Boom hotelowy będzie trwał

Rozmowa z Laurentem Picheral, prezesem zarządu Orbis S.A. Wyniki Orbisu za pierwszy kwartał 2014 roku są lepsze niż osiągnięte w zeszłym roku. Czy można już mówić o pozytywnym trendzie na rynku hotelarskim w Polsce? Myślę, że tak. Już w drugim półroczu 2013 roku widoczna była znacząca poprawa nastrojów konsumenckich wynikająca z dobrych wskaźników makroekonomicznych. Teraz […]

Czytaj dalej


Daniel Łukaszewicz w zarządzie Best Western

Do zarządu Best Western Hotels na Finlandię, kraje bałtyckie i Polskę dołączył Daniel Łukaszewicz, dyrektor ds. rozwoju Grupy Dobry Hotel, która zarządza czterema obiektami pod tą marką. Jest on drugim Polakiem, po Andrzeju Wójciku z Satoria Group w siedmioosobowym zarządzie. Daniel Łukaszewicz jest absolwentem Politologii na Uniwersytecie Gdańskim oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie. […]

Czytaj dalej


10 lat Gremium czyli krakowska szkoła hotelarstwa

8 kwietnia Małopolska Izba Hotelarska Gremium świętowała 10-lecie wznowienia działalności. Na jubileuszowe spotkanie zorganizowane w Hotelu Europejskim przybyli przedstawiciele zrzeszonych i niezrzeszonych hoteli oraz Przyjaciele. Tradycja przedwojennego Gremiium Hotelarzy sięga aż do roku 1928. Założycielskie spotkanie Małopolskiej Izby Hotelarskiej Gremium miało miejsce w marcu 2003 roku, jednak działalność Izby formalnie rozpoczęła się w 2004 roku. […]

Czytaj dalej


Nowy prezes Interferii

Jan Koman został nowym prezesem zarządu spółki. Zastąpił na tym stanowisku Roberta Węglarza, który zarządzał spółką od sierpnia 2013 roku. Zmiana ta spowodowana jest rezygnacją Roberta Węglarza z powodów osobistych. Jan Koman z branżą uzdrowiskową i turystyczną związany jest od wielu lat. Od 2008 roku jest prezesem zarządu Uzdrowiska Połczyn, należącego do Polskiej Grupy Uzdrowisk, […]

Czytaj dalej


Musimy oferować więcej niż hotele sieciowe

Rozmowa z Krzysztofem Szadurskim, prezesem zarządu spółki Hotele Warszawskie Syrena (Polonia Palace, Metropol, MDM)   Obiekty należące do Hoteli Warszawskich Syrena mają idealne lokalizacje w ścisłym centrum stolicy. Ale w związku z tym konkurują z hotelami działającymi pod markami globalnymi, jak Mercure, Novotel, Marriott, Intercontinental, Sheraton. Jako jedyne w tej lokalizacji działają niezależnie. Nie ma […]

Czytaj dalej


Pierwszy Best Western Plus Q

Na początku maja we Wrocławiu otwarty został 4-gwiazdkowy Best Western Plus Q ze 128 pokojami. Operatorem obiektu jest firma Dobry Hotel, która zarządza już trzema hotelami Best Western w Trójmieście. Kolejny Best Western Plus Q ruszyć ma jeszcze w tym roku w Krakowie. Wrocławski hotel położony jest na rogu ul. Zaolziańskiej i Powstańców Śląskich, głównej […]

Czytaj dalej


Nowy dyrektor hotelu Arłamów

Piotr Ledworuch został nowym dyrektorem generalnym 4-gwiazdkowego hotelu Arłamów. Zastąpił Artura Trukawińskiego, który trafił do hotelu przed jego otwarciem w 2013 roku z funkcji dyrektora generalnego Holiday Inn Józefów. Piotr Ledworuch zawodową praktykę zdobywał w hotelach w Polsce, Belgii, Anglii i w Dubaju pracując m.in. dla sieci Accor i Starwood. W Polsce zarządzał m.in. hotelami […]

Czytaj dalej


Kapitał intelektualny w zarządzaniu gościnnością

Jeżeli dostarcza się na rynek nowe technologie, pożądane produkty czy coraz lepsze usługi, trzeba bezwzględnie nauczyć się, jak poprawnie obsługiwać klientów. Produkt czy usługa nie sprzedają się same, nawet jeżeli są najlepsze na rynku. W przypadku usług hotelarskich jest to o tyle trudniejsze, że każdy hotel może być jedynie tak dobry, jak ludzie, którzy w […]

Czytaj dalej


Nowy dyrektor kompleksu Satorii

Dariusz Oleksiak został dyrektorem generalnym kompleksu hotelowego Best Western Portos, Aramis i Atos w Warszawie z blisko 700 pokojami, który należy do Satoria Group. Dariusz Oleksiak jest związany z branżą hotelarską od ćwierć wieku. Zaczynał w Marriocie w 1989 roku, w 2000 roku trafił do Marriotta w Bukareszcie jako front office manager. Po dwóch latach […]

Czytaj dalej


Inwestuj w opinie czyli jak zarządzać reputacją

Reputacja marki to jeden z najważniejszych elementów wpływających na powodzenie naszego biznesu. W branży hotelarskiej marka jest szczególnie istotna, choćby ze względu na opinie, które stanowią istotny element procesu podejmowania decyzji o rezerwacji. Tylko czy nad opiniami możemy mieć jakąkolwiek kontrolę?   Na pewno nie raz wpisywali państwo nazwę swojego hotelu w Google. W takim […]

Czytaj dalej