Sposoby zabezpieczania rezerwacji – postrach czy zachęta dla potencjalnych gości?

Rezerwacja miejsca w hotelu to transakcja pomiędzy gościem a właścicielem obiektu. Sposób jej zabezpieczenia oraz wysokość uiszczanej kwoty mogą w dużej mierze zadecydować o pozytywnym zakończeniu tego procesu. Czy warto wymagać przedpłaty, jak wysoki powinien być depozyt oraz w jaki najkorzystniejszy sposób można go przekazać hotelowi? Krótka droga do sfinalizowania rezerwacji, brak obciążeń finansowych i […]

Czytaj dalej


Starwood wchodzi do Słowenii

Sieć Starwood Hotels & Resorts planuje otworzyć w 2014 roku swój pierwszy hotel w Słowenii. Four Points by Sheraton Ljubljana Mons zaoferuje 114 pokoi, 850 mkw. powierzchni konferencyjnej, restaurację i bar oraz centrum fitness. Hotel uruchomiony będzie na podstawie umowy franczyzowej z Kranjska Investicijska Družba i powstanie z przekształcenia już istniejącego hotelu. – Biorąc pod […]

Czytaj dalej


Pierwszy markowy hotel w Bośni

Marriott International planuje otwarcie pod koniec 2014 roku pierwszego hotelu w Bośni i Hercegowinie. Residence Inn Sarajevo będzie też pierwszym hotelem międzynarodowej marki w tym kraju. Residence Inn z 75 apartamentami przeznaczony jest do dłuższych pobytów (extented-stay). Należący do firmy SEIC Hospitality aparthotel zarządzany będzie przez Interstate Hotels & Resorts, jednego z największych na świecie […]

Czytaj dalej


Rynek hotelowy z perspektywy IHIF

W dniach 3–5 marca w Berlinie już po raz siedemnasty odbyła się najważniejsza konferencja branży hotelowej w tej części świata. W tym roku uczestniczyło w niej blisko 2 tys. delegatów z ponad 50 krajów świata. Generalne opinie po konferencji są pozytywne. Banki zapowiedziały, iż chętnie udostępnią środki na inwestycje hotelowe – zarówno na zakup działających […]

Czytaj dalej


Być liderem

Rozmowa z prezesem Hilton Worldwide Chrisem J. Nassetta Chris J. Nassetta w grudniu ubiegłego roku wprowadził sieć Hilton Worldwide na nowojorską giełdę. 11,5 proc. akcji zostało sprzedanych za blisko 2,5 mld dolarów, co było największym debiutem spółki hotelarskiej na giełdzie i uczyniło Hiltona najbardziej wartościową siecią hotelarską na świecie z kapitalizacją na poziomie 19,7 mld […]

Czytaj dalej


Coraz więcej gości z zagranicy

W ubiegłym roku z polskich hoteli skorzystało 4,3 mln obcokrajowców, o 300 tys. więcej niż w 2012 roku. Ze wszystkich obiektów w noclegowych skorzystało ponad 5,2 mln, podczas gdy rok wcześniej ich liczba nie przekroczyła 5 mln. To bardzo dobra informacja dla hotelarzy, bo cudzoziemcy stanowią najlepszą, bo zazwyczaj najwięcej płacącą grupę gości. A rozbudowana […]

Czytaj dalej


Segmentacja grup – ważny czynnik zarządzania przychodami

Odpowiednie zarządzanie grupami istotnie wpływa na osiągane przez hotel przychody. Pomaga Revenue Managerowi oraz działowi sprzedaży w szybkiej analizie sytuacji i odpowiednim przygotowaniu oferty. Przy zarządzaniu rezerwacjami istotne jest uwzględnienie wielu czynników i zastosowanie narzędzi umożliwiających skuteczną i efektywną optymalizację pracy revenue managera. Jakie to czynniki i jak nimi zarządzać? W hotelach segment grup biznesowych […]

Czytaj dalej


Ocena sprawności operacyjnej działalności hotelowej

Standardy branżowe USALI, oprócz opisanych w dwóch poprzednich numerach „Hotelarza” zaleceń dotyczących struktury sprawozdań finansowych oraz definicji postaci i charakteru prezentowanych danych, wprowadzają również unifikację metod i wskaźników niezbędnych do oceny sprawności operacyjnej podmiotów prowadzących działalność hotelową. Fot. Pixabay Ocena kondycji finansowej podmiotu prowadzącego działalność hotelową powinna być dokonywana ogólnie znanymi metodami analitycznymi (z zastosowaniem […]

Czytaj dalej


Jak pozyskać wykwalifikowany personel?

Dużo mówi się w Polsce o słabym przygotowaniu do pracy osób studiujących na kierunkach turystyczno-hotelarskich. Temat jest oczywiście złożony. Może studenci wybierają ten kierunek z jakiegoś jeszcze nie do końca znanego im powodu (ponad 50 proc. osób kończących hotelarstwo nie pracuje w zawodzie). Wierzą może w to, że hotelarstwo nauczy ich pozytywnego nastawienia do ludzi, […]

Czytaj dalej