Pompy ciepła – efektywność i inteligentne sterowanie

Od czasu kiedy pompy ciepła zdobyły popularność w domach jednorodzinnych, pojawiło się również zainteresowanie ze strony inwestorów komercyjnych, w tym hotelowych. Zainteresowanie tym bardziej naturalne, iż w przypadku dużych obiektów hotelowych, a więc o dużym zapotrzebowaniu na ciepło, oszczędności z zastosowania odnawialnych źródeł mogą być również większe. Ponadto obiekty o dużej powierzchni, takie jak hotele […]

Czytaj dalej


Bajeczny widok… przy oknie

Goście hotelowi często proszą o pokój z pięknym widokiem przez okno. Dlatego ważnym aspektem aranżacji wnętrza są dekoracje okienne, które stanowią zarówno dopełnienie stylizacji pokoju, jak i pełnią bardzo praktyczne funkcje zaciemnienia lub… rozjaśnienia wnętrz. Na rynku dostępnych jest szereg zasłon i firan, rolet, paneli, żaluzji itp. Na wybór produktu do konkretnego hotelu wpływ ma […]

Czytaj dalej


Autokratyczny manager w SPA

Zarządzanie ludźmi to trudna sztuka, a w usługach SPA jeszcze trudniejsza. Style przywództwa należy dopasować do sytuacji i specyfiki zespołu, którym się zarządza. Autokrata w departamencie hotelu odpowiadającym za kreowanie dobrego samopoczucia gości wydaje się pomyłką w procesie rekrutacji. Ale są sytuacje, kiedy taki styl zarządzania jest potrzebny. W literaturze fachowej istnieje podział na kilka […]

Czytaj dalej


Huczne otwarcie Park Hotel Diament w Zabrzu

23 maja oficjalnie otwarty został pierwszy 4-gwiazdkowy obiekt w Zabrzu – Park Hotel Diament. Na jego otwarcie przybyli m.in. Jerzy Buzek i prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik. Na uroczystym bankiecie połączonym z pokazem mody kolekcji Ilony Kanclerz oraz koncertem Doroty Miśkiewicz nowy hotel witało ponad 600 osób. W hotelu nie brakuje nawiązań do tradycji i industrialnego […]

Czytaj dalej


Uroczyste otwarcie B&B Wrocław Centrum

22 maja z okazji oficjalnego otwarcia hotelu B&B Centrum we Wrocławiu ulica ks. Piotra Skargi na kilka godzin zamieniła się w „zaczarowaną francuską dzielnicę”, gdzie grał kataryniarz, gazeciarz rozdawał wydanie specjalne „La B&B Presse”, a zakochani mogli zamówić portret u wytrawnego w tej sztuce malarza. Dzięki pomysłowej scenografii równie magiczny klimat panował we wnętrzach B&B […]

Czytaj dalej


Trendy w zarządzaniu podróżami służbowymi

Grupa Hotelowa Orbis przedstawiła wyniki swojego najnowszego badania Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Raport jest kontynuacją przeprowadzonego w ubiegłym roku badania pod tym samym tytułem. Dzięki wiedzy i danym uzyskanym w tegorocznej edycji badania możemy porównać kilka kluczowych wskaźników dla branży, znaleźć punkty odniesienia, a przez to lepiej zrozumieć rynek. Nasze […]

Czytaj dalej


Focus Premium Inowrocław oficjalnie otwarty

17 maja odbyło się symboliczne przecięcie wstęgi oficjalnie otwierające 4-gwiazdkowy hotel Focus P r e m i u m Inowrocław. W uroczystości wzięło udział ok. 200 osób, włącznie z przedstawicielami władz miasta i lokalnych przedsiębiorców. W części oficjalnej głos zabrali: prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza, właściciele obiektu: Magda i Paweł Kowalscy oraz Łukasz Płoszyński, członek zarządu […]

Czytaj dalej


Gala Tophotel

Po raz szósty rozstrzygnięto plebiscyt Tophotel w dwudziestu kategoriach. Gala z tej okazji odbyła się w warszawskim Pure Sky Club. Wieczór uświetniła swoim występem Agata Nizińska z zespołem, a galę poprowadziła Agnieszka Cegielska z TVN Meteo. Tytuł Tophotel 2014 trafił do Bristol a Luxury Collection Hotel Warsaw. Za najlepszy debiutujący hotel uznano Hotel Arłamów, a […]

Czytaj dalej


Gdy pojawia się duży konkurent

Rozmowa z Rafałem Kuczyńskim, dyrektorem generalnymi hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów Holiday Inn w Józefowie znalazł się w podręcznikowej sytuacji, gdy na rynek, na którym działa z powodzeniem od kilku lat, wkracza duży konkurent: DoubleTree by Hilton w Wawrze – też sieciowy, też konferencyjny, podobnie zlokalizowany, walczący o tego samego klienta, tylko dużo większy. Jak […]

Czytaj dalej


Czerwiec 2005 – niepokój w Orbisie

Jeszcze kilka lat temu nie wszyscy akceptowali tak jednoznacznie zmiany zachodzące w Orbisie. „Hotelarz” sprzed dziewięciu lat publikował na stronie otwierającej, zaraz za spisem treści, „Stanowisko Central Związkowych w sprawie sytuacji pracowników w Orbis S.A.”. Zaczyna się obiecująco: „ORBIS jest firmą, która wkrótce obchodzić będzie jubileusz 85-lecia istnienia. Przetrwał wszystkie kataklizmy XX wieku, które nawiedziły […]

Czytaj dalej