Ile powinna kosztować budowa pokoju w zależności od kategorii hotelu, jakie trendy obowiązują obecnie przy ich projektowaniu, jakie błędy popełniają w tym zakresie inwestorzy (i architekci), na co zwracać uwagę, inwestując w wyposażenie pokoju hotelowego – tego dotyczył jeden z paneli podczas zorganizowanej przez „Hotelarza” konferencji HIT 2019 – Hotel Investment Trends Poland & CEE, […]
09/2019
Marki ekonomiczne też mają pasje
Rozmowa z Joanną Świerkosz, VP marketing & guest experience, i Agnieszką Kalinowską, brand PR & event manager marketing – Accor Eastern Europe W dzisiejszych czasach jednym z celów, jakie stawiają sobie marki hotelowe, jest ciągłe dostarczanie swoim gościom jak największej ilości wrażeń. Ale dotychczas raczej rzadko takie działania kojarzone były z markami ekonomicznymi, przy których […]
Spojrzenie na rynek hotelowy z pięcioletniej perspektywy
Polska firma doradcza Hotel Professionals, założona przez Aleksa Kloszewskiego, obchodzi pięciolecie. Przy tej okazji spojrzała na rynek hotelowy i jego rozwój z pięcioletniej perspektywy. W tym czasie nastąpił m.in. gwałtowny przyrost inwestycji w Warszawie, sieci hotelowe zainteresowały się też miastami regionalnymi i kurortowymi, na popularności zyskały umowy franczyzowe, a zyskują umowy najmu. W 2014 r. […]
Wzrośnie zainteresowanie inwestorów niższą liczbą gwiazdek
Dobra sytuacja gospodarcza sprawia, że polski rynek hotelowy wciąż się rozwija, a co za tym idzie, staje się coraz atrakcyjniejszy dla zagranicznych inwestorów. Największych graczy przyciągają przede wszystkim obiekty o wartości przekraczającej 20 mln euro, a tych w Polsce wciąż jest relatywnie niewiele w sprzedaży. Eksperci agencji CBRE prognozują na podstawie najnowszych analiz, że wartość […]
Hotele będą coraz popularniejsze wśród inwestorów
Obiekty hotelowe zyskują coraz bardziej na popularności wśród inwestorów instytucjonalnych oraz private equity, ponieważ pozwalają często na ciekawą dywersyfikację portfela nieruchomości komercyjnych. Udział tej klasy aktywów w całym rynku transakcyjnym jest wciąż niewielki, jednak eksperci z firmy Cresa Polska obserwują w ostatnich latach znaczny wzrost zainteresowania inwestorów tym segmentem rynku. Całkowita wartość rynku transakcyjnego nieruchomości […]
Lato w mieście
Trójmiejskie i krakowskie hotele odnotowały bardzo dobre wyniki w wakacje, podobnie było we Wrocławiu. W Warszawie i Poznaniu wyniki były słabsze niż rok wcześniej – wynika z danych STR. TRÓJMIASTO Trójmiejscy hotelarze nie mogli narzekać na sezon wakacyjny. W sierpniu średnia cena za pokój wynosiła tam 425 zł. To o 20 zł więcej niż rok […]
Bankructwo Amoma.com
Niecieszący się zbyt dobrą opinią w branży hotelowej pośrednik rezerwacji Amoma.com ogłosił upadłość. Większość rezerwacji zostało anulowanych, o czym podróżni dowiadywali się na miejscu. W przeszłości platforma ta często pojawiała się na czołowych pozycjach w wyszukiwarkach hoteli, takich jak Trivago, HotelsCombined lub Google, ponieważ oferowała znacznie niższe (prawie hurtowe) ceny niż inni pośrednicy. Miała jednak […]
Goldman Sachs przejmuje sieć B&B Hotels
Bank inwestycyjny Goldman Sachs jesienią ma zakończyć transakcję przejęcie sieci B&B Hotels. Zgodę na to wydała już Komisja Europejska, która badała, czy nie narusza to zasad konkurencyjności. Wartość transakcji szacowana jest na 2 mld euro. Obecny właściciel sieci, francuski fundusz private equity PAI Partners, kupił B&B Hotels w 2016 r. za ok. 790 mln euro […]
Hilton przygotowuje dwie nowe marki
Prezes Hiltona Chris Nassetta zapowiedział wprowadzenia dwóch nowych marek w segmencie lifestyle. Pierwsza z nich, pozycjonowana powyżej Hiltona Garden Inn, pojawić ma się w ciągu pół roku. Druga funkcjonować będzie w segmencie luxury lifestyle. Tylko w ub.r. Hilton wprowadził trzy marki: Motto by Hilton, LXR i Signia Hilton. Obecnie ma ich 17. Podczas spotkania z […]
Artur Grajber szefem kuchni w Mamaison Hotel Le Regina
Wieloletni szef kuchni w warszawskim hotelu Sheraton, ostatnio pracujący w Kołobrzegu Artur Grajber został szefem kuchni Mamaison Hotel Le Regina w Warszawie. Karierę zawodową zaczynał w 1989 r. w pierwszej w Polsce restauracji serwującej dania kuchni greckiej Parnas w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu, a już jako szef zmiany brał udział w ponownym otwarciu hotelu Bristol […]