W Katowicach będzie coraz lepiej

Rozmowa z Tomaszem Piórkowskim, dyrektorem generalnym hotelu angelo w Katowicach od startu w 2010 roku i hotelu andel’s w Krakowie od 2014 roku; dyrektorem regionalnym Kraków-Katowice VI Hotels & Resorts Hotel angelo w Katowicach wystartował w marcu 2010 roku. Nie dość że Katowice to trudny rynek hotelarski, to jeszcze był to czas kryzysu w branży […]

Czytaj dalej


Nosalowy Dwór chce się pojawić na giełdzie

Invest Nosalowy Dwór, właściciel kilku hoteli w Zakopanem, chce być notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych. Spółka planuje debiut poprzez przejęcie firmy Advadis, która znajduje się w upadłości układowej. Invest Nosalowy Dwór i krakowska spółka Advadis, zajmująca się wcześniej dystrybucja hurtową i detaliczną piwa, a także innych alkoholi oraz napojów bezalkoholowych, podpisały list intencyjny o współpracy. […]

Czytaj dalej


Jak wybrać dyrektora hotelu, żeby potem nie żałować

W jaki sposób i na co zwracać uwagę przy wyborze tak kluczowej dla funkcjonowania hotelu osoby, jaką jest dyrektor generalny oraz innych pracowników na stanowiska kierownicze? Jakimi narzędziami się posługiwać? Jak podczas rozmowy z kandydatem wyłuskać to co istotne i potrzebne oraz zminimalizować działania wszelkich marketingowych kryteriów (wygląd, umiejętność wzbudzenia sympatii, zrobienia dobrego wrażenia itp.)? […]

Czytaj dalej


Posejdon już pod marką Mercure

Grupa Hotelowa Orbis zakończyła rebranding otwartego w 1976 roku hotelu Posejdon w Gdańsku, który od początku maja działa pod nazwą Mercure Gdańsk Posejdon. Całkowity koszt modernizacji wyniósł blisko 7 mln zł. To 23. hotel działający pod marką Mercure w Polsce. Nowy design hotelu zainspirowany jest motywami związanymi z miastem. W lobby znajdują się graficzne odwołania […]

Czytaj dalej


Zrozumieć proces rezerwacji: o synergii działań reklamowych

Najnowsze badania wskazują, że wśród osób odwiedzających stronę hotelu aż 81 proc. nie kończy rozpoczętego procesu rezerwacji. Problem skuteczności stron hotelowych wymaga nowego, szerszego spojrzenia – rozumiejąc go będziemy w stanie lepiej planować strategię promocji obiektu. Wspomniane badanie przeprowadziła specjalizująca się w marketingu internetowym agencja Sales Cycle, która przepytała ponad tysiąc użytkowników z dwunastu krajów. […]

Czytaj dalej


Hostel z Karpacza w światowej czołówce

Hostel Krokus w Karpaczu został uznany za jeden z dziesięciu najlepszych hosteli na świecie w rankingu Booking’s Best 2015 portalu Booking.com. Uruchomiony w lipcu 2014 roku hostel mieści się w odremontowanej willi z początku XX wieku i oferuje 40 miejsc w dziewięciu pokojach. „Nie wiemy, czy to kwestia uczynnych właścicieli, spokojnej okolicy, czy przyjemnego wystroju […]

Czytaj dalej


Wykorzystać potencjał recepcjonistów – czyli o poświęcaniu czasu pracy na pracę

75 proc., 50, 100, 25. To kilka odpowiedzi na pytanie: „jaki procent swojego czasu pracy poświęcasz na pracę?”, które zadajemy recepcjonistom na szkoleniach sprzedażowych. Rozpiętość odpowiedzi zaskakuje, ale wszystkie wynikają z tego, jak czasem pracy recepcjonistów zarządzają przełożeni. Jak zatem efektywnie skomponować zakres dodatkowych obowiązków recepcjonisty? I jak zachęcić recepcjonistę do dodatkowego wysiłku? Czy teoretycznie […]

Czytaj dalej


Orbis po pierwszym kwartale

Wpierwszym kwartale 2015 roku obłożenie polskich hoteli Grupy Orbis wzrosło aż o dziewięć punktów procentowych do 54,8 proc., a RevPAR aż o 16 proc. z 91,1 do 105,7 zł. Średnia cena ADR spadła o 3 proc. do niecałych 193 zł. Był to pierwszy kwartał, gdy w ramach Grupy Orbis działały już wszystkie hotele Accoru w […]

Czytaj dalej


Hotel ratuje życie – czyli o ratownictwie medycznym w obiektach hotelarskich

Hotelarze robią wszystko, aby każdy gość czuł się w ich obiektach jak najlepiej i jak najbardziej komfortowo, ale muszą także zadbać o to, aby czuł się jak najbezpieczniej. Systemy pożarowe dbają o bezpieczeństwo, gdy wybuchnie ogień, jednak w przypadku zdarzeń związanych z ratownictwem medycznym (zasłabnięcie, zawał, złamanie itp.) żadnych systemów nie ma. W takim wypadku, […]

Czytaj dalej


Straty Sheratona Poznań

Spółka prowadząca hotel Sheraton w Poznaniu zakończyła rok 2013 stratą w wysokości 4 mln zł – donosi serwis e-poznan.pl. Dlatego restrukturyzuje zatrudnienie – pracę stracili m.in. ochroniarze, zastąpieni firmą zewnętrzną. Według danych Bisnode Polska z 2013 roku, na które powołuje się e-Poznań, spółce Centrum Obsługi Biznesu, do której należy hotel, w ciągu wcześniejszych pięciu lat, […]

Czytaj dalej