Rąbek u spódnicy versus Meta

W walentynki zmarł literacki idol z czasów młodości Daniel Passent, który pod pseudonimem Bywalec pisywał, że czyjś tam tekst jest płaski… jak naleśnik. RIP, Panie Ambasadorze. Naleśniki uwielbiam, zwłaszcza bretońskie, ale płaskości do dziś nie toleruję, począwszy od kształtów kobiecych, aż po płaskoziemców pospolitych. Bardziej toleruję azjatyckie przekąski ze świerszcza domowego Acheta domesticius, a właśnie […]

Czytaj dalej


HERBAL HOTEL, Wrocław. Ziołowy dobrostan w mnisich celach

HERBAL HOTEL MIESJCOWOŚĆ: Wrocław KATEGORIA: 3*** POKOJE: 66 / MIEJSCA: 132 SALE GASTRONOMICZNE: 1 / MIEJSCA: 50 SALE KONFERENCYJNE: 1 / MIEJSCA: 50 BIURO ARCHITEKTONICZNE: Archicon DATA OTWARCIA: grudzień 2021 r. POMYSŁ: Hotel w budynku dawnego klasztoru w centrum miasta z odtworzonym historycznym ogrodem ziołowym, na którym opiera się cały koncept hotelu, począwszy od nazwy […]

Czytaj dalej


Analizy roczne w hotelowych SPA, czyli co każdy manager SPA zrobić powinien

Inwentaryzacje kosmetyków i środków trwałych, podsumowania, raporty, audyty finansowe, oceny pracownicze – początek roku dla osób, które zarządzają hotelowymi SPA, to czas wytężonej pracy. Wszystko trzeba policzyć, przeliczyć, wycenić i ocenić. Pracy jest mnóstwo, a wyzwań nie brakuje. Nowy budżet SPA najczęściej budowany jest w trzecim kwartale roku poprzedniego, a jego wykonanie analizowane jest na […]

Czytaj dalej


Nowy standard DVB-T2 a hotel – co się zmieni

Polska wchodzi w nowy etap procesu modernizacji sygnału naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2. Już od marca rozpocznie się rewolucja w zakresie odbioru telewizji naziemnej, a jej skutki mogą być odczuwalne nawet dla dwóch milionów Polaków. Zmiany będą dotyczyły nie tylko prywatnych odbiorców – również branża hotelowa musi przygotować się na efekty wprowadzenia nowego standardu DVB-T2/HEVC Obecnym […]

Czytaj dalej


Czym jest standard DVB-T2?

DVB-T2 to cyfrowa telewizja naziemna drugiej generacji (ang. Digital Video Broadcasting – Terrestrial Second Generation). Naziemna telewizja cyfrowa z pierwszej dekady XXI wieku (DVB-T) nie jest już w pełni wystarczająca wobec dzisiejszych oczekiwań odbiorców, dlatego wprowadzana jest jej następczyni DVB-T2 Zmiana z pierwszej na drugą generację ma nastąpić w Polsce w kilku etapach, według poniższego […]

Czytaj dalej


Zmieniły się realia inwestycyjne hotelarstwa

IRENEUSZ DUDEK, Hotel Inwest. Pandemia zmieniła postrzeganie świata i toczące się wokół procesy. Z dnia na dzień zostało zatrzymanych wiele inwestycji w branży hotelowej. Niektóre na etapie planowania, inne projektowania, a jeszcze inne – realizacji. Niektóre dokończono. Ludzie zmuszeni byli ograniczyć wyjazdy zagraniczne i zaczęli odkrywać zalety turystyki krajowej. To z kolei skierowało zainteresowanie inwestorów […]

Czytaj dalej


Jak zarobić na direct booking? 15 porad, które przybliżą do tego celu

JOANNA KULESZA, Profitroom. Ostatnie miesiące były dla branży hotelowej wyzwaniem, ale też sprawdzianem wdrożonych rozwiązań prosprzedażowych. Chwilowe spowolnienie branży warto potraktować jako szansę na analizę dotychczasowych działań i wprowadzenie zmian. Tym bardziej że w efekcie końcowym mogą się one przełożyć na bezpośrednie rezerwacje. I większe przychody. Jakie działania wdrożyć, aby taki cel osiągnąć? Oto 15 […]

Czytaj dalej


Projekt Hotel #3 Condo – finansowanie

Skąd taka popularność condo w ostatnim czasie? Nie będę krytykował ani też chwalił systemu condo – to pozostawiam do indywidualnej oceny. Skupię się na szansach i zagrożeniach tego systemu, jego silnych i słabych stronach, a także możliwościach, jakie przynosi taka forma finansowania obiektu hotelowego Wybrałem kilka najistotniejszych elementów, na które warto zwrócić uwagę. Gdybyśmy bowiem […]

Czytaj dalej


SEGMENTACJA W HOTELARSTWIE – żeby zrozumieć popyt i zbudować strategię

ZIEMOWIT SZUBIELSKI, Qaulpro. Na czym polega segmentacja klientów w hotelu? Czy w każdym hotelu powinno się ją stosować? Do czego służy? Ile powinno być segmentów? I jakie? Jakie są skutki wadliwych kryteriów segmentacyjnych? Jakie są najczęstsze błędy przy budowaniu segmentacji? Jak najlepiej analizować i wykorzystać zebrane dane? Segmentacja pomaga zrozumieć popyt i zbudować strategię działania. […]

Czytaj dalej


Rozmowa z Marcinem Antczakiem

Grupa Antczak z ponad 40-letnią historią swój pierwszy hotel – Hampton by Hilton – otworzyła w 2019 r. na macierzystym rynku w Kaliszu, rewitalizując kompleks Calisia One po byłej fabryce fortepianów. W 2020 r. ogłoszono podpisanie umów na Hamptona w Zielonej Górze i Holiday Inn Express przy lotnisku Gdańsk-Rębiechowo. Latem ub.r. zostaliście wiodącym inwestorem i […]

Czytaj dalej