Systemy otwarte i chmura – nowe trendy w branży hotelarskiej

Nowy raport firmy Amadeus wskazuje branży hotelarskiej korzyści, jakie płyną z przejścia na systemy otwarte i technologię chmury. Publikacja „Clearing the Cloud; Best of Open Systems and Cloud for hotel business optimisation” zachęca hotelarzy do przechodzenia na systemy otwarte, które zapewniają innowacyjność, bezpieczeństwo, efektywność kosztową, skalowalność oraz szybkie reagowanie na zmiany.   Dokument jest kontynuacją […]

Czytaj dalej


Z Cushmana do Pro Value

Dorota Malinowska, do niedawna konsultant ds. nieruchomości hotelowych w firmie Cushman & Wakefield przeszła do nowej na rynku firmy Pro Value, założonej przez byłego członka zarządu Cushmana Jerzego Dobrowolskiego. Pro Value jest niezależną firmą świadcząca usługi w zakresie wyceny i doradztwa na rynku nieruchomości komercyjnych. Dorota Malinowska odpowiedzialna jest za sektor hotelowy, czyli negocjacje umów […]

Czytaj dalej


Orbis: przyspieszamy – spółka stawia na rozwój przez franczyzę

Rozmowa z Ireneuszem Węgłowskim, wiceprezesem zarządu Orbis SA i Małgorzatą Morek, dyrektorem projektu franczyza w Orbisie Orbis dynamicznie rozwija swoją strategię asset light opartą m.in. na umowach franczyzowych. Spektakularnym przejawem realizacji tej strategii było przejęcie pod markę ibis Styles hotelu, który otwierany był w ubiegłym roku jako Holiday Inn Express Wałbrzych, a pod markę Mercure […]

Czytaj dalej


Michelin ocenił nie tylko restauracje

Czerwony Przewodnik Michelin „Main Cities of Europe 2013”, w którym przyznano pierwszą w Polsce Gwiazdkę Michelin warszawskiej restauracji Atelier Amaro (wielki sukces), opisuje i recenzuje nie tylko restauracje, ale również najlepsze hotele z całej Europy. W rankingu znalazło się 39 hoteli z Krakowa i Warszawy. Inspektorzy Michelin zrecenzowali łącznie 26 hoteli z Krakowa oraz 13 […]

Czytaj dalej


Jak i gdzie promować hotel, by zdobyć gościa?

Internet i polecenie, czyli marketing szeptany są obecnie uważane za dwa najważniejsze kanały promocji hoteli. Globalna sieć i opinie konsumentów są ze sobą ściśle powiązane: to właśnie internet jest pierwszym miejscem, gdzie informacji na temat produktu szukają jego potencjalni nabywcy. Najcenniejszą informację stanowią dla nich opinie innych internautów-konsumentów. Na co zwracać uwagę przy doborze kanałów […]

Czytaj dalej


Zdrojowa Invest w IGHP

Rada Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego podjęła decyzje o przyjęciu do grona członków firmy Zdrojowa Invest, przedstawicieli segmentu condo-hoteli. Certyfikaty członkostwa otrzymały także cztery obiekty znajdujące sie w portfolio grupy: Sand Hotel, Marine Hotel i Ultra Marine w Kołobrzegu oraz nowo otwarty Cristal Resort Szklarska Poręba.   Rodzinny holding Zdrojowa Invest został założony przez braci Jana […]

Czytaj dalej


Menu Engineering – czyli o zasadach ustalania cen w gastronomii

Od właściwego ustalenia cen sprzedażowych zależy „być albo nie być” hotelowej gastronomii, która ma fundamentalny wpływ na kondycję finansową całego hotelu. Jak je ustawić, aby zostały zaakceptowane przez gości, a jednocześnie, żeby osiągnąć taką marżę, która pokryje koszty i pozwoli osiągnąć zysk? Niezbędna jest do tego analiza, co jest sprzedane, w jakich cenach i po […]

Czytaj dalej


Nowy hotel w Beskidach

W Beskidach przybył nowy hotel 4-gwiazdkowy Zimnik Luksus Natury z 33 pokojami. To nowo oddana część 3-gwiazdkowego hotelu Zimnik w Lipowej koło Żywca u podnóża góry Skrzyczne. Nowy obiekt oferuje 33 pokoje, Centrum Wellness & SPA i cztery sale konferencyjne, a planuje zbudować park linowy i własny wyciąg narciarski.   Zmyślą o rodzinach z dziećmi […]

Czytaj dalej


Kompetencje w hotelu, czyli jak skuteczniej zarządzać

Kadra kierownicza w hotelach nieustannie zmaga się z problemami dnia codziennego – niewłaściwie obsłużony gość na recepcji, zbyt niska efektywność pracownika działu sprzedaży, słaba jakość potraw serwowanych w hotelowej restauracji… Managerowie zwykle winą za powstałe problemy i niedociągnięcia obarczają swoich podwładnych. Często mają rację, ale…   Spróbujmy spojrzeć na hotel z perspektywy przedsięwzięcia biznesowego – […]

Czytaj dalej


Jednakowa karta w Focus Hotels

Wpołowie marca sieć Focus Hotels wprowadziła nową koncepcję gastronomiczną. Głównym założeniem zmian jest ustalenie jednakowej karty menu, która obowiązywać będzie we wszystkich obiektach sieci. Natomiast w karcie win wszystkie butelki kosztować będą 49 zł. W karcie królować będą przystawki np. Koszyk Focus czy Chrupiące Skrzydełka oraz sałatki i steki. – Zależy nam, aby nasza kuchnia […]

Czytaj dalej