Z Horwath HTL do Cushman & Wakefield

Maria Zielińska dołączyła do warszawskiego biura firmy Cushman & Wakefield jako starszy analityk w dziale rynku hotelowego. Będzie odpowiadać za doradztwo inwestycyjne oraz rozwój działalności. Ostatnio pracowała w firmie doradczej Horwath HTL, gdzie zajmowała stanowisko analityka, a wcześniej zarządzała nieruchomościami w sieci AccorHotels. – Wobec niespotykanego wzrostu aktywności na rynku inwestycji w nieruchomości hotelowe w […]

Czytaj dalej


Wellness 2.0, czyli dlaczego hotele muszą się przygotować na rewolucję kulturową

Szeroko pojęty przemysł wellness jest dzisiaj wart 3,7 biliona dolarów, co stanowi już ponad 5 proc. całego światowego PKB. Co więcej, będzie rósł jeszcze szybciej niż cała globalna gospodarka, a jednym z największych beneficjentów tego wzrostu stanie się hotelarstwo i usługi związane z turystyką. Dlatego najwyższy czas poważnie potraktować sprawę i zacząć uważnie śledzić dynamiczny […]

Czytaj dalej


W Warszawie powstał Leonardo Royal Hotel

4-gwiazdkowy JM Hotel ze 178 pokojami w Warszawie przy ul. Grzybowskiej został włączony do sieci Leonardo Hotels i działa pod marką Leonardo Royal Hotel. Wkrótce w Polsce pojawić się mają kolejne obiekty tej izraelskiej sieci operującej z Niemiec, która skupia obecnie ponad 120 hoteli. Leonardo Hotels to europejski oddział Grupy Fattal Hotels Group, założonej w […]

Czytaj dalej


Nicolas Sarkozy pracuje w AccorHotels

Były prezydent Francji Nicolas Sarkozy dołączył do rady dyrektorów AccorHotels i stanął na czele nowo powołanego komitetu strategii międzynarodowej sieci. Komitet powstał w celu przyspieszenia ekspansji grupy i należących do niej marek. Sébastien Bazin, prezes AccorHotels, podkreślił, że międzynarodowe doświadczenie eksperckie byłego prezydenta i jego doskonała znajomość zagadnień geopolitycznych są olbrzymimi wartościami dla grupy. – […]

Czytaj dalej


Rosnące ceny w hotelach, spadające stawki czynszów w biurach

Bardzo duże ożywienie na warszawskim rynku hotelowym jest wynikiem wielu czynników. Oto najważniejsze z nich. Stale rośnie rola naszej stolicy jako silnego ośrodka biznesowego – Warszawa otrzymała aż pięć nagród w rankingu fDI „Europejskie miasta i regiony przyszłości 2016/2017” przygotowanym przez „Financial Times”. W Top 10 stolica Polski znalazła się w pięciu kategoriach: miasto przyjazne […]

Czytaj dalej


W Gdańsku powstają ibisy Budget

Orbis rozpoczął w lutym inwestycję w hotel ibis Budget z 76 pokojami, który powstaje obok Mercure Gdańsk Posejdon. Otwarty ma być do końca tego roku. Wiosną ruszyć ma też budowa ibisa Budget ze 120 pokojami na Wyspie Spichrzów przy Novotelu Centrum, na który umowę franczyzową podpisano jeszcze w 2015 roku. 10-miesięczny czas realizacji ibisa Budget […]

Czytaj dalej


Kolejne kobiety na kierowniczych stanowiskach w Zdrojowej Invest

Monika Murawska (po lewej) została zastępcą dyrektora kompleksu hotelowego Marine Hotel & Ultra Marine w Kołobrzegu, a Magdalena Sokołowska objęła nowo utworzone stanowisko kierownika ds. zasobów ludzkich w Zdrojowej Invest. Monika Murawska posiada 16-letnie doświadczenie w hotelarstwie. Pierwsze szlify zdobywała w szczecińskim Radisson SAS, potem w Warszawie – dwa lata w Hiltonie, a następnie siedem […]

Czytaj dalej


Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – ale jaka? Wybór i kupno działki pod inwestycję hotelową

Zasadniczą kwestią związaną z wyborem działki pod obiekt hotelowy jest jej lokalizacja i najbliższe otoczenie. Każdy poszukujący działki pod taką inwestycję na pewno zna powiedzenie hotelarza wszech czasów Conrada Hiltona, że trzy najważniejsze czynniki w wyborze nieruchomości to po pierwsze – lokalizacja, po drugie – lokalizacja i wreszcie po trzecie – lokalizacja. Analizując wyniki hoteli, […]

Czytaj dalej


Holiday Inn przy Dworcu Zachodnim

Przy Dworcu Zachodnim powstanie hotel Holiday Inn West Station sieci IHG z 217 pokojami. Jego właścicielem jest deweloperska grupa inwestycyjna Capital Park, a dzierżawcą i zarządcą spółka VHM Hotel Management, należąca do Satoria Group. Hotel w Al. Jerozolimskich otwarty ma być za trzy lata.   Wtoku inwestycji powstanie też część mieszkaniowa. To kolejna inwestycja hotelowa […]

Czytaj dalej


Nowa marka Hiltona

Hilton ogłosił wprowadzenie na rynek drugiego soft brandu po Curio A Collection by Hilton – Tapestry Collection by Hilton. Ma on skupiać niezależne hotele niżej pozycjonowane niż Curio i położone poza centralnymi lokalizacjami. Do 2020 roku ma ich być około 50. Stworzona w 2014 marka Curio skupia najlepsze, oryginalne hotele położone w centralnych lokalizacjach. W […]

Czytaj dalej