą mogli skorzystać m.in. z zabiegów Wellness & SPA, pola golfowego, kortów tenisowych, stadniny koni, a nawet lądowiska ze szkołą latania. 30 km od Warszawy w miejscowości Sobienie Szlacheckie kończone są prace nad inwestycją. […]
…B&B rezerwacje
Sieć B&B Hotels Polska uruchomiła funkcjonalność rezerwowania pokoi poprzez aplikację na Facebooku. Fanpage francuskiej sieci B&B prowadzony dla dwóch obiektów – B&B Toruń oraz B&B Warszawa-Okęcie, wzbogacił się o narzędzie umożliwiające dokonywania rezerwacji pokoi poprzez profil spółki pod adresem www. facebook.com/BB.Hotels.Polska. – Zależy nam na jak najlepszym kontakcie z naszymi gości, dlatego chcemy nie tylko […]
Jak dobierać kosmetyki w zależności od kategorii
Dobór kosmetyków hotelowych w zależności od standardu obiektu jest już w pewnym stopniu narzucony odgórnie przez system kategoryzacji oraz przepisy i wymogi z nim związane. Są one jednak na tyle elastyczne, że zostawiają hotelarzowi dość spore pole manewru na indywidualne decyzje związane z tym wyborem. Oto kilka wskazówek, które powinny ułatwić dobór kosmetyków hotelowych. […]
Pałac pod Warszawą
100 km od Warszawy nad brzegiem Zalewu Domaniowskiego w Konarach rusza Pałac Domaniowski – ekskluzywny obiekt hotelowo-konferencyjny na 101 miejsc. W pałacu duch bogatej historii przeplatać ma się z nowoczesnością i elegancją. Historia folwarku, zaprojektowanego przez Henryka Marconiego, sięga XIX wieku, kiedy to pierwszym właścicielem stał się Adam Fryderyk Helbich. Na przestrzeni lat dworek powszechnie […]
Przestrzeń dla kobiet w Crown Piast
Krakowski Crown Piast Hotel & Park zatroszczył się o kobiety. Jedno z pięter hotelu zostało zarezerwowane wyłącznie dla nich. Wygoda i bezpieczeństwo stanowią istotne argumenty w doborze hotelu, dlatego Crown Piast Hotel & Park gwarantuje paniom goszczącym na kobiecym piętrze, obok dyskrecji także cały szereg udogodnień m.in. dodatkowy ręcznik w pokoju, czepek chroniający włosy […]
Recepta na obniżenie kosztów: motywacja!
Odszedł kluczowy pracownik. Brakuje ludzi do pracy, bo wybierają ofertę konkurencji. Zespół tworzą przypadkowe osoby, które nie angażują się w swoją pracę. Dlaczego? Takie pytania, wcześniej czy później, zadaje sobie większość dyrektorów hoteli. Powody, dla których ludzie decydują się na zmianę pracy są różne, tak jak różne są wartości i bodźce, którymi się kierują. […]
Szef Kuchni: Manager czy Kucharz?
Czy ktoś z odwiedzających restaurację hotelową zastanawiał się kiedyś choć przez chwilę, ilu kucharzy jest zaangażowanych w przygotowanie dania, które otrzymuje na talerzu? Pewnie nikt, no bo i po co. Kto odpowiada za smak? Kto decyduje o ostatecznym wyglądzie potrawy? Kto kreuje smak sosu? I kto za to wszystko odpowiada? Pewnie nikt, no bo i […]
Marriott dla SOS Wiosek Dziecięcych
W lutym restauracja Parmizzano’s w warszawskim hotelu Marriott wzięła udział w akcji You Eat, We Give! Podczas jej trwania udało się zebrać 2331 euro (ponad 9 tys. zł) na rzecz SOS Wioski Dziecięce w Polsce i program World of Opportunity. Inicjatywa „World of Opportunity”– „Świat Szansy” to program, w którym europejskie hotele sieci Marriott wspierają […]
Rozliczenie kosztów w obiekcie hotelowym
Polityka kosztowa jest jednym z najważniejszych elementów ustalania ceny w strategii cenowej, obok polityki popytowej (elastyczność cenowa klienta) i polityki konkurencyjnej (benchmarking cen). Zarząd obiektu hotelowego w procesie planowania musi ustalić cele i środki ich osiągnięcia. Plany krótkoterminowe odzwierciedlone są szczegółowo w budżecie, długoterminowe zaś w strategii przedsiębiorstwa. Kontrola wykonania planu odbywa się za […]