Marka przyciąga markę

W Polsce dziala coraz więcej obiektów hotelowych, które zlokalizowane są tuż obok bądź stanowią część galerii handlowej czy biurowca. Synergia biznesowa pomiędzy jedną a drugą funkcją jest bardzo ciekawa. Zarządzający hotelem mają możliwość nawiązania naturalnie bliskiej współpracy z najemcami, a najemcy to bardzo często przedstawiciele różnych marek i punktów usługowych. Niezależnie od branży, każdy próbuje […]

Czytaj dalej


Focus Premium w Inowrocławiu

W Inowrocławiu z początkiem maja ruszył 4-gwiazdkowy hotel Focus Premium z 34 pokojami. To szósty hotel należący do polskiej sieci Focus Hotels, ale pierwszy w ramach nowej marki Focus Premium w standardzie 4-gwiazdkowym. To także pierwszy w Inowrocławiu obiekt sieciowy. Hotel położony jest w centrum miasta, w odległości 1,5 kilometra od jednej z największych tężni […]

Czytaj dalej


Nowy zastępca dyrektora w Holiday Inn Józefów

Marcin Ankiersztejn objął funkcję zastępcy dyrektora generalnego oraz dyrektora sprzedaży i marketingu w hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów. Przez ostatnie lata zarządzał 4-gwiazdkowym hotelem Windsor Palace Hotel & Conference Center w Jachrance k. Warszawy. Wcześniej pracował w hotelu Senator w Dźwirzynie k. Kołobrzegu, gdzie początkowo pełnił funkcję dyrektora marketingu i sprzedaży, a następnie zastępcy dyrektora […]

Czytaj dalej


RACHUNKOWOŚĆ WEDŁUG USALI cz. V – Zarządzanie wynikami hotelu przez pryzmat zmienności kosztów

Problematyka zarządzania wynikami hotelu w oparciu o zmienność kosztów nie jest jeszcze dobrze rozpoznana wśród hotelarzy – zwłaszcza tych, którzy kierują obiektami niezależnymi. Brak znajomości tego zagadnienia prowadzi do intuicyjnego zarządzania wynikiem obiektu i w czasach trudnego rynku (wzrost liczby obiektów, koncentracja sieciowa, presja na obniżanie cen, oszczędności wprowadzane przez korporacje, nowe kanały sprzedażowe) może […]

Czytaj dalej


Ruszył Park Hotel Diament w Zabrzu…

5 maja gości zaczął przyjmować Park Hotel Diament z 74 pokojami. To pierwszy 4-gwiazdowy hotel w Zabrzu i dziewiąty obiekt należący do polskiej sieci Hotele Diament. W ramach promocji rezerwacji przez własną stronę sieć prowadzi kampanię „Zbierz diamentową bibliotekę”, oferując prezenty w postaci książek. Nowy hotel powstał w wyniku rozbudowy 3-gwiazdkowego Diamentu. W sumie cały […]

Czytaj dalej


Regaty hotelarzy

Szesnaście załóg wystawili hotelarze i firmy z branży HoReCa w XII Ogólnopolskich Regatach Hotelarzy Polish Prestige Hotels & Resorts, które odbyły się w dniach 8–10 maja w Mikołajkach. Nasza redakcja jak co roku objęła imprezę patronatem medialnym i wystawiła swoją ekipę, ale nie wygrała. Niestety wylosowany numer 13 żaglówki klasy Omega nie przyniósł szczęścia załodze […]

Czytaj dalej


Nabycie działek inwestycyjnych – o czym trzeba pamiętać, żeby uniknąć problemów z fiskusem

Zakup odpowiedniej działki pod budowę hotelu ma strategiczny wpływ na powodzenie inwestycji. Takie transakcje zawierają zarówno mali inwestorzy prowadzący jednoosobową działalność, jak i duże spółki kapitałowe. Kwestie związane z ich opodatkowaniem na pierwszy rzut oka mogą nie budzić wielu wątpliwości – chodzi przecież o „zwykły” grunt. Jednak można wpaść w pułapkę. Sprzedaż niezabudowanej działki podlega […]

Czytaj dalej


Qubus wprowadza „uśmiechniętą” markę Alto

Na początku 2015 roku polska sieć Qubus Hotels planuje uruchomienie w Żorach (woj. śląskie) pierwszego hotelu nowej marki Alto z 54 pokojami. Alto ma być marką ze średniego segmentu rozwijaną w średnich i mniejszych miastach, opartą na samoobsługowych technologiach, nowoczesnym designie i „idei uśmiechu”. – Doświadczenie gościa to element, na który zwrócimy szczególną uwagę. Będziemy […]

Czytaj dalej


Hotel przyszłości w Londynie

Hotel Gatwick Airport brytyjskiej sieci Bloc Hotels nie wyróżnia się unikalną bryłą ani oryginalną architekturą. Jest jednak w tym 245 pokojowym hotelu coś absolutnie wyjątkowego. Na jednej zmianie zatrudnia jedynie dwóch pracowników. Wszystkie procesy standardowo wykonywane przez pracowników są tutaj zautomatyzowane. Dzięki współpracy z technologicznym gigantem z Korei firmą Samsung, prawie wszystko w hotelu może […]

Czytaj dalej


Raport SPA

Liczba hoteli SPA rośnie, cały czas otwierają się kolejne inwestycje w całej Polsce, od morza przez Mazowsze, po góry. Oferują coraz ciekawsze rozwiązania i są konkurencyjne wobec już istniejących obiektów. Co się w otwiera w najbliższym czasie, z jaką ofertą, do kogo skierowaną? Oto prezentacje najciekawszych projektów. Grand Lubicz w Ustce W ciągu najbliższych tygodni […]

Czytaj dalej