Duży konkurs na duży HOTEL

Pracownia architektoniczna PAG z Wrocławia wygrała konkurs na projekt kompleksu Baltic Park Molo w Świnoujściu z ok. 600 – 700 pokojami, zorganizowany przez Stowarzyszenie Architektów Polskich i inwestora Zdrojowa Invest. Do konkursu zgłosiło się blisko 80 pracowni z Polski i zagranicy. Będzie to jedna z największych inwestycji w historii polskiej branży hotelarskiej. Jej wartość szacowana […]

Czytaj dalej


Otwarcie hotelu B&B Warszawa-Okęcie

24 maja odbyła się uroczysta gala otwarcia hotelu B&B Warszawa-Okęcie, przyjmującego gości od końca grudnia ub.r. Udział w niej wzięli m.in. partnerzy biznesowi B&B Hotels, którzy przyczynili się do powstania obiektu, kluczowi klienci sieci, władze dzielnicy, Georges Sampeur, prezes Grupy B&B Hotels i Beatrice Bouchet, prezes B&B Hotels Polska. Galę poprowadził aktor grupy AB OVO, […]

Czytaj dalej


O Nowinkach oraz Ikonach Designu

LOBBY W RADISSON HOTEL ISTANBUL zostało zaprojektowane przez Tanju Özelgina Bliskość lotniska, centrów i targów sprawia, że hotel w takiej lokalizacji powinnien pełnić rolę obiektu bisnesowego. Radisson-SAS inaczej zwany „Business Hotel” spełnia te wymagania. Jego estetyka tj. połączenie naturalnych materiałów i oświetlenia sprawia, że już wchodząc do lobby odczuwamy relaksującą atmosferę. Dekoracje w postaci traw, […]

Czytaj dalej


Otwarcie Mera Hotel & SPA w Sopocie

Uroczyste otwarcie Mera Hotel & SPA w Sopocie, największego w północnej Polsce hotelu SPA nastąpiło 30 maja. W uroczystości udział wzięło ponad 300 osób. Wśród nich m.in. Prezydent Sopotu Jacek Karnowski, wicemarszałek województwa pomorskiego, Ryszard Świlskie, przedstawiciel inwestora Swede Center oraz głównego projektanta – Czesława Bieleckiego. Przybyłych gości witał dyrektor hotelu Petr Diviš wraz z […]

Czytaj dalej


Moje hotelarstwo: Początki

Zenon Błądek to jedna z najważniejszych postaci w 50-letniej historii „Hotelarza” i polskiego hotelarstwa w ogóle. Architekt, zaangażowany w powstanie kilkudziesięciu polskich hoteli, współtwórca kategoryzacji, stały autor pisma od lat 60. niemal do dziś. Tworzył i tworzy standardy współczesnego polskiego hotelarstwa. Ma 86 lat. Zenon Błądek przeszedł w swojej bogatej praktyce zawodowej wiele szczebli: od […]

Czytaj dalej


Mały klucz poważny problem, czyli o zasadzie ograniczonego zaufania, przyzwyczajeniu i audycie operacyjnym

Powierzamy pracownikom nasz majątek, dobre imię, przyszłość biznesu, ale czy dajemy im również narzędzia, aby mogli chronić nas, siebie i nasze dobra? Przyjrzyjmy się realnym, przyjętym w wielu hotelach rozwiązaniom.   Każdy kierowca jest szkolony, że na drodze należy zachować zasadę ograniczonego zaufania, tzn. ma prawo liczyć, iż inni uczestnicy ruchu przestrzegają przepisów kodeksu drogowego, […]

Czytaj dalej


Budżetowanie w hotelu przed i po EURO

Gorący czas przygotowań do zawodów Euro 2012 często nie sprzyjał głębszej refleksji. Wielu managerów hoteli, szczególnie w miastach gospodarzach turnieju, tworząc budżety na początku 2012 roku zakładało optymistyczne scenariusze. Wierzono, iż duża liczba turystów-kibiców zagwarantuje wysokie obłożenie bez względu na poziom cen. Ceny więc poszybowały…   Nawet o kilkaset procent a wierni kibice mieli nie […]

Czytaj dalej


VAT marża

Analizując zagadnienia podatkowe dotyczące branży hotelarskiej warto poświęcić uwagę szczególnym uregulowaniom dotyczącym opodatkowania usług turystycznych. Usługi hotelarskie, niewątpliwie ściśle związane z turystyką, według ustawy o podatku od towarów i usług stanowią jeden z elementów składowych usługi turystycznej.   Jednym z wyjątków od zasad ogólnych w opodatkowaniu podatkiem VAT (zgodnie z którymi za podstawę opodatkowania przyjmuje […]

Czytaj dalej


Choroba legionistów – lepiej zapobiegać

Wszystkich hotelarzy zaszokował komunikat Sanepidu, informujący o wykryciu bakterii legionella we wrocławskim hotelu. Pytań oczywiście było dużo. Co to jest? Jak bardzo niebezpieczna jest ta bakteria? Ale przede wszystkim czy do rozpoczęcia EURO dyrekcja hotelu, w którym mieszkać miała reprezentacja Czech, poradzi sobie z tym problemem. Dzisiaj już wiemy, że wszystko dobrze się skończyło. Warto […]

Czytaj dalej