Akademia Hotelarza o procedurach operacyjnych i menu engineeringu

W listopadzie w hotelu Courtyard by Marriott Warszawa odbyły się dwa kolejne szkolenia z cyklu Akademia Hotelarza – „Procedury operacyjne w hotelarstwie kluczem do zwiększenia zysku” oraz „Menu engineering i optymalizacja kosztów w gastronomii hotelowej”. Szkolenie dotyczące procedur operacyjnych prowadziła Aneta Stępkowska, dyrektor generalna warszawskiego Courtyarda by Marriott. Szczegółowo i na konkretnych przykładach omawiała poszczególne […]

Czytaj dalej


Kłopoty z gościem w hotelu

Brak zapłaty za świadczone usługi czy zniszczenia w pokoju to nierzadkie problemy, z jakimi muszą się zmagać właściciele hoteli. Obowiązujące regulacje prawne nie pozostawiają ich jednak w tym zakresie bez należytej ochrony. Dlatego też istotne jest, aby osoby prowadzące hotel miały odpowiednią wiedzę o tym, jak należy reagować w takich sytuacjach. Szczególnie trudne są sytuacje, […]

Czytaj dalej


Sieć Qubus Hotel zamyka hotel

W połowie grudnia po 17 latach zakończy działalność Qubus Hotel w Złotoryi z 50 pokojami. Powodem jest „brak satysfakcjonującego poziomu zysków operacyjnych”. Po zamknięciu obiektu w Złotoryi pod marką Qubus działać będzie 11 hoteli z 1210 pokojami. Jak poinformował zarząd, „Qubus Hotel podejmuje kolejne kroki w realizacji swojej strategii działania, w myśl której sieć od […]

Czytaj dalej


Number One organizuje turniej dla najlepszych piłkarzy do lat 13

Hotel Number One w Gdańsku, który pozycjonuje się jako hotel dla rodzin z dziećmi, został głównym organizatorem Turnieju Number One Cup U-13, w którym wezmą udział najlepsze europejskie drużyny futbolowe z rocznika 2006. Podczas turnieju Number One Cup U-13, który odbędzie się na początku grudnia w Gdańsku, do rywalizacji staną młodzi reprezentanci takich klubów jak: […]

Czytaj dalej


Łóżko to podstawa

Choćby hotel miał w ofercie najbardziej wyszukane atrakcje, najlepsze menu, najnowocześniejsze SPA i był wyposażony w technologie, które spełniają wszystkie życzenia gości, to i tak zawsze najważniejsze w nim będzie łóżko. Im wygodniejsze, tym większa szansa na finansowy sukces hotelu, który będzie przyciągał gości. Łóżko jest głównym elementem wyposażenia, które czyni obiekt hotelem. Ma gwarantować […]

Czytaj dalej


W Lublinie ruszył Lubhotel

W Lublinie otwarty został 58-pokojowy Lubhotel. Inwestorem jest spółka związana właścicielsko z deweloperem, który wybudował w tym samym miejscu osiedle mieszkaniowe. Hotel zlokalizowany jest około 2 km od Starego Miasta i od centrum targowo-wystawienniczego. Ściany pokoi udekorowane są fototapetami ze zdjęciami Lublina. W hotelu znajdują się też: restauracja 107 z kuchnią opartą na lokalnych produktach, […]

Czytaj dalej


Elżbieta Lendo członkiem zarządu Harmony Polish Hotels

Rada hoteli sieci marketingowej Harmony Polish Hotels (d. Polish Prestige Hotels) wybrała do zarządu Elżbietę Lendo, reprezentującą w grupie Harmony hotele Willa Port w Ostródzie i Paryski w Zakopanem, które dołączyły do konsorcjum w grudniu 2017 r. Elżbieta Lendo od 25 lat jest związana z finansami, z sukcesem zarządzając kilkoma spółkami. Od 14 lat jest […]

Czytaj dalej


Pościel – najintensywniej eksploatowany element pokoju

Pościel jest najintensywniej eksploatowanym, tuż obok ręczników, elementem wyposażania pokoju hotelowego. Często używana, zmieniana, prana, prasowana. Ma być przede wszystkim funkcjonalna i wytrzymała, przyczyniać się do komfortu snu gości i być dyskretna. Z drugiej strony jej wzornictwo świadczy o prestiżu miejsca. Warunki, jakie trzeba spełnić przy kategoryzacji hotelu, nie precyzują parametrów technicznych czy estetycznych pościeli […]

Czytaj dalej


Aleksandra Iwanowska z Sofitel Grand Sopot – Recepcjonistą Roku 2018

Aleksandra Iwanowska z hotelu Sofitel Grand Sopot zwyciężyła w konkursie „Recepcjonista Roku 2018” organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Zastępców Dyrektorów i Kierowników Recepcji Hoteli Luksusowych – A.I.C.R. Polska. Drugie miejsce zajął Konrad Kuczyński z Holiday Inn Warsaw City Centre, a trzecie Jakub Pozorski z Sopot Marriott Resort & Spa. Finał odbył się w H15 Boutique Hotel […]

Czytaj dalej