Czerwiec 1972

Ostatni odcinek autobiografii Conrada Hiltona „Be My Guest”, drukowanej w „Hotelarzu” w 1972 roku. Koniec lat 40. XX wieku. Hilton zdobywa Waldorf-Astorię i wychodzi ze swoją działalnością poza granice USA, stając się największym hotelarzem na świecie. W czasie negocjacji dotyczących zakupu Waldorf-Astoria hotelowa rodzina Hiltona zaczęła się rozrastać poza granicami Stanów. „W ten sposób zaczęła […]

Czytaj dalej


Hotele Diament inwestują

Sieć Hotele Diament buduje kompleks hotelowo-konferencyjno- gastronomiczny w Zabrzu. Obok funkcjonującego już 3-gwiazdkowego Diamentu powstanie 4-gwiazdkowy Park Hotel Diament z 66 pokojami. Jego otwarcie zaplanowano na 2014 rok. Wramach powstającego kompleksu w połowie maja otwarto jedną z największych sal bankietowokonferencyjnych w regionie. Sala o powierzchni 400 mkw. wraz z 350-metrowym letnim tarasem umożliwi organizację wszelkiego […]

Czytaj dalej


Szef sprzedaży w Condohotels

Do zespołu Condohotels Group dołączyła Justyna Bąkowska, zajmując stanowisko dyrektora ds. sprzedaży. Zdobywała doświadczenie zawodowe z zakresu sprzedaży w międzynarodowych instytutach finansowych. Nowa dyrektor sprzedaży Condohotels Group od roku 1996 pracowała w departamencie marketingu PKO BP. Uczestniczyła w budowaniu sieci sprzedaży funduszu inwestycyjnego powołanego do życia przez PKO BP i szwajcarską grupę Credit Suisse. Była […]

Czytaj dalej


Ruszyła budowa SPA Dr Irena Eris

27 maja w Polanicy Zdroju (woj. dolnośląskie) wmurowano kamień węgielny pod trzeci hotel SPA Dr Irena Eris. 5-gwiazdkowy obiekt z 85 pokojami i 20 gabinetami zabiegowymi wystartować ma w Sylwestra 2014 roku. Koszt budowy szacowany jest na 50 mln zł. Hotel powstaje na 4-hektarowej działce w centrum miasta koło Parku Zdrojowego, odkupionej od Grażyny Kulczyk, […]

Czytaj dalej


Ciężki kwartał – twarde dane

– Wyniki pierwszego kwartału 2013 r. odzwierciedlają niekorzystne tendencje w gospodarce – stwierdził Laurent Picheral, prezes Orbis SA, podsumowując wyniki spółki. Grupa Hotelowa Orbis odnotowała stratę 5,4 mln zł, niższe o prawie 10 proc. przychody i blisko 15-proc. spadek średniej ceny. Warimpex miał stratę 4,4 mln euro. Według danych GUS, w pierwszym kwartale z polskiej […]

Czytaj dalej


Artystyczna Stalowa 52

W ponad 100-letniej kamienicy na warszawskiej Pradze po generalnym remoncie uruchomiono obiekt Stalowa52 Hostel&Apartments z oryginalnie urządzonymi wnętrzami. Miejsce to chce być też przestrzenią artystyczną. Stalowa52 Hostel&Apartments to 13 butikowych apartamentów i pokoi o wysokim standardzie do krótko- i długoterminowego najmu. W kamienicy znajduje się również oddzielona od apartamentów część hostelowa. Łącznie obiekt może przyjąć […]

Czytaj dalej


Z sieci i z powrotem

Wywiad z Krzysztofem Siemianowiczem, właścicielem hotelu Best Western Gorzów Wlkp. i inwestorem kolejnego hotelu Best Western Łeba. Był pan dyrektorem hotelu sieciowego Qubus w Gorzowie Wlkp., potem właścicielem niezależnego hotelu Fado w Gorzowie, który wprowadził pan do sieci Best Western, teraz buduje kolejny hotel w Łebie, który od razu będzie działał po tą marką. Ma […]

Czytaj dalej


4 Kolory, 1000 pokoi

Powstaje 3-gwiazdkowy hotel typu condo 4 Kolory we Władysławowie, którego inwestorem jest spółka 4 Kolory Idea, będąca też właścicielem innego hotelu we Władysławowie – Velaves Spa&Resort. Obiekt ma zaoferować gościom aż 1000 pokoi. Byłby to największy hotel w Polsce (obecnie jest nim Gołębiewski Karpacz z 860 pokojami). Cały kompleks składający się z czterech skrzydeł powstaje […]

Czytaj dalej


EFH sprzedaje swoje aktywa

Europejski Fundusz Hipoteczny podpisał list intencyjny z Cefarm Nieruchomości w sprawie sprzedaży swoich spółek-córek i należących do nich nieruchomości, w tym trzech hoteli. Ma to pozwolić Funduszowi uniknąć upadłości. EFH chce wycofać się z działalności deweloperskiej i skupić się na zarządzaniu hotelami. foto – EFH Pozyskane środki mają być przeznaczone na spłaty zobowiązań publicznoprawnych oraz […]

Czytaj dalej


Reklama bannerowa – nowe możliwości WWW

Usługi i oferty turystyczne doskonale sprzedają się za pomocą atrakcyjnych zdjęć – właśnie dlatego hotelarze powinni korzystać z reklamy banerowej online. Wbrew pozorom i stereotypom może być ona zaskakująco skuteczna. W wielu raportach poświęconych kampaniom banerowym znajdziemy opis zjawiska określanego jako banner blindness. Chodzi o intuicyjne omijanie wzrokiem miejsc, w których najczęściej trafiamy na reklamy […]

Czytaj dalej