Jak zwiększyć przychód w hotelowym SPA?

Spa często kojarzone jest przez gości hotelowych tylko ze strefą wodną typu basen i sauny. Zabiegi kosmetyczne i masaże interesują tylko bardziej świadomych klientów. Jak więc zachęcić do odwiedzania strefy zabiegowej tych, którym wydaje się, że byli w SPA, ponieważ korzystali z basenu? Czy pełne obłożenie kalendarza kosmetologów i terapeutów oznacza granicę przychodu i tylko […]

Czytaj dalej


EFH bez hoteli

Nowy zarząd Europejskiego Funduszu Hipotecznego zdecydował o wyprzedaniu wszystkich aktywów hotelowych w zamian za zwolnienie z długów. Firma zbyła 100 proc. udziałów w spółkach zależnych będących właścicielami hoteli Masuria (za 2,5 mln zł), Król Kazimierz (za 1,3 mln) i Łeba (za 4,9 mln), a także jednej nieruchomości biurowej (za 10,6 mln zł). W spółce pozostały […]

Czytaj dalej


Pożar w hotelu

Co kilka miesięcy media donoszą o kolejnym pożarze w hotelu, a i tak o większości z nich nie jesteśmy informowani. Pożar w naszych warunkach to najgroźniejszy żywioł, dlatego ten artykuł poświęcony jest praktycznemu spojrzeniu na rolę i zadania hotelarzy oraz narzędzia, jakie są dostępne w zapewnieniu bezpieczeństwa w hotelach. Z danych Komendy Głównej Państwowej Straży […]

Czytaj dalej


Wdrożenie nowego pracownika do hotelowego SPA

Nowy pracownik w SPA to duże wyzwanie, nadzieje i oczekiwania do spełnienia. Pracodawca ma nadzieję na wzmocnienie zespołu, dzięki czemu osiągnie cele i lepszy wynik finansowy. Pracownik oczekuje, że zmiana przyniesie mu rozwój zawodowy i osobisty. Co zatem należy zrobić, aby te pierwsze dni były motywujące, a nie zniechęcające? Dobrze przygotowany plan wdrożenia. Każdy kiedyś […]

Czytaj dalej


Velaves zmienił się w Maloves

Biznesmen Dariusz Guzek nie jest już właścicielem obiektu hotelowego Velaves Spa&Resort we Władysławowie. Obiektem zarządza obecnie syndyk masy upadłościowej spółki, który zdecydował o zmianie nazwy hotelu na Maloves. Zmiana nazwy jest elementem nowej strategii obiektu, który chce odciąć się od niepochlebnych opinii, jakie na nim ciążą od dłuższego czasu, związanych tak z jakością obsługi, jak […]

Czytaj dalej


Wyszkolić na stałe

Gdy rotacja w biznesie jest wysoka, a elastyczność kosztową osiąga się korzystając z personelu outsourcingowego, kluczowe staje się szkolenie nowych pracowników w celu utrzymania wysokiej efektywności i poziomu obsługi. Wdrożenie wysokiej jakości obsługi przez nowych pracowników jest ważne w każdym biznesie, a w hotelarstwie w szczególności. I mimo że szkolenia w tym pomagają, bardzo trudno […]

Czytaj dalej


Wybór sprzętu

Gdy wybrany już został dostawca sprzętu do hotelowej siłowni (o czym szczegółowo pisaliśmy w poprzedniej części cyklu), przyszedł czas na dobór odpowiednich urządzeń. Zanim je wybierzemy, musimy mieć konkretną wizję tego, jak nasza siłownia ma wyglądać i komu będzie służyć. W zależności od dostępnej przestrzeni powinniśmy wybrać odpowiednie urządzenia cardio, siłowe i sprzęt do treningu […]

Czytaj dalej


Anders biznesowym „Produktem Warmii i Mazur”

Usługa „Turystyka biznesowa” oferowana przez 4-gwiazdkowy hotel Anders w Starych Jabłonkach została wyróżniona certyfikatem „Produkt Warmia Mazury” przyznanym przez władze województwa warmińsko-mazurskiego. Znak „Produkt Warmia Mazury” to certyfikat poświadczający jakość oferowanych usług oraz doświadczenie i przygotowanie hotelu do przyjmowania grup biznesowych. Hotel Anders to jedyny obiekt z regionu Warmii i Mazur, który go otrzymał w […]

Czytaj dalej


Czy można kogoś zwolnić i usłyszeć „dziękuję”?

Czy może się to zdarzyć? Nie w każdej sytuacji. Ale przy odpowiednim podejściu, z wykorzystaniem kilku dobrze znanych zwrotów, jest to możliwe. W obliczu trudnej rozmowy zarówno pracodawca, jak i pracownik odczuwają stres. Przy czym to rolą pracodawcy jest stworzenie odpowiedniego klimatu do rozmowy – z założenia partnerskiej i służącej dobrym celom. Żeby to osiągnąć, […]

Czytaj dalej


Krioterapia w ofercie SPA

Krioterapia znajduje się w ofercie coraz większej liczby hoteli SPA, nie tylko o profilu medical. Jak działa? Nadmuch par azotu o temperaturze -130 st. C. na powierzchnię skóry pacjenta pozwala uzyskać natychmiastową reakcję przeciwbólową i przyśpiesza metabolizm w obszarze poddanym wychładzaniu. Niska temperatura odbierana jest przez organizm jako zagrożenie, dlatego uruchamia on reakcje obronne, naczynia […]

Czytaj dalej