Silfor z silnikiem rezerwacyjnym

Sieć marketingowa Silfor – Polskie Hotele uruchomiła na swojej stronie silnik rezerwacji online. Ma to usprawnić funkcjonowanie sieci i pozwolić na dotarcie do nowych gości. Do sieci przystąpiły dwa kolejne hotele: 4-gwiazdkowy Delfin Spa & Wellness w Dąbkach i 3-gwiazdkowy Lorenzo w Krakowie. Delfin Spa & wellness położony nad Bałtykiem blisko plaży oferuje 65 pokoi, […]

Czytaj dalej


UOKiK zawiódł hotele – nie mogą oferować niższych cen na swoich stronach niż w portalach

W październiku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył postępowanie w sprawie internetowych platform rezerwacji (tzw. online travel agents – OTA), zainicjowane rok wcześniej przez Hotele Warszawskie Syrena. Urząd antymonopolowy badał, czy tzw. parytet cenowy narzucany przez OTAs również polskim hotelom, stanowi praktykę ograniczającą konkurencję. Pobieżna lektura komunikatu prasowego Biura Prezesa UOKiK może wywołać mylne wrażenie […]

Czytaj dalej


Nowi trenerzy i nowe szkolenia w „Akademii Hotelarza”

Akademia Hotelarza przygotowała nowy program szkoleń na wiosnę, a do grona jej trenerów dołączyli kolejni specjalisci o ogólnopolskiej renomie: Radosław Altheim, Marcin Knyrek, Karolina Antonowicz i Wojciech Liszka. W nowym cyklu, poza szkoleniami w stolicy, zorganizowane zostaną także seminaria w Gdańsku i Krakowie. W pierwszym półroczu Akademia Hotelarza zorganizuje siedem szkoleń w Warszawie, a także […]

Czytaj dalej


Luksus w Warszawie

Rozmowa z Marcinem Mazurem, dyrektorem generalnym 5-gwiazdkowego H15 Boutique Hotel w Warszawie H15 Boutique otwarty został w połowie 2012 roku i szybko zyskał sobie miano jednego z najbardziej luksusowych obiektów hotelarskich w Warszawie. Trzy lata później obiekt został skategoryzowany na pięć gwiazdek. Dlaczego zdecydowaliście się na kategoryzację? O kategoryzacji myśleliśmy niemal od początku. Wstępnym założeniem […]

Czytaj dalej


6 dodatkowych trendów 2016 roku

W grudniowym numerze przedstawiliśmy „15 trendów w hotelarstwie na rok 2016” przygotowanych przez zespół firmy Profitroom. W tym numerze uzupełniamy je o zestawienie sześciu kolejnych zjawisk, które będą oddziaływać na branżę hotelarską w 2016 roku. BIG DATA – CZAS NA PORZĄDKOWANIE DANYCH Liczba źródeł danych, z których hotelarze czerpnią wiedzę o gościach, stale rośnie. Tak […]

Czytaj dalej


Jeszcze większe targi Heimtextil

W dniach 12-15 stycznia we Frankfurcie nad Menem odbyła się kolejna edycja największych na świecie targów tekstyliów do wyposażenia wnętrz m.in. hoteli – Heimtextil. Swoje produkty zaprezentowało blisko 2,9 tys. wystawców (w tym 35 z Polski), o 130 więcej niż rok wcześniej. Imprezę odwiedziło prawie 70 tys. osób, w tym 1,7 tys. osób z Polski. […]

Czytaj dalej


Wygrał Puro Hotel Gdańsk

W 9. edycji konkursu Hotel z Pomysłem o ten tytuł ubiegało się blisko 100 hoteli. Przez długi czas stawka była wyrównana, ale wraz z kolejnymi głosami jurorów coraz wyraźniej zaczęła się rysować przewaga jednego z hoteli. I on wygrał – „Hotelem z Pomysłem 2015” został Puro Hotel Gdańsk. O kolejne miejsca trwała zacięta rywalizacja między […]

Czytaj dalej


Co się wydarzy w 2016 roku?

Rok 2016 zapowiada się kilkoma znaczącymi wydarzeniami na rynku hotelarskim w Polsce. M.in. otwarciem DoubleTree by Hilton w kompleksie OVO we Wrocławiu, Mercurem w Krakowie, wysypem otwarć ibis Stylesów, pierwszym hotelem pod marką AC Hotels. I zejściem z rynku marki Orbis Hotels. W corocznym rankingu „Hotelarza” – „7 NAJ”, który publikowaliśmy w ubiegłym numerze, otwarcie […]

Czytaj dalej


162 mln długu Ossy na sprzedaż

PKO BP wystawił na sprzedaż wierzytelności spółki Hotel Ossa Grupa Trip w Rawie Mazowieckiej. Wynoszą one ponad 162 mln zł. Hotel Ossa Bank zaklasyfikował je do kategorii ryzyka „stracone”. PKO Bank Polski S.A. zaprosza do składania listów intencyjnych zainteresowanych udziałem w przetargu nieograniczonym na sprzedaż „bezspornej i wymagalnej wierzytelności”, zaklasyfikowanej do kategorii ryzyka „stracone” zgodnie […]

Czytaj dalej


Jak stworzyć system oceny okresowej w hotelu niezależnym

Prawidłowo skonstruowany system oceny okresowej, zwany inaczej ewaluacją pracowników, to jedno z kluczowych narzędzi wykorzystywanych przy budowie i rozwoju efektywnych zespołów pracowniczych. Przyjęcie systemu ukierunkowanego na optymalizację struktury organizacyjnej, promującego pracę zespołową oraz identyfikującą słabe punkty organizacji może zwiększyć produktywność, a co za tym idzie – poprawić wyniki hotelu. System ocen okresowych wsparty dodatkowymi narzędziami […]

Czytaj dalej