W St. Petersburgu otwarty został pierwszy w Rosji hotel lifestyle’owej marki Indigo należącej do Intercontinental Hotels Group. Indigo, wprowadzone na rynek w 2004 roku w USA, jest najmłodszą marką w portfolio IHG. Indigo Tchaikovskogo ze 119 pokojami zlokalizowany jest w centrum miasta, w pobliżu Ogrodów Letnich i Muzeum Narodowego. – Położony w centrum kulturalnej stolicy […]
03/2014
Sposoby zabezpieczania rezerwacji – postrach czy zachęta dla potencjalnych gości?
Rezerwacja miejsca w hotelu to transakcja pomiędzy gościem a właścicielem obiektu. Sposób jej zabezpieczenia oraz wysokość uiszczanej kwoty mogą w dużej mierze zadecydować o pozytywnym zakończeniu tego procesu. Czy warto wymagać przedpłaty, jak wysoki powinien być depozyt oraz w jaki najkorzystniejszy sposób można go przekazać hotelowi? Krótka droga do sfinalizowania rezerwacji, brak obciążeń finansowych i […]
Starwood wchodzi do Słowenii
Sieć Starwood Hotels & Resorts planuje otworzyć w 2014 roku swój pierwszy hotel w Słowenii. Four Points by Sheraton Ljubljana Mons zaoferuje 114 pokoi, 850 mkw. powierzchni konferencyjnej, restaurację i bar oraz centrum fitness. Hotel uruchomiony będzie na podstawie umowy franczyzowej z Kranjska Investicijska Družba i powstanie z przekształcenia już istniejącego hotelu. – Biorąc pod […]
Pierwszy markowy hotel w Bośni
Marriott International planuje otwarcie pod koniec 2014 roku pierwszego hotelu w Bośni i Hercegowinie. Residence Inn Sarajevo będzie też pierwszym hotelem międzynarodowej marki w tym kraju. Residence Inn z 75 apartamentami przeznaczony jest do dłuższych pobytów (extented-stay). Należący do firmy SEIC Hospitality aparthotel zarządzany będzie przez Interstate Hotels & Resorts, jednego z największych na świecie […]
Rynek hotelowy z perspektywy IHIF
W dniach 3–5 marca w Berlinie już po raz siedemnasty odbyła się najważniejsza konferencja branży hotelowej w tej części świata. W tym roku uczestniczyło w niej blisko 2 tys. delegatów z ponad 50 krajów świata. Generalne opinie po konferencji są pozytywne. Banki zapowiedziały, iż chętnie udostępnią środki na inwestycje hotelowe – zarówno na zakup działających […]
Ciężki początek, lepszy koniec
Grupa Hotelowa Orbis odnotowała w ubiegłym roku 682,6 mln zł przychodów netto, o blisko 27 mln mniej w niż rok wcześniej, a zysk spadł ze 112,6 do 66,2 mln zł. Średnia cena za pokój w hotelach własnych Orbisu spadła o blisko 10 proc. do 210 zł, a RevPAR o 3,8 proc. do 127,5 zł, choć […]
Być liderem
Rozmowa z prezesem Hilton Worldwide Chrisem J. Nassetta Chris J. Nassetta w grudniu ubiegłego roku wprowadził sieć Hilton Worldwide na nowojorską giełdę. 11,5 proc. akcji zostało sprzedanych za blisko 2,5 mld dolarów, co było największym debiutem spółki hotelarskiej na giełdzie i uczyniło Hiltona najbardziej wartościową siecią hotelarską na świecie z kapitalizacją na poziomie 19,7 mld […]
Coraz więcej gości z zagranicy
W ubiegłym roku z polskich hoteli skorzystało 4,3 mln obcokrajowców, o 300 tys. więcej niż w 2012 roku. Ze wszystkich obiektów w noclegowych skorzystało ponad 5,2 mln, podczas gdy rok wcześniej ich liczba nie przekroczyła 5 mln. To bardzo dobra informacja dla hotelarzy, bo cudzoziemcy stanowią najlepszą, bo zazwyczaj najwięcej płacącą grupę gości. A rozbudowana […]
Segmentacja grup – ważny czynnik zarządzania przychodami
Odpowiednie zarządzanie grupami istotnie wpływa na osiągane przez hotel przychody. Pomaga Revenue Managerowi oraz działowi sprzedaży w szybkiej analizie sytuacji i odpowiednim przygotowaniu oferty. Przy zarządzaniu rezerwacjami istotne jest uwzględnienie wielu czynników i zastosowanie narzędzi umożliwiających skuteczną i efektywną optymalizację pracy revenue managera. Jakie to czynniki i jak nimi zarządzać? W hotelach segment grup biznesowych […]
Ocena sprawności operacyjnej działalności hotelowej
Standardy branżowe USALI, oprócz opisanych w dwóch poprzednich numerach „Hotelarza” zaleceń dotyczących struktury sprawozdań finansowych oraz definicji postaci i charakteru prezentowanych danych, wprowadzają również unifikację metod i wskaźników niezbędnych do oceny sprawności operacyjnej podmiotów prowadzących działalność hotelową. Fot. Pixabay Ocena kondycji finansowej podmiotu prowadzącego działalność hotelową powinna być dokonywana ogólnie znanymi metodami analitycznymi (z zastosowaniem […]