Tuning w stylu Google

Goście szukają noclegów przede wszystkim w internecie. Właśnie dlatego budżety przeznaczane na promocję online są coraz większe. W efekcie reklama w internecie jest coraz trudniejsza i droższa. Wygrywają te obiekty, które potrafią być choćby krok przed konkurencją. Jak im się to udaje? Będziemy mówić głównie o Google, gdyż właśnie tu najczęściej rozpoczyna się proces, który […]

Czytaj dalej


Rozliczenie wykonania budżetu

Budżetowanie w hotelu to w skrócie: koordynacja, motywacja, planowanie i kontrola. Kontrola realizacji celów wpisanych w budżet to między innymi rozliczenie odchyleń wykonania do budżetu.   Rozliczenie realizacji celów sprzedaży to, w pewnym uproszczeniu, rozlicznie odchylenia wynikającego z ceny i z obłożenia. Najlepiej pokazać to na przykładzie. (1) Rozliczenie wykonania kosztów bezpośrednich, które są stałe […]

Czytaj dalej


Employer branding w hotelarstwie – luksus czy konieczność?

Employer Branding to działania firmy mające na celu budowanie jej wizerunku jako „pracodawcy z wyboru”. Czy ma to znaczenie dla właścicieli hoteli? Oczywiście. Kluczowe! Działania Employer Brandingowe są nierozerwalnie związane z komunikacją, która jest narzędziem kształtującym sposób postrzegania naszego hotelu. I nie chodzi tutaj o samoocenę właścicieli, ale wymierną, wielopłaszczyznową pozytywną ocenę rynku, sprawiającą w […]

Czytaj dalej


Nabycie inwestycji hotelowej – czy i kiedy płacimy VAT

Ustalenie ceny inwestycji hotelowej zależy od wielu czynników, takich jak wielkość, lokalizacja, jakość, liczba przyznanych gwiazdek itp. Jednak wpływ na cenę ma również to, jakim podatkiem obrotowym będzie opodatkowana transakcja.   Nabycie nieruchomości hotelowej może wiązać się z opodatkowaniem VAT lub PCC (podatkiem od czynności cywilnoprawnych). Zasadą jest, że transakcja powinna być obciążona tylko jednym […]

Czytaj dalej


Konferencje w każdym hotelu

Sala konferencyjna jest niezbędna w każdym hotelu, nawet w tym, który nie nastawia się na gości konferencyjnych. Zawsze „trafi się” ktoś, kto przyjechał w interesach i zechce zorganizować spotkanie ze swoimi partnerami akurat w hotelu. Dlatego kwestia posiadania dobrze zaprojektowanej i wyposażonej powierzchni konferencyjnej dotyczy wszystkich w branży.   Część hoteli pozycjonuje się na rynku […]

Czytaj dalej


Ekonomiczna Ikea

Ikea planuje stworzenie w Europie sieci 100 ekonomicznych design hoteli. Jednym z głównych rynków, na których chce rozwijać ten koncept jest Polska. Pierwsze hotele otwarte mają być w 2013 roku. Stworzeniem sieci zajmie się nieruchomościowa odnoga szwedzkiego koncernu meblarskiego – Inter Ikea, która uruchomiła już w Polsce 4-gwiazdkowy Mera Hotel & SP A w Sopocie, […]

Czytaj dalej


PUHIT zmienia się w SATORIA Group

Spółka PUHIT, do której należy siedem hoteli, w tym trzy działające pod marką Best Western w Warszawie i Krakowie, zmieniła nazwę na SATORIA Group oraz identyfikację wizualną. Wcześniej stworzyła też firmę Vision Hotel Management, która świadczyć ma usługi operatorskie zewnętrznym hotelom. SATORIA Group S.A. powstała w wyniku przekształcenia działającej od 2007 roku spółki PUHIT S.A., […]

Czytaj dalej


Rosja: pierwszy Mercure…

Accor otworzył pierwszy hotel pod marką Mercure w Rosji – Mercure Arbat Moscow ze 109 pokojami. Ma być to początek nowego etapu ekspansji na rynku rosyjskim. Jeszcze do niedawna Accor miał tam zaledwie 10 hoteli (w Polsce ponad 50).   Moskiewski Mercure ulokowany jest przy głównym deptaku miasta – Arbacie, znanym z ekskluzywnych butików, restauracji […]

Czytaj dalej


Cztery gwiazdki w Olsztynie

Hotel Wileński w Olsztynie podwyższył kategorię do czterech gwiazdek. To drugi hotel 4-gwiazdkowy w tym mieście. Zlokalizowany w centrum Olsztyna obiekt dysponuje 28 pokojami, trzema salami konferencyjnymi o łącznej powierzchni ponad 200 mkw. oraz strefą SP A z sauną suchą, łaźnią parową, jaccuzi i gabinetem zabiegowym. Restauracja serwuje dania kuchni kresowej. Pokój dwuosobowy kosztuje w […]

Czytaj dalej