W Sobieniach Szlacheckich ugoszczą po królewsku

W maju zostanie otwarty 4-gwiazdkowy Hotel Sobienie Królewskie Golf & Country Club na 175 miejsc. Goście obiektu należącego do dewelopera Włodarzewska będą mogli skorzystać m.in. z zabiegów Wellness & SPA, pola golfowego, kortów tenisowych, stadniny koni, a nawet lądowiska ze szkołą latania. 30 km od Warszawy w miejscowości Sobienie Szlacheckie kończone są prace nad inwestycją. […]

Czytaj dalej


…B&B rezerwacje

Sieć B&B Hotels Polska uruchomiła funkcjonalność rezerwowania pokoi poprzez aplikację na Facebooku. Fanpage francuskiej sieci B&B prowadzony dla dwóch obiektów – B&B Toruń oraz B&B Warszawa-Okęcie, wzbogacił się o narzędzie umożliwiające dokonywania rezerwacji pokoi poprzez profil spółki pod adresem www. facebook.com/BB.Hotels.Polska. – Zależy nam na jak najlepszym kontakcie z naszymi gości, dlatego chcemy nie tylko […]

Czytaj dalej


Jak dobierać kosmetyki w zależności od kategorii

Dobór kosmetyków hotelowych w zależności od standardu obiektu jest już w pewnym stopniu narzucony odgórnie przez system kategoryzacji oraz przepisy i wymogi z nim związane. Są one jednak na tyle elastyczne, że zostawiają hotelarzowi dość spore pole manewru na indywidualne decyzje związane z tym wyborem. Oto kilka wskazówek, które powinny ułatwić dobór kosmetyków hotelowych.   […]

Czytaj dalej


Pałac pod Warszawą

100 km od Warszawy nad brzegiem Zalewu Domaniowskiego w Konarach rusza Pałac Domaniowski – ekskluzywny obiekt hotelowo-konferencyjny na 101 miejsc. W pałacu duch bogatej historii przeplatać ma się z nowoczesnością i elegancją. Historia folwarku, zaprojektowanego przez Henryka Marconiego, sięga XIX wieku, kiedy to pierwszym właścicielem stał się Adam Fryderyk Helbich. Na przestrzeni lat dworek powszechnie […]

Czytaj dalej


Przestrzeń dla kobiet w Crown Piast

Krakowski Crown Piast Hotel & Park zatroszczył się o kobiety. Jedno z pięter hotelu zostało zarezerwowane wyłącznie dla nich.   Wygoda i bezpieczeństwo stanowią istotne argumenty w doborze hotelu, dlatego Crown Piast Hotel & Park gwarantuje paniom goszczącym na kobiecym piętrze, obok dyskrecji także cały szereg udogodnień m.in. dodatkowy ręcznik w pokoju, czepek chroniający włosy […]

Czytaj dalej


Recepta na obniżenie kosztów: motywacja!

Odszedł kluczowy pracownik. Brakuje ludzi do pracy, bo wybierają ofertę konkurencji. Zespół tworzą przypadkowe osoby, które nie angażują się w swoją pracę. Dlaczego? Takie pytania, wcześniej czy później, zadaje sobie większość dyrektorów hoteli. Powody, dla których ludzie decydują się na zmianę pracy są różne, tak jak różne są wartości i bodźce, którymi się kierują.   […]

Czytaj dalej


Szef Kuchni: Manager czy Kucharz?

Czy ktoś z odwiedzających restaurację hotelową zastanawiał się kiedyś choć przez chwilę, ilu kucharzy jest zaangażowanych w przygotowanie dania, które otrzymuje na talerzu? Pewnie nikt, no bo i po co. Kto odpowiada za smak? Kto decyduje o ostatecznym wyglądzie potrawy? Kto kreuje smak sosu? I kto za to wszystko odpowiada? Pewnie nikt, no bo i […]

Czytaj dalej


Marriott dla SOS Wiosek Dziecięcych

W lutym restauracja Parmizzano’s w warszawskim hotelu Marriott wzięła udział w akcji You Eat, We Give! Podczas jej trwania udało się zebrać 2331 euro (ponad 9 tys. zł) na rzecz SOS Wioski Dziecięce w Polsce i program World of Opportunity. Inicjatywa „World of Opportunity”– „Świat Szansy” to program, w którym europejskie hotele sieci Marriott wspierają […]

Czytaj dalej


Rozliczenie kosztów w obiekcie hotelowym

Polityka kosztowa jest jednym z najważniejszych elementów ustalania ceny w strategii cenowej, obok polityki popytowej (elastyczność cenowa klienta) i polityki konkurencyjnej (benchmarking cen).   Zarząd obiektu hotelowego w procesie planowania musi ustalić cele i środki ich osiągnięcia. Plany krótkoterminowe odzwierciedlone są szczegółowo w budżecie, długoterminowe zaś w strategii przedsiębiorstwa. Kontrola wykonania planu odbywa się za […]

Czytaj dalej