EFH walczy o przetrwanie

Zarząd Europejskiego Funduszu Hipotecznego złożył w sądzie wniosek o ogłoszenie upadłości układowej. To reakcja na wcześniejsze działanie firmy Akura, która złożyła wniosek o upadłość likwidacyjną EFH. Fundusz tłumaczy, że zawarł umowę przedwstępną na sprzedaż swoich nieruchomości do końca roku, co pozwoli zaspokoić wszystkie wierzytelności. Na początku lipca spółka ubezpieczeniowa Akura złożyła w Sądzie Rejonowym w […]

Czytaj dalej


Hotele lokowane w filmie

Siedem hoteli należących do sieci marketingowej Leading Hotels of the World „wystąpiło” we włoskim filmie fabularnym „Viaggo Sola” („Podróżuję sama”) o życiu inspektorki hotelowej. Obraz zdobył już pięć nominacji do włoskich nagród filmowych. Główną bohaterką jest mieszkająca w Rzymie inspektorka jakości sieci Leading Hotels of the World, a film opowiada o jej wyborach, z którymi […]

Czytaj dalej


Albatros SPA&SKI za 30 mln

30 mln zł – na tyle opiewa oferta sprzedaży 3-gwiazdkowego hotelu Albatros SPA&SKI w Jarosławcu, 400 metrów od plaży. Hotel oferuje 126 pokoi. W skład obiektu wchodzi m.in. zaplecze SPA z profesjonalnym sprzętem kosmetycznym i rehabilitacyjnym w czterech gabinetach, basenem, sauną i jacuzzi, oraz restauracja i sala konferencyjna. Hotel dysponuje ponadto boiskiem do siatkówki, placami […]

Czytaj dalej


Najbardziej luksusowy club sandwich

The Hullett House Hotel w Hong Kongu pokusił się o stworzenie najbardziej luksusowej kanapki z najdroższymi dostępnymi składnikami. Club Sandwich, czyli wielowarstwowa kanapka, która jest standardową ofertą w hotelach, w Hullett House Hotel kosztuje ok. 190 zł. W jej skład wchodzą trzy kromki pieczywa m.in. z kawiorem Beluga, wołowiną Wagyu, łososiem Balik, czarnym bekonem, iberyjską […]

Czytaj dalej


Zajazd Piastowski za 20 mln

3-gwiazdkowy Hotel Zajazd Piastowski w Kazimierzu Dolnym z 64 pokojami został wystawiony na sprzedaż za 20 mln zł. Obiekt dysponuje też salą konferencyjną na 350 miejsc, restauracją na 250 miejsc, klubem nocnym, a także odkrytym basenem i jaskinią solną oraz kortem i boiskami sportowymi do koszykówki i siatkówki. Obiekt leży na działce o pow. blisko […]

Czytaj dalej


Ceny w polskich hotelach

Ceny za noclegi w polskich hotelach w czerwcu, jak można było się spodziewać, drastycznie spadły w porównaniu do czerwca 2012, gdy odbywały się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. W Warszawie o połowę, z 660 zł do 330 zł. W innych miastach procentowo mniej, bo też i mniej podrożały rok temu. Jak wynika z danych międzynarodowej […]

Czytaj dalej


Ekologia z pompy ciepła

Za ogrzewanie pomieszczeń i produkcję ciepłej wody w obiekcie hotelowo-rekreacyjnym w Kłodawie koło Gdańska –Trzy Stawy odpowiadają pompy ciepła Danfoss. Pompy ciepła jako urządzenia wykorzystujące alternatywne źródła energii zapewniają ekologiczny sposób ogrzewania. W hotelu, zlokalizowanym wśród wzgórz morenowych, zainstalowano cztery pompy Danfoss – dwie o mocy 12 kW i dwie o mocy 16 kW. Urządzenia […]

Czytaj dalej


Chcemy sprzedać sieć Hotele WAM

Rozmowa z Robertem Małłkiem, prezesem zarządu spółki działającej pod marką Hotele WAM, która przymierza się do prywatyzacji. Należące do wojska Hotele WAM to jedna z największych sieci hotelarskich w Polsce pod względem liczby obiektów, bo ma ich 17. Jednak na rynku hotelarskim ta sieć jest dość mało widoczna. Od pewnego czasu wiadomo, że właściciel chce […]

Czytaj dalej


Kosmetyki: ekologiczne i organiczne

Firma Lanwar od kilku lat wprowadza do swojej oferty kosmetyków hotelowych produkty ekologiczne i organiczne. Zgodnie z najnowszymi trendami na rynku takie kosmetyki są coraz bardziej pożądane przez hotelarzy. – Wprowadziliśmy również nowoczesne rozwiązania w procesie produkcji, zgodne z nowymi przepisami (nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 roku). Obserwujemy, że coraz więcej osób jest […]

Czytaj dalej


Franczyza z licencją na sukces

Pierwszym i podstawowym filarem sukcesu dobrej franczyzy jest przejrzysty dialog pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą, zarówno podczas negocjacji i zawierania umowy, jak i całego określonego w warunkach umowy okresu współpracy. Drugim, nie mniej istotnym czynnikiem jest wzajemne poszanowanie, które uwzględnia fakt, iż to właściciel hotelu nadal sam nim zarządza i decyduje o wszystkich ważnych aspektach codziennej […]

Czytaj dalej