Jak skomponować ofertę śniadaniową hotelu

Śniadanie to najważniejszy posiłek – również w funkcjonowaniu hotelu. Bardzo często jest to jedyny kontakt gościa z hotelową gastronomią, a jeszcze częściej – ostatni przed wyjazdem. Dlatego ma bardzo istotny wpływ na opinię o całym pobycie. To jakość oferty śniadaniowej jest tym elementem, który gość pamięta opuszczając hotel, bo skorzystał z niej dosłownie przed chwilą. […]

Czytaj dalej


Estetyka połączona z komfortem

Sposób aranżacji przestrzeni wspólnych w hotelach oraz poszczególnych pokoi dostosowuje się do lokalizacji i charakteru prowadzonego miejsca. Inaczej zaaranżowane są obiekty skierowane na gościa rekreacyjnego, a inaczej te nastawione na podróżujących ludzi biznesu. Do tego często w obrębie jednej realizacji wnętrza z powodów funkcjonalnych wyglądem różnią się między sobą.\ Oczywiście kategoryzacja pozwala precyzyjnie określić poszczególne […]

Czytaj dalej


Okiem producentów… wędlin

Ze względu na wskaźnik food cost stosowany w średniej i niższej klasy obiektach hotelowych, niestety obserwujemy brak zróżnicowania w serwowanych gościom śniadaniach. Oznacza to często, co stwierdzamy z przykrością, także słabą jakość przygotowywanych na śniadanie dań i powielanie utartych, niekoniecznie dobrych schematów. W większości hoteli najpopularniejsze są parówki średniej lub niskiej jakości z dużą zawartością […]

Czytaj dalej


Okiem producentów… serów

Śniadanie to jeden z kluczowych elementów, które pozostają w pamięci gości i dla których warto wrócić do konkretnego hotelu. Znam wiele miejsc, do których warto wracać, bo śniadania są tam wyśmienite, różnorodne i zawsze na najwyższym poziomie. Już samo wejście do jadalni, która wypełniona jest śniadaniowym zapachem świeżo palonej kawy, jest smakowite. I nie chodzi […]

Czytaj dalej


Jak wydłużyć sezon na Mazurach

Rozmowa z Radosławem Altheimem, dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego GrandHotel Tiffi w Iławie Jeszcze do połowy ubiegłego roku na Mazurach funkcjonował tylko jeden hotel 5-gwiazdkowy – SPA Dr Irena Eris. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy ruszyły trzy kolejne – GrandHotel Tiffi, Marina Golf Club w Sile k. Olsztyna i Hotel Mikołajki. Z drugiej strony, nie ma tu […]

Czytaj dalej


Wzrost wyników Orbisu

Grupa Hotelowa Orbis osiągnęła w pierwszym półroczu przychody w wysokości 326,8 mln zł, o 10 mln wyższe niż w tym samym okresie rok wcześniej, a zysk w wysokości 26,3 mln, o blisko 4,5 mln wyższy. Wzrosły: obłożenie hoteli własnych Orbisu – do 56,1 proc. z 55,7 proc., średnia cena – do 209,1 zł z 204,7 […]

Czytaj dalej


Kryzys w praktyce

O konflikcie dotyczącym zapłaty pracownikom tymczasowym przez kierownictwo nowo otwartego DoubleTree by Hilton w Wawrze dowiedziała się cała Polska za pośrednictwem mediów ogólnokrajowych. Mieliśmy do czynienia z podręcznikowym przykładem sytuacji kryzysowej na starcie. Chociaż hotel porozumiał się w końcu z agencją, od której wynajmował pracowników, to teraz jeszcze przez dłuższy czas będzie musiał radzić sobie […]

Czytaj dalej


Strata Warimpeksu

W pierwszym półroczu o 9 proc., do 31 mln euro spadły przychody z działalności hoteli Warimpeksu w porównaniu do tego samego okresu 2013. Spółka odnotowała 10,8 mln euro strat. Sytuacja jej polskich hoteli jest stabilna. Obłożenie warszawskiego hotelu InterContinental wzrosło w I półroczu z 76 do 78 proc., wzrosła też nieznacznie średnia cena pokoju w […]

Czytaj dalej


Wakacje w hotelu

Z roku na rok rośnie liczba Polaków, którzy decydują się spędzić wakacje w kraju. Jednocześnie coraz więcej osób podejmuje decyzję o kupnie pobytu hotelowego przez internet. Klub travelowy Travelist.pl, który pośredniczy w sprzedaży miejsc hotelowych oferując swoim klientom rabaty, opracował raport podsumowujący sezon urlopowy 2014. Według danych klubu 40 proc. rezerwacji to te złożone przez […]

Czytaj dalej