Silna marka hotelu

Jednym z ważniejszych elementów decydujących o szeroko rozumianym sukcesie każdego obiektu jest jego marka. Oczywiście równie ważne są takie cechy hotelu, jak jego położenie, sezon, jakość usług czy polityka sprzedaży. Niemniej, to właśnie marka może stanowić „języczek u wagi”, dlatego warto głębiej zastanowić się nad jej znaczeniem. Na markę obiektu i jej postrzeganie składają się […]

Czytaj dalej


Nowy szef sprzedaży w Sheraton Sopot

Magdalena Rdzanek objęła stanowisko dyrektora sprzedaży i marketingu Sheraton Sopot Hotel, Conference Center & Spa. Do jej obowiązków będzie należała realizacja strategii sprzedażowej hotelu, który posiada największe w Trójmieście centrum konferencyjne, oraz koordynacja działań marketingowych. Magdalena Rdzanek ma ponad 12-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej. Z siecią Starwood związana była przez pierwszych 10 lat swojej kariery […]

Czytaj dalej


Definicja terenów budowlanych a opodatkowanie VAT

„Najważniejszy w każdym działaniu jest początek”, jak pisał Platon. Maksyma ta odnosi się także do inwestycji hotelowych, dla których w wielu przypadkach pierwszym krokiem jest zabezpieczenie odpowiedniego terenu. Przy nabywaniu terenów niezabudowanych istotną kwestią jest określenie, czy będzie to opodatkowane VAT-em, czy z niego zwolnione. Decydujące jest to, czy dany teren ma status terenu budowlanego. […]

Czytaj dalej


Tomasz Schweda w Mamaison Hotels & Residences Warsaw

Tomasz Schweda objął stanowisko Cluster Sales Manager w sieci Mamaison Hotels & Residences, posiadającej w Warszawie dwa obiekty: hotel Le Regina na Starówce oraz rezydencję Diana w Centrum. Tomasz Schweda przez blisko cztery lata związany był z Grupą Hotelową Orbis i siecią Accor. Ostatnio jako kierownik działu sprzedaży w hotelu Orbis Magura Bielsko-Biała, gdzie był […]

Czytaj dalej


Leasing IT – 7 kroków

Profesjonalne rozwiązania IT nie są już zarezerwowane tylko dla wielkich firm i korporacji. W dzisiejszym świecie rosnących możliwości na profesjonalne rozwiązanie mogą pozwolić sobie już małe i średnie przedsiębiorstwa. Leasing IT jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które: • chcą mieć szybki dostęp do nowoczesnych technologii, • posiadają ograniczony budżet na projekty IT, • chcą zmniejszyć […]

Czytaj dalej


Zmiany personalne w Novotelach

W hotelach Novotel w Polsce nastąpią od września zmiany kadrowe w hotelach marki Novotel. Loretta Neufeldt zostanie dyrektorem hotelu Novotel Poznań Centrum, zarządzenie hotelem Novotel Gdańsk Marina przejmie Krzysztof Arcyman, a fotel dyrektora Novotel Gdańsk Centrum – Renata Długaszek. Loretta Neufeldt jest absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych z zakresu hotelarstwa. Swoje […]

Czytaj dalej


Meldować – nie trzeba, sprawdzać – należy

Jednym z podstawowych zagadnień, które budzi liczne wątpliwości hotelarzy, jest obowiązek meldunkowy. Funkcjonujący od lat 70. obowiązek zameldowania w hotelach (domach wczasowych, pensjonatach itp.) zakorzenił się w świadomości nie tylko hotelarzy, ale również wśród ich gości. Tymczasem od tego roku obowiązek meldunkowy został Pierwsza wizyta w recepcji hotelowej wiązała się dotychczas z koniecznością przedstawienia przez […]

Czytaj dalej


Kraków: ruszył drugi PURO Hotel

1 sierpnia ruszył w Krakowie drugi po Wrocławiu hotel marki PURO ze 138 pokojami, strefą konferencyjną, gastronomiczną i podziemnym parkingiem. Nowy hotel zlokalizowany jest na ul. Pawiej przy Galerii Krakowskiej i dworcu PKP. W 2014 sieć planuje uruchomienie kolejnych obiektów w Gdańsku i Poznaniu. PURO Hotels – polska sieć hotelarska stworzona przez norweską grupę kapitałową […]

Czytaj dalej


Dyrektor franczyzy Mercure

Dyrektor hotel Mercure Warszawa Grand Ewa Bluhm otrzymała dodatkowe stanowisko. Pełni teraz również funkcję dyrektora operacyjnego ds. franczyzy Mercure. Ewa Bluhm pierwsze doświadczenia w branży zbierała w hotelu Marriott, gdzie sprawowała wiele kluczowych funkcji. Następnie dołączyła do Grupy Hotelowej Orbis i pracy dla marek ibis i Mercure. Jej starania sprawiły, że Mercure Warszawa Grand stał […]

Czytaj dalej


Hotelarstwo w PRL – żegnajcie hotele Orbisu

Żegnajcie hotele Orbisu Hotele Orbis – przez wiele lat symbol elegancji. W PRL miejsce spotkań badylarzy i wszelkiego pokroju prywaciarzy, jak pogardliwie, choć z zazdrością nazywano biznesmenów. Lokal kategorii orbisowskiej – mawiano o najwytworniejszych restauracjach, bo choć takiej kategorii nie było, to Orbis był czymś więcej, niż kategoria pierwsza, czy nawet „S”. „Każdy wieczór hotel […]

Czytaj dalej