Październik 1973

List redaktora naczelnego (humorystyczny na ostatniej stronie) sprzed 43 lat do Czytelników. Niektóre wątki aktualne są do dziś jak ten: „Wszystko czynimy z myślą o Was, pracujemy w pocie czoła pisząc, co się da i jak się da o hotelarstwie. Czy w tym stanie rzeczy nie zasługujemy na uczucie wzajemnej miłości?! Zróbcie zatem samokrytyczny rachunek […]

Czytaj dalej


Jagielloński Mercure otwarty w Krakowie

21 września otwarty został Mercure Kraków Stare Miasto ze 198 pokojami i 300 mkw. powierzchni konferencyjnej. Swoją stylistyką nawiązuje do dynastii Jagiellonów m.in. przez portret Barbary Radziwiłłówny, w którą na multimedialnym ekranie w lobby przemienia się Agata Buzek. Koszt budowy wyniósł ok. 90 mln. To największa inwestycja Orbisu w pojedynczy hotel i flagowy Mercure w […]

Czytaj dalej


W Warszawie odbyły się targi WorldHotel

W dniach 12-14 października odbyły się 9. Targi WorldHotel w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Targi WorldHotel skierowane są do przedstawicieli sektora hotelarskiego, którzy chcą poznać nowości produktowe, funkcjonalne rozwiązania, aktualne trendy i skorzystać ze szkoleń. Oferta wystawców obejmowała m.in. meble, tekstylia, oświetlenie, oprogramowanie, rozwiązania telekomunikacyjne, sprzęt gastronomiczny, wyposażenie zaplecza kuchennego oraz sal restauracyjnych […]

Czytaj dalej


Hotel w kryzysie czyli jak przygotować się na nieuchronne spadki przychodów

Obecnie w wielu hotelach (przynajmniej statystycznie) wyniki biznesowe są co najmniej zadowalające, o ile nie bardzo dobre. Ale w każdym biznesie przychodzą i słabsze okresy. Po euforii z początku wieku, gdy wydawało się, że czekają nas tylko wzrosty, świat przypomniał nam, że cykle koniunkturalne są nieubłagane. Po wzrostach przychodzą spadki. Jak poznać, że hotel minął […]

Czytaj dalej


Mera w Sopocie wejdzie pod markę Marriott Hotels

Marriott International zawarł umowę z Vastint Poland, właścicielem 145-pokojowego Mera Spa Hotel w Sopocie, oraz Legend Hotels Poland, operatorem obiektu, dotyczącą przekształcenia go w Marriott Hotel. Otwarcie hotelu pod nową marką zaplanowano w połowie 2017 roku. Będzie to drugi Marriott w Polsce po otwartym w 1989 roku w Warszawie. Zlokalizowany przy plaży Mera Spa Hotel […]

Czytaj dalej


III edycja Targów FIWE 2016

W dniach 8- 9 października w Centrum Wystawienniczym Expo XXI w Warszawie odbyły się największe w tej części Europy targi fitness & wellness – FIWE. III edycja targów zgromadziła na 15 tys. mkw. 214 wystawców z 18 krajów. Przez weekend obiekt Expo XXI odwiedziło ponad 23 tys. osób. Wystawcy swoje produkty oraz usługi zaprezentowali w […]

Czytaj dalej


Mierzyć, czy nie mierzyć?

W dzisiejszych czasach umiejętność dotarcia do informacji i ich analizy pozwala optymalizować procesy i wygrywać z konkurencją. Temat big data zalewa świat tak samo jak liczba danych i potencjalnych analiz. Gdzie jest granica tego co warto mierzyć, a kiedy analityka przekształca się w „nieefektywnego zjadacza czasu i wydanych pieniędzy”. Co w hotelarstwie można zmierzyć, co […]

Czytaj dalej


ORBIS: podpisał franczyzę na ibis Styles w Lublinie

WLublinie, przy głównej arterii komunikacyjnej, Al. Solidarności powstanie hotel sieci ibis Styles ze 110 pokojami. Budowa rozpocznie się w pierwszej połowie 2017 roku. Inwestorem i właścicielem obiektu jest firma TBV Hotele. Hotel będzie położony w pobliżu Starego Miasta. W swojej ofercie, oprócz oryginalnego wystroju wnętrz, charakterystycznego dla tej marki, posiadał będzie pięć sal konferencyjnych i […]

Czytaj dalej


W Poznaniu odbyły się targi Polagra i Invest Hotel

W dniach 25-29 września w Poznaniu odbyło się 5-dniowe wydarzenie skierowane do branży gastronomicznej, hotelarskiej, spożywczej, opakowaniowej i logistycznej, obejmujące targi Invest Hotel, Polagra Gastro, Polagra Food, Polagra Tech, Taropak, Logipak i Epla. Cała ekspozycja zajęła 17 pawilonów, odwiedziło ją ponad 63 tys. gości. W bloku targowym udział wzięło blisko 1,2 tys. wystawców z 30 […]

Czytaj dalej


NSA potwierdza: odsprzedaż usług hotelowych (bez usług dodatkowych) może być opodatkowana w procedurze VAT marża

Przedsiębiorcy działający w branży turystycznej niekiedy nabywają usługi hotelowe, które następnie są odsprzedawane innym podmiotom albo jako składnik organizowanej imprezy turystycznej, albo jako samodzielna usługa. Wątpliwości budzi, czy odsprzedaż usług hotelowych może zostać uznana za usługę turystyki i opodatkowana w ramach procedury VAT marża. Kwestia ta stała się niedawno przedmiotem rozważań Naczelnego Sądu Administracyjnego Wsprawie […]

Czytaj dalej