CSR to nie działalność charytatywna

CSR (corporate social responsibility) to społeczna odpowiedzialność biznesu. Wielu osobom zagadnienie to myli się z działalnością charytatywną, marketingową, jest nawet utożsamiane z PR-em. Według niektórych, wynika z modnych ostatnio haseł proekologicznych i prozdrowotnych. A czym jest naprawdę i jakie ma znaczenie dla branży hotelarskiej? Czy CSR jest przydatny? A może tylko wypada być odpowiedzialnym społecznie? […]

Czytaj dalej


Nowe koncepty gastronomiczne w Hilton Warszawa

Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre wzbogacił swoją ofertę gastronomiczną o trzy lokale, otwierając Piazza Lounge & Grill, nowy Executive Lounge oraz Illy Coffee Shop. Teraz zarówno goście hotelu jak i mieszkańcy Warszawy mogą wypić w Hiltonie włoską kawę, skosztować panini i zjeść grillowany posiłek. Z nadejściem lata i sezonu grillowego hotel zaoferował dania na […]

Czytaj dalej


Jak zbudować hotel niskoenergetyczny

Ekologia, zrównoważony rozwój, społeczna odpowiedzialność biznesu, zielone budownictwo czy zielone certyfikaty – słowa te nie są już dziś pustymi hasłami. Powodem „zielonej rewolucji” jest nie tylko konieczność dostosowania wszystkich dziedzin gospodarki, a więc i sektora budownictwa hotelarskiego, do rozporządzeń UE, ale też większa wrażliwość społeczeństw na kwestie wpływu działalności człowieka na środowisko. Wybór metod budowy […]

Czytaj dalej


Masuria Arte. Na Mazurach

W Krainie Wielkich Jezior Mazurskich, w okolicach Ełku i Augustowa, powstał luksusowy kompleks Masuria Arte oferujący m.in. 14 apartamentów oraz strefę SPA & wellness z basenem. Lokalizacja w otulinie parku krajobrazowego przez cały rok zapewnia gościom spokój i bliski kontakt z naturą. Masuria Arte to 100-hektarowa posiadłość usytuowana nad brzegiem kompleksu jezior Stackiego, Białego, Przepiórki […]

Czytaj dalej


Dobra oferta konferencyjna jest sztuką

Dziś krótkie komunikaty i pismo obrazkowe stanowią podstawę wymiany informacji. Zastępują one nieuchronnie sztukę konwersacji. Oferta konferencyjna musi wpisywać się w ten kanon oczekiwań klientów – ma być czytelna i bez zbędnych informacji. Pracownicy w działach bankietów i konferencji wiedzą, że o klienta w dobie kryzysu muszą walczyć praktycznie 24 godziny na dobę, a najlepsza […]

Czytaj dalej


Cottonina w fabryce bawełny

W XIX-wiecznej Willi Fabrykanta otoczonej lasami i górami w Świeradowie- Zdroju działa kompleks Cottonina Villa & Mineral SPA Resort. W ramach swojej oferty wprowadził pierwsze w Polsce Mineralne SPA z zabiegami czerpiącym z bogactwa złóż mineralnych Gór Izerskich. W odrestaurowanych budynkach zabytkowej Willi, która była częścią XIX-wiecznej fabryki bawełny, mieści się niedawno powstały kompleks Cottonina […]

Czytaj dalej


Drzwi obrotowe – być jak Chuck Norris

Drzwi obrotowe mają dla hotelu jedną, podstawową zaletę: nie można nimi trzasnąć. To potrafi Chuck Norris jako jedyny człowiek we wszechświecie. Inwestycja w drzwi obrotowe ma tę dodatkową zaletę, że w chwilach frustracji (na wyniki, na personel, na gości) można się spróbować z Chuckiem Norrisem: zatrzasnąć z całej siły drzwi obrotowe. Mówiąc poważniej: kiedy kompletujemy […]

Czytaj dalej


Gilles Clavie prezesem Orbisu

Rada Nadzorcza Orbisu powołała Gillesa Clavie na prezesa zarządu i dyrektora generalnego Orbis SA. Dołączył on do Orbisu w styczniu 2011 roku jako kontroler generalny, a następnie został dyrektorem ds. strategii, kontroli zarządczej i zarządzania nieruchomościami odpowiedzialnym m.in. za rozwój, zarządzanie aktywami, zamówienia i zakupy, informatykę, zarządzanie ryzykiem i wsparcie operacyjne. W tym czasie uczestniczył […]

Czytaj dalej


Biurokrata w hotelowym SPA

Biurokratyczne zarządzanie nie jest w obecnych czasach preferowanym stylem przywództwa. Jest raczej źle postrzegane. A może w niektórych przypadkach warto po nie sięgnąć, aby osiągnąć cel? Na pewno ma wady, ale ma też i swoje zalety, które przydają się w specyficznych sytuacjach. Biurokratyczny model zarządzania został dokładnie zdefiniowany przez niemieckiego socjologa Maxa Webera na początku […]

Czytaj dalej


Nowa dyrektor marketingu Vienna International

Justyna Kaczorowska objęła stanowisko dyrektora marketingu w polskim oddziale Vienna International Hotels & Resorts odpowiedzialnego za PR i marketing pięciu hoteli w Polsce zarządzanych przez tę sieć. Przez ostatnie dwa lata pracowała w firmie doradczo-szkoleniowej Brian Tracy International, gdzie zajmowała się PR-em, marketingiem oraz organizacją dużych konferencji z zakresu skutecznej sprzedaży, przywództwa, rozwoju biznesu i […]

Czytaj dalej