Kapitał intelektualny w zarządzaniu gościnnością

Jeżeli dostarcza się na rynek nowe technologie, pożądane produkty czy coraz lepsze usługi, trzeba bezwzględnie nauczyć się, jak poprawnie obsługiwać klientów. Produkt czy usługa nie sprzedają się same, nawet jeżeli są najlepsze na rynku. W przypadku usług hotelarskich jest to o tyle trudniejsze, że każdy hotel może być jedynie tak dobry, jak ludzie, którzy w […]

Czytaj dalej


Nowy dyrektor kompleksu Satorii

Dariusz Oleksiak został dyrektorem generalnym kompleksu hotelowego Best Western Portos, Aramis i Atos w Warszawie z blisko 700 pokojami, który należy do Satoria Group. Dariusz Oleksiak jest związany z branżą hotelarską od ćwierć wieku. Zaczynał w Marriocie w 1989 roku, w 2000 roku trafił do Marriotta w Bukareszcie jako front office manager. Po dwóch latach […]

Czytaj dalej


Inwestuj w opinie czyli jak zarządzać reputacją

Reputacja marki to jeden z najważniejszych elementów wpływających na powodzenie naszego biznesu. W branży hotelarskiej marka jest szczególnie istotna, choćby ze względu na opinie, które stanowią istotny element procesu podejmowania decyzji o rezerwacji. Tylko czy nad opiniami możemy mieć jakąkolwiek kontrolę?   Na pewno nie raz wpisywali państwo nazwę swojego hotelu w Google. W takim […]

Czytaj dalej


Zmieni się prezes Orbisu

Prezes zarządu Orbis S.A. Laurent Picheral został powołany w skład Komitetu Wykonawczego Accoru i będzie dyrektorem generalnym HotelServices ds. Niemiec, Polski i Europy Centralnej – dywizji Accoru działającej jako operator i franczyzodawca hoteli. W związku z tym nie będzie się ubiegał o następną kadencję na stanowisku prezesa Orbisu, która wygasa w czerwcu. Za to już […]

Czytaj dalej


Nowy dyrektor B&B Toruń

W wyniku wewnętrznego awansu funkcję dyrektora hotelu B&B Toruń objął Kamil Piaskowski, dotychczasowy zastępca dyrektora w warszawskim obiekcie sieci. Doświadczenie zawodowe zdobywał w działach sprzedaży w segmencie hoteli 4- i 5-gwiazdkowych: andel’s Łódź, Holiday Inn Józefów oraz Radisson Blu Centrum w Warszawie. Z siecią B&B Hotels Polska związany jest od prawie trzech lat. Otwarcie hotelu […]

Czytaj dalej


Zarządzanie hotelem niezależnym – wielofunkcyjność, outsourcing, płaskie struktury

Recepcjonista, a dziś coraz częściej concierge, host, ambasador, front-man. Przywita, zamelduje, poda kawę, odbierze bagaż, obsłuży konferencję, zorganizuje bilety na koncert, skontroluje jakość sprzątania pokoi, potwierdzi rezerwację i wykona monit płatności. Do wykonania wszystkich tych czynności niegdyś trzeba by zatrudnić kilkanaście osób na różnych stanowiskach… Na pewno tak było jeszcze niedawno w każdym hotelu, a […]

Czytaj dalej


Umowa na nowy Hampton by Hilton we Wrocławiu

Sieć Hilton Worldwide ogłosiła plany otwarcia 100-pokojowego hotelu Hampton by Hilton Wrocław City Center West. Obiekt zlokalizowany przy ul. Gen. Sikorskiego będzie działać na podstawie umowy franczyzowej z firmą Krajowy System Zarządzania Energią, należącą do grupy kapitałowej West Real Estate S.A., która notowana jest na giełdzie New Connect. Nowy hotel będzie znajdował się w centrum […]

Czytaj dalej


Z Satorii do DoubleTree

Joanna Płauszewska-Deka, dotychczasowa dyrektor sprzedaży i marketingu w Grupie Satoria, przeszła do DoubleTree by Hilon Łódź na takie samo stanowisko. Odpowiedzialna jest za tworzenie i realizację polityki ofertowej hotelu, a także za planowanie i wdrażanie kampanii marketingowych obiektu. Joanna Płauszewska-Deka związana jest z branżą hotelarską od 1998 roku. Karierę zawodową zaczynała w łódzkim w Grand […]

Czytaj dalej


Marka przyciąga markę

W Polsce dziala coraz więcej obiektów hotelowych, które zlokalizowane są tuż obok bądź stanowią część galerii handlowej czy biurowca. Synergia biznesowa pomiędzy jedną a drugą funkcją jest bardzo ciekawa. Zarządzający hotelem mają możliwość nawiązania naturalnie bliskiej współpracy z najemcami, a najemcy to bardzo często przedstawiciele różnych marek i punktów usługowych. Niezależnie od branży, każdy próbuje […]

Czytaj dalej


Focus Premium w Inowrocławiu

W Inowrocławiu z początkiem maja ruszył 4-gwiazdkowy hotel Focus Premium z 34 pokojami. To szósty hotel należący do polskiej sieci Focus Hotels, ale pierwszy w ramach nowej marki Focus Premium w standardzie 4-gwiazdkowym. To także pierwszy w Inowrocławiu obiekt sieciowy. Hotel położony jest w centrum miasta, w odległości 1,5 kilometra od jednej z największych tężni […]

Czytaj dalej