RAPORT NOWE TECHNOLOGIE Wielka nadzieja hotelarstwa

Pandemia napędza cyfryzację, ale co to w praktyce oznacza dla hoteli? Jak zmieniły się oczekiwania gości pod tym względem? Czy są jakieś technologie i produkty, które szczególnie sprawdziły się podczas pandemii? Na jakie największe bariery przy wdrożeniu napotykają hotele? O tym między innymi rozmawiali hotelarze i dostawcy rozwiązań technologicznych na naszej konferencji Hotel Trends Poland […]

Czytaj dalej


Jak projektować wnętrza przyjazne rodzinie, a więc dzieciom

Dawniej rodzinom było trudno odnaleźć się w hotelowych wnętrzach. Ale w ostatnich latach są coraz częściej w centrum zainteresowania hoteli. Żądni wrażeń millenialsi dorośli i dziś chcą podróżować z dziećmi w takim samym stylu, jak solo. W przypadku hoteli przyjaznych dla rodzin z dziećmi najważniejsze są kwestie praktyczne, jak odpowiednio duże powierzchnie pokoi czy dodatkowe […]

Czytaj dalej


Budowanie strategii cenowej hotelu – aspekt konkurencji

Wyobraźmy sobie, że otwieramy hotel na nieznanym nam rynku. Nie mamy danych historycznych, raportów STR ani innych punktów odniesienia mówiących o tym, jak zachowuje się popyt w tej destynacji. Jedno z wielu zadań procesu preopeningowego to opracowanie polityki cenowej – należy ustalić, jakie stawki będą obowiązywały w poszczególnych okresach roku. Pricing hotelu to oczywiście nie […]

Czytaj dalej


Hotelarstwo nowej ery

Jak pandemia koronawirusa zmieniła i zmienia współczesne hotelarstwo? Czy będzie miała trwały wpływ na potrzeby i preferencje gości? Czy hotelarstwo, jakie znaliśmy do 2019 r., jeszcze powróci, czy też trzeba nauczyć się podejścia do tego biznesu od nowa? Kiedy rynek wróci do wyników z 2019 r., jeśli chodzi o przychody, a kiedy, jeśli chodzi o […]

Czytaj dalej


Surferski HMC na fali

Po rocznej przerwie Profitroom zorganizował 7-8 października Hotel Marketing Conference 2021. Wydarzenie odbyło się w wersji hybrydowej, a wzięło w nim udział łącznie ponad 1,5 tys. hotelarzy z całej Polski, w tym 300 zebranych w hotelu Arche Cukrownia Żnin. Przewodni motyw surferski „On the wave” nawiązywał do fal pandemii i nagłych przypływów gości po lockdownach. […]

Czytaj dalej


Północna Izba Gospodarcza: rekordowy sezon nad morzem, ale przedsiębiorcy obawiają się czwartej fali

Dla zachodniopomorskich przedsiębiorców hotelarskich skupionych w Północnej Izbie Gospodarczej, którzy prowadzą działalność w pasie nadmorskim, mijający wysoki sezon (maj – koniec września) był lepszy, niż zakładali, i pozwolił na wypracowanie odpowiednich zysków. To, że wakacje były udane, nie oznacza jednak, że przedsiębiorcy zdążyli już spłacić długi z czasu lockdownu. Firmy zajmujące się turystyką przyznają, że […]

Czytaj dalej


IGHP: wrzesień dobry, ale już słabszy niż sierpień

Wrzesień był miesiącem nadal całkiem dobrych wyników w hotelach, choć słabszych niż w sierpniu, ale ponad 2/3 hoteli zanotowało wyższe średnie ceny nawet niż we wrześniu 2019 r. – informuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego na podstawie ankiety przeprowadzonej od 6 do 12 października. 36 proc. hoteli odnotowało we wrześniu średnie obłożenie powyżej 70 proc. (w […]

Czytaj dalej


STR: biznesowy wrzesień w miastach słabszy niż wakacyjny sierpień

„Biznesowy” wrzesień nadal był bardzo dobry w hotelach resortowych, ale już nie tak bardzo w dużych miastach, żyjących z gości biznesowych. Na większości rynków miejskich wyniki nie przebiły wakacyjnego sierpnia, co nie znaczy, że były słabe. Jak na obecną sytuację, można powiedzieć, że nawet całkiem niezłe. sierpnia, co nie znaczy, że były słabe. Jak na […]

Czytaj dalej


Nowa dyrektor regionalna w Dobrym Hotelu

Agnieszka Bucka, ostatnio związana z siecią Qubus, została dyrektor operacyjną Regionu Południe sieci Dobry Hotel. Z branżą hotelową związana jest od 20 lat. Po szkoleniu sieciowym we Francji otwierała hotel Campanile w Krakowie. Następnie przez 15 lat pracowała w sieci Qubus Hotel, początkowo jako dyrektor hoteli w Katowicach i w Krakowie, a następnie jako regionalna […]

Czytaj dalej


Joanna Kurowska dyrektor zarządzającą sieci IHG na Wlk. Brytanię i Irlandię

Joanna Kurowska, która zaczynała pracę w sieci IHG w warszawskim hotelu InterContinental, została dyrektor zarządzającą na rodzimym rynku sieci, w Wlk. Brytanii i Irlandii, gdzie działa 358 hoteli pod ośmioma markami. Joanna Kurowska związana jest z siecią IHG, mającą centralę w angielskim Denham, od 10 lat. Zaczynała w InterContinentalu Warszawa jako dyrektor ds. finansów i […]

Czytaj dalej