HIT 2019 Pokój hotelowy – trendy i koszty

Ile powinna kosztować budowa pokoju w zależności od kategorii hotelu, jakie trendy obowiązują obecnie przy ich projektowaniu, jakie błędy popełniają w tym zakresie inwestorzy (i architekci), na co zwracać uwagę, inwestując w wyposażenie pokoju hotelowego – tego dotyczył jeden z paneli podczas zorganizowanej przez „Hotelarza” konferencji HIT 2019 – Hotel Investment Trends Poland & CEE, […]

Czytaj dalej


Marki ekonomiczne też mają pasje

Rozmowa z Joanną Świerkosz, VP marketing & guest experience, i Agnieszką Kalinowską, brand PR & event manager marketing – Accor Eastern Europe W dzisiejszych czasach jednym z celów, jakie stawiają sobie marki hotelowe, jest ciągłe dostarczanie swoim gościom jak największej ilości wrażeń. Ale dotychczas raczej rzadko takie działania kojarzone były z markami ekonomicznymi, przy których […]

Czytaj dalej


Spojrzenie na rynek hotelowy z pięcioletniej perspektywy

Polska firma doradcza Hotel Professionals, założona przez Aleksa Kloszewskiego, obchodzi pięciolecie. Przy tej okazji spojrzała na rynek hotelowy i jego rozwój z pięcioletniej perspektywy. W tym czasie nastąpił m.in. gwałtowny przyrost inwestycji w Warszawie, sieci hotelowe zainteresowały się też miastami regionalnymi i kurortowymi, na popularności zyskały umowy franczyzowe, a zyskują umowy najmu. W 2014 r. […]

Czytaj dalej


Wzrośnie zainteresowanie inwestorów niższą liczbą gwiazdek

Dobra sytuacja gospodarcza sprawia, że polski rynek hotelowy wciąż się rozwija, a co za tym idzie, staje się coraz atrakcyjniejszy dla zagranicznych inwestorów. Największych graczy przyciągają przede wszystkim obiekty o wartości przekraczającej 20 mln euro, a tych w Polsce wciąż jest relatywnie niewiele w sprzedaży. Eksperci agencji CBRE prognozują na podstawie najnowszych analiz, że wartość […]

Czytaj dalej


Hotele będą coraz popularniejsze wśród inwestorów

Obiekty hotelowe zyskują coraz bardziej na popularności wśród inwestorów instytucjonalnych oraz private equity, ponieważ pozwalają często na ciekawą dywersyfikację portfela nieruchomości komercyjnych. Udział tej klasy aktywów w całym rynku transakcyjnym jest wciąż niewielki, jednak eksperci z firmy Cresa Polska obserwują w ostatnich latach znaczny wzrost zainteresowania inwestorów tym segmentem rynku. Całkowita wartość rynku transakcyjnego nieruchomości […]

Czytaj dalej


Lato w mieście

Trójmiejskie i krakowskie hotele odnotowały bardzo dobre wyniki w wakacje, podobnie było we Wrocławiu. W Warszawie i Poznaniu wyniki były słabsze niż rok wcześniej – wynika z danych STR. TRÓJMIASTO Trójmiejscy hotelarze nie mogli narzekać na sezon wakacyjny. W sierpniu średnia cena za pokój wynosiła tam 425 zł. To o 20 zł więcej niż rok […]

Czytaj dalej


Bankructwo Amoma.com

Niecieszący się zbyt dobrą opinią w branży hotelowej pośrednik rezerwacji Amoma.com ogłosił upadłość. Większość rezerwacji zostało anulowanych, o czym podróżni dowiadywali się na miejscu. W przeszłości platforma ta często pojawiała się na czołowych pozycjach w wyszukiwarkach hoteli, takich jak Trivago, HotelsCombined lub Google, ponieważ oferowała znacznie niższe (prawie hurtowe) ceny niż inni pośrednicy. Miała jednak […]

Czytaj dalej


Artur Grajber szefem kuchni w Mamaison Hotel Le Regina

Wieloletni szef kuchni w warszawskim hotelu Sheraton, ostatnio pracujący w Kołobrzegu Artur Grajber został szefem kuchni Mamaison Hotel Le Regina w Warszawie. Karierę zawodową zaczynał w 1989 r. w pierwszej w Polsce restauracji serwującej dania kuchni greckiej Parnas w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu, a już jako szef zmiany brał udział w ponownym otwarciu hotelu Bristol […]

Czytaj dalej