Rynek spotkań biznesowych pod lupą

Ile i kiedy firmy wydają na usługi konferencyjne? Ile firm przeznacza nawet miliony rocznie na spotkania konferencyjne? Czy bliskość siedziby firmy wpływa na wybór lokalizacji konferencji – odpowiedzi na te i inne zagadnienia znalazły się w ogólnopolskim badaniu dotyczącym rynku spotkań biznesowych, zleconym przez hotel Narvil Conference & Spa w Serocku w ramach długoterminowego projektu […]

Czytaj dalej


Bydgoszcz „Śniadanie Hotelarza” 45 lat wcześniej

Z debaty bydgoskich hotelarzy podczas „Śniadania Hotelarza”, którą publikujemy w bieżącym numerze (czytaj na str. 30–42), wyłania się obraz trudnego rynku, na którym podaż hoteli przerosła popyt. Jak ten rynek wyglądał w czerwcu 1971 roku? Dokładnie odwrotnie. „Hotelarz” 45 lat temu też przeprowadził jego analizę. „Bydgoszcz liczy 280 tys. mieszkańców i posiada ogółem 385 miejsc […]

Czytaj dalej


Nowe hotele w IGHP

Do Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w ostatnich tygodniach dołączyło pięć hoteli: 3-gwiazdkowe ibis Styles Wrocław Centrum, Szyszko z Suwałk, Trzy Wyspy ze Świnoujścia i Wieniawski z Lublina oraz 4-gwiazdkowy Branicki z Białegostoku. Łącznie dysponują one 430 pokojami. Izba skupia obecnie ok. 200 hoteli z ponad 110 tys. pokoi. – Liczba hoteli dołączających do grona najbardziej […]

Czytaj dalej


Zadowolenie klienta a koszty operacyjne – jak znaleźć złoty środek?

Czy istnieje zależność pomiędzy wysokością kosztów operacyjnych a stopniem zadowolenia gości hotelowych z oferowanych im usług? Z pozoru te obszary nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego, ale przecież w organizmie hotelowym wszystkie sfery działalności łączą się w spójną całość, tworząc synergię i wzajemne zależności. C zęstą nieprawidłowością przy zarządzaniu kosztami w działalności hotelowej jest […]

Czytaj dalej


Nie będzie prywatyzacji Grupy Hoteli WAM

Minister Skarbu ogłosił decyzję o odstąpieniu od negocjacji i zamknięciu bez rozstrzygnięcia dotychczasowej procedury zbycia udziałów spółki Grupa Hoteli WAM. W połowie ubiegłego roku Ministerstwo Skarbu ogłosiło zaproszenie do negocjacji w sprawie zbycia 100 proc. udziałów w spółce będącej właścicielem 12 obiektów hotelarskich. Wartość spółki wyceniono na 132 mln zł. Na wystosowane zaproszenie do negocjacji […]

Czytaj dalej


Bydgoszcz – NATO broni rynku

Druga debata z cyklu „Śniadanie Hotelarza“ po Lublinie poświęcona była bydgoskiemu rynkowi hotelarskiemu – jego charakterystyce, problemom, mocnym i słabym stronom, szansom rozwoju i zagrożeniom, jakie mogą przed nim stać. W spotkaniu w hotelu Słoneczny Młyn udział wzięli: Agnieszka Jerzy, dyrektor Focus Hotelu Ewa Kołacz, dyrektor hotelu Brda Anna Kowalska-Szczepańska, dyrektor naczelna hotelu Pod Orłem […]

Czytaj dalej


Patroni i Sponsorzy konferencji Hotel Trends Poland & CEE

W dniach 28-29 listopada w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie odbędzie się IV edycja konferencji Hotel Trends Poland & CEE. Patronat nad tym wydarzeniem objęli Minister Sportu i Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna oraz HOTREC – Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni. Złotymi Sponsorami zostali Chopin Airport Development i firma Polor. Organizowana przez redakcję „Hotelarza” i […]

Czytaj dalej


Zarządzanie konfliktem w zespole (hotelarskim i nie tylko)

Do biura dyrektora hotelu wchodzi dwóch handlowców. Już na pierwszy rzut oka widać, że nie przyszli się pochwalić swoimi sukcesami sprzedażowymi i pozyskaniem nowej grupy na konferencję. Siadają jak najdalej od siebie i nie patrzą na siebie. Na niewybrzmiałe jeszcze do końca pytanie „o co chodzi?”, zaczynają się przerzucać argumentami, do którego z nich powinna […]

Czytaj dalej


Ruszyła 3. edycja konkursu HOTELARZ ROKU

Od 20 czerwca można zgłaszać kandydatury do 3. edycji konkursu HOTELARZ ROKU 2016 w sześciu kategoriach. Laureaci ogłoszeni zostaną 28 listopada podczas uroczystej gali w hotelu Sofitel Warszawa Victoria w ramach konferencji Hotel Trends Poland & CEE 2016. Zwycięzców wyłoni Kapituła, składająca się z czołowych przedstawicieli polskiego sektora hotelowego, w której skład wchodzą m.in. laureaci […]

Czytaj dalej


Niski i wysoki popyt, czyli kilka anegdot o sprzedaży

Czy duża liczba gości w mieście naprawdę oznacza zwiększone obroty hotelu? Jak zarabiać pieniądze w „martwym” sezonie ? Dlaczego czasem lepiej poczekać z szampanem na uczczenie zakontraktowania grupy? Oto kilka pouczających anegdot o tym, jak postępować w sytuacji niskiego i wysokiego popytu. Otym, jak ważne w hotelarstwie jest prowadzenie własnego kalendarza wydarzeń planowanych w mieście […]

Czytaj dalej