Spółka Erbud została generalnym wykonawcą przebudowy i nadbudowy kina Neptun przy ul. Długiej i Piwnej w Gdańsku, gdzie powstać ma hotel Hampton by Hilton. Wartość kontraktu wynosi 38,2 mln zł. Szacowany koszt całej inwestycji to ok. 50 mln zł. Całość prac zakończyć się ma najpóźniej po 22 miesiącach od rozpoczęcia projektu. Otwarcie hotelu planowane jest […]
01/2016
Nowy szef HRS Polska i CEE
Andrzej Molski został nowym dyrektorem generalnym HRS na Polskę i region Europy Środkowo-Wschodnie. Zastąpił Łukasza Dąbrowskiego, który w ubiegłym roku został wiceprezesem HRS Group, dpowiedzialnym za produkt hotelowy (senior vice president hotel solutions). Andrzej Molski wcześniej był dyrektorem generalnym firmy technologiczno- edukacyjnej Young Digital Planet, stanowiącej część Sanomy Learning – edukacyjnego oddziału Sanomy, europejskiego lidera […]
Orbis sprzedaje Mercure Mrągowo za 20 mln zł…
Orbis zawarł przedwstępną umowę sprzedaży hotelu Mercure Mrągowo Resort & SPA z 214 pokojami za 20 mln zł netto. Nabywcą jest firma budowlana Deporium Inc. z podwarszawskiego Raszyna. W jej zarządzie zasiadają znany turecki biznesmen Sabri Bekdas i jego syn. Nowy właściciel będzie kontynuował działalność hotelową pod marką Mercure w ramach franczyzy. Przejmie wszystkich pracowników […]
Nowy dyrektor sprzedaży sieci Qubus Hotel
Jacek Bijak objął stanowisko dyrektora działu sprzedaży i marketingu sieci Qubus Hotel. Do sieci Qubus dołączył w 2004 r. obejmując stanowisko portiera, a następnie recepcjonisty w Qubus Hotel Prestige w Katowicach. W 2006 roku awansował na stanowisko kierownika recepcji Qubusa w Katowicach. Kolejnym krokiem w rozwoju zawodowym było objęcie stanowiska zastępcy dyrektora Qubusa w Krakowie, […]
Orbis sprzedaje działkę w Warszawie za 22 mln
Grupa Hotelowa Orbis zawarła umowę sprzedaży części działki pozostałej po dawnym hotelu Vera w Warszawie przy ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. obok kompleksu ibis-ibis Budget. 1-hektarową działkę z budynkami za 22 mln zł kupiła spółka należącą do grupy UNIBEP, która chce tam zbudować osiedle mieszkaniowe. Przedmiotem transakcji jest prawo użytkowania wieczystego nieruchomości o powierzchni jednego […]
Powstaje największy hotel na świecie
10 tys. pokoi w 12 wieżach, 70 restauracji, ogromne centrum konferencyjne i helipad na dachu – tak ma wyglądać kompleks Abraj Kudai w Mekce z 4-gwiazdkowym hotelem. Jego otwarcie planowane jest w 2017 roku i będzie to największy hotel na świecie. Koszt budowy wyniesie 3,5 mld dolarów. Obecnie największy hotel na świecie działa w Las […]
Qualia nie dla Griffina
Mimo podpisania rok temu listu intencyjnego między PKO BP i Griffin Group w sprawie sprzedaży spółki Qualia Development, do transakcji jednak nie dojdzie. Do Qualii należą dwa obiekty Golden Tulip w Gdańsku i Międzyzdrojach. Bank wystawił na sprzedaż działki, na których powstać miały kolejne hotele w Warszawie, Zakopanem i Juracie. List intencyjny podpisany został w […]
Christiano Ronaldo tworzy sieć CR7
Jeden z najlepszych piłkarzy na świecie, Portugalczyk Cristiano Ronaldo, tworzy własną sieć hoteli butikowych pod marką CR7 we współpracy z największą portugalską siecią Pestana Hotel Group. Pierwsze dwa obiekty otwarte mają być jeszcze w tym roku na Maderze i w Lizbonie, a w 2017 roku w Madrycie i Nowym Jorku. Hotele CR7 będą utrzymane w […]
Pierwsze Śniadanie Hotelarza. W Lublinie
Redakcja „Hotelarza” rozpoczyna cykl debat Śniadania Hotelarza o lokalnych rynkach hotelarskich z udziałem inwestorów, właścicieli i dyrektorów. Pierwsze ze spotkań odbędzie się 4 lutego w hotelu Wieniawski w Lublinie. Kolejne Śniadania planowane są m.in. w Bydgoszczy, Białymstoku i Olsztynie. Spotkania poświęcone będą przedstawieniu charakterystyki poszczególnych rynków hotelarskich. Pierwsza debata – z udziałem Ireneusza Węgłowskiego, przewodniczącego […]
Hilton łączy segment extended-stay
Hilton Worldwide ogłosił połączenie wszystkich swoich marek z segmentu extendedstay w jeden brand All Suites. Dzialać pod nim będą sieci Embassy Suites, Homewood Suites i Home2 Suites. To połączenie ma usprawnić synergię między działami rozwoju, operacji i sprzedaży sieci oraz organizację wewnątrz wciąż rosnącego portfolio marek. – Nasza siła zarządzania markami jest obecnie tak ważna, […]