Bal Hotelarza w Willi Port

13 stycznia w 5-gwiazdkowym hotelu Willa Port w Ostródzie odbyła się kolejna edycja Balu Hotelarza, organizowanego przez Polskie Hotele Niezależne, którego celem jest uroczysta inauguracja nowego roku w gronie hotelarzy z całej Polski oraz integracja branży hotelarskiej. Tegoroczny Bal Hotelarza uświetnił koncert Piotra Cugowskiego, a nad muzyczną oprawą wydarzenia czuwał DJ Marek Sierocki oraz saksofonista […]

Czytaj dalej


Jak wybrać audytora hotelowego SPA

Whotelowych SPA często mamy do czynienia z audytem, jednak nie zawsze taka forma kontroli jest dobrze przygotowana. Dlaczego? Bo niekiedy sami dobrze nie wiemy, jaki obszar powinien być poddany ocenie. Zacznijmy zatem od początku, czyli od samej decyzji o tym, aby taką kontrolę przeprowadzić. Często słyszę od inwestorów: jestem niezadowolony z pracy SPA, choć co […]

Czytaj dalej


Zwinne hotele – kiedy ugościmy Agile?

Agile, Scrum, Lean Management to dla jednych pojęcia opisujące rzeczywistość, bez której nie potrafią już sobie wyobrazić zarządzania i biznesu, dla innych wciąż nic nieznaczące, tajemniczo brzmiące anglicyzmy, dla jeszcze innych niebezpieczna moda, będąca wymysłem rozkapryszonego młodego pokolenia. Nie da się ukryć, że metodyki zwinne w zarządzaniu wypłynęły szerokim strumieniem z branży IT, gdzie powstały, […]

Czytaj dalej


HOTELOWA FRANCZYZA W EUROPIE – co zmieniło się po pandemii

Pandemia skłoniła wielu hotelarzy niezależnych do rozważenia sensu przynależności do marki, co doprowadziło do wzrostu zainteresowania franczyzą hotelową w całej Europie – wynika z najnowszego raportu „Hotel Franchising in Europe” przygotowanego przez firmę doradczą HVS. Jego celem jest pomoc właścicielom obiektów w lepszym zrozumieniu modelu franczyzowego i poznaniu obecnych trendów rynkowych. Ponadto – przedstawienie opłat […]

Czytaj dalej


HOTEL Z POMYSŁEM ROKU

SASKI Kraków, CURIO COLLECTION BY HILTON „Trudno stworzyć w Krakowie hotel, który wyróżni się na tle oryginalnych, butikowych obiektów działających od lat w tym mieście. Twórcom Saskiego się to jednak udało”, „Odnowiony z dbałością o detale, ze smaczkami sprzed lat, stanowić będzie ponownie perfekcyjną propozycję dla wyrafinowanych gości Krakowa”, „Niezwykle wymagająca inwestycja, w wyniku której […]

Czytaj dalej


Ten rok będzie trudniejszy

Rozmowa z Lucjanem Karasiewiczem, prezesem sieci hoteli Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej NAT Sieć ośrodków wypoczynkowych Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej w połowie ubiegłej dekady zdecydowała się na kategoryzację części swoich obiektów. Obecnie działa w niej 10 hoteli i siedem ośrodków wypoczynkowych w górach, nad morzem i w woj. warmińsko-mazurskim plus obiekt apartamentowy. Czy ten etap został już zakończony, […]

Czytaj dalej


Spark by Hilton – nowa ekonomiczna marka sieci Hilton tylko pod konwersje

Początkowo celem są tzw. rynki secondary i tertiary, czyli poza centrami miast lub w mniejszych miejscowościach czy przy autostradach, szczególnie tam, gdzie nie ma jeszcze hoteli tej sieci. Szacowana cena za nocleg wynosić ma ok. 90 dol. Hilton kieruje swoją ofertę do właścicieli wszystkich hoteli pod konkurencyjnymi markami w segmentach od klasy wyższej ekonomicznej do […]

Czytaj dalej


Accor prezentuje nowy soft brand z segmentu midscale

Accor ogłosił wprowadzenie nowego sof brandu Handwritten Collection. Dopełnia on o segment midscacle porfolio marek „kolekcyjnych” sieci – z MGallery Hotel Collection w segmencie premium i Emblems Collection w luksusowym. To 44. marka Accoru. 19 stycznia pod marką Handwritten Collection zadebiutowały dwa pierwsze hotele – w alpejskim Saint Gervais we Francji i w Szanghaju, w […]

Czytaj dalej