Marka która dotrzymuje obietnicy

Do budowy wyróżniającej się marki hotelowej nie wystarczy wysokojakościowy produkt. Nie stworzymy „potrzeby posiadania” bez komunikacji i nawiązania relacji z klientem. Od czego więc zacząć? Podstawą budowy procesu komunikacji z rynkiem jest strategia marketingowa, w której centrum stoi klient, a ściślej mówiąc wybrane grupy docelowe, jakim dedykowany jest dany produkt hotelowy. Natomiast strategia marketingowa znajduje […]

Czytaj dalej


TripConnect a Google – rywalizacja trwa

Uruchomienie platformy TripConnect wzbudziło w branży hotelarskiej sporo dyskusji. Wielu uważa, iż nowa usługa serwisu Trip Advisor to cios wymierzony w portale rezerwacyjne. Warto jednak przyjrzeć się narzędziu również z punktu widzenia Google’a. Między Google a TripAdvisorem od dawna toczy się rywalizacja. Konflikt rozpoczął się w momencie, w którym TripAdvisor zabronił Google’owi publikowania opinii o […]

Czytaj dalej


Negocjowanie umów leasingowych, cz. 2

Przy podpisywaniu umowy leasingowej należy zapytać o koszt ubezpieczenia w pierwszym roku, ale też w kolejnych latach i o to, jak jest on wyliczany. Wartość procentowa to jedno, ale może się zdarzyć, że w kolejnych latach ubezpieczyciel współpracujący z firmą leasingową przyjmie do ubezpieczenia nierealnie wysoką wartość przedmiotu. Czy istnieje możliwość skorzystania z ubezpieczenia spoza […]

Czytaj dalej


VAT w 2014 roku – zmiany istotne z punktu widzenia hotelarza

Od 1. stycznia wejdzie w życie szereg zmian w ustawie o podatku od towarów i usług, z których część może się okazać szczególnie istotna dla przedsiębiorców prowadzących działalność w branży hotelowej. Stawki VAT w 2014 r. pozostaną na niezmienionym w stosunku do roku 2013 r. poziomie. Projekt ustawy pozwalającej na utrzymanie obecnie obowiązujących stawek VAT […]

Czytaj dalej


Franczyza koszty i opłaty

Znamy już podstawowe pojęcia, formalnoprawne warunki franczyzy, jej znaczenie z punktu widzenia marketingu i wielkości sprzedaży usług hotelowych. Pozostaje bardzo praktyczne pytanie o koszty i opłaty związane z funkcjonowaniem w ramach sieci franczyzowej. Precyzjna odpowiedź na te pytania jest niezwykle trudna, ponieważ każdy system franczyzy hotelowej ustala własne kryteria i stawki płatności. Znaczenie może mieć […]

Czytaj dalej


Rok oczami dostawców

Lech Szelemet, Polor Niewątpliwie rok 2013 był dla sektora hotelowego trudnym okresem. Zdecydowało o tym klika czynników: pogarszające się wskaźniki makroekonomiczne, ograniczony dostęp do źródeł finansowania, niejasna sytuacja ekonomiczna w kraju i UE – miało to bezpośrednie przełożenie na wielkość i ilość inwestycji hotelowych. Nowych hoteli w tym roku powstanie nie więcej niż 70, w […]

Czytaj dalej


Między światłem a cieniem

Pierwsze wrażenie pozostawia niezatarte wspomnienia, dobre lub złe, zawsze jednak rzutuje na naszą opinię o miejscu i to często na długie lata. Nasz wzrok dostarcza nam 80 proc. tego wrażenia, dlatego też oświetlenie jest jednym z najwydajniejszych i najciekawszych narzędzi do jego tworzenia. Między światłem a cieniem Hotele, w których szczególnie ważne jest zapewnianie dobrego […]

Czytaj dalej


Bristol i Sheraton Kraków sprzedane

W grudniu doszło do dwóch największych transakcji na polskim rynku hotelowym w tym roku. Warszawski Bristol został sprzedany „grupie międzynarodowych inwestorów prywatnych”. Cena sprzedaży nie została ujawniona, ale można ją oszacować na ok. 60 mln euro. Sprzedany też został Sheraton w Krakowie za 38 mln euro. W obydwu transakcjach pośrednikiem była firma Jones Lang LaSalle. […]

Czytaj dalej


Maksymalizacja zysku w hotelu

Kwestiom maksymalizacji zysku w hotelu poświęcone było ostatnie w tym roku, jedenaste szkolenie w ramach Akademii Hotelarza, które odbyło się hotelu Best Western Felix w Warszawie. Andrzej Przeniosło, pełnomocnik zarządu hotelu Warszawianka z Jachranki, szczegółowo omówił zagadnienia związane z eliminowaniem nadużyć w hotelowej gastronomii i optymalizacji kosztów bezpośrednich w obszarze pokoi i gastronomii. Zwrócił uwagę […]

Czytaj dalej