Hold on Tight to Your Dream, czyli czy wkrótce powstanie muzeum restauracji i hotelarstwa?

Może nie do końca wszystkich restauracji, ale z pewnością tych tradycyjnych, z klimatem socjalnym i koncepcją dań przygotowanych na żywo przez szefa kuchni i jego ekipę. WW sieci krążą filmiki przedstawiające sterylną grupę japońskich turystów zwiedzających paryską brasserie, gdzie urocza przewodniczka przebrana za hostessę opowiada, jak to w dawnych czasach (aż rok temu) lokalni barbarzyńcy […]

Czytaj dalej


THE BRIDGE SUITES Kraków. W klimacie Podgórza i mostu

The Bridge Suites, butikowy obiekt apartamentowy stanowiący połączenie industrialnych, loftowych wnętrz z klimatem Podgórza – modnej i najbardziej rozwijającej się dzielnicy Krakowa – wygrał głosowanie czytelników na Hotel z Pomysłem 2020. Inspiracją do stworzenia nazwy obiektu był najstarszy most w Krakowie im. Marszałka Józefa Piłsudskiego, zwany również „żółwim”, widoczny z okien apartamentów. THE BRIDGE SUITES […]

Czytaj dalej


Plan marketingowy dla hotelowego SPA

Plan marketingowy wyznacza cele i pokazuje, jak je osiągnąć w czasie poprzez konkretne działania. Czy hotele mają plany marketingowe i jest w nich uwzględnione hotelowe SPA? Opracowany plan mają zazwyczaj nowi inwestorzy. Inaczej sytuacja wygląda z obiektami już funkcjonującymi na rynku. A nawet jeśli taki plan istnieje, to mało kto go aktualizuje. A i tak […]

Czytaj dalej


Accor wprowadza cyfrowy klucz ACCOR KEY i ALL CONNECT – spotkania hybrydowe na Microsoft T eams

Accor ogłosił globalną premierę swojego nowego rozwiązania Accor Key. Celem wdrożenia cyfrowego klucza jest dostarczenie klientom innowacyjnego rozwiązania technologicznego, za sprawą którego nie będzie konieczne wykorzystanie karty-klucza do otwarcia pokoju. Po przybyciu do hotelu klienci otrzymają wirtualny klucz za pomocą aplikacji Accor Key, uzyskując wówczas dostęp przez swojego smartfona do pokoi, sal konferencyjnych, pięter i […]

Czytaj dalej


Najważniejsze innowacje technologiczne w branży turystycznej ostatniego półwiecza

Pod wieloma względami rok 2020 miał być przełomowy. Dobrze brzmiał z zawartą w sobie równowagą, w świecie optometrii 20/20 oznacza też widzenie idealne. No i rzeczywiście był, ale z powodów, których nikt nie zdołałby przewidzieć. Redaktorzy branżowego serwisu hoteltechreport.com, odnosząc się do angielskiego powiedzenia „hindsight is always 20/20”, oznaczającego, że zawsze jest się mądrym po […]

Czytaj dalej


HOTELARSKIE D N A Pulp Fiction w hotelu

Mówi się, że historie hotelowe są gotowymi scenariuszami na niejeden film. Zekranizowano ich przecież wiele, kilka obrazów przeszło do klasyki kinematografii, o innych lepiej zapomnieć. Ale czy kino może inspirować hotelarzy? Czy można odnieść sceny z „Pulp Fiction”, czarnej komedii, do współczesnej sytuacji w polskich hotelach? Jaki pożytek może mieć hotelarz z ponownego obejrzenia filmu […]

Czytaj dalej


OPTYMALIZACJA KOSZTÓW DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ W CZASACH COVID

Hotele w trakcie pandemii szukały i szukają sposobów na optymalizację kosztów, które choćby w minimalnym stopniu zniwelowałyby spadek przychodów. Gdzie i jak ich szukają? Które obszary działalności dało się najbardziej zoptymalizować, jeśli chodzi o koszty stałe i zmienne, a gdzie ich nie należało wprowadzać mimo trudnej sytuacji? Jakie rozwiązania stosowane były przez sieci hotelowe i […]

Czytaj dalej


Przychody sieci hotelarskich w 2019 r. – ostatni taki rok na długo

2019 był ostatnim rokiem kończącym siedmioletni cykl nieprzerwanego wzrostu wskaźników operacyjnych polskich hoteli. To rok, który jeszcze długo dla rynku hotelowego będzie oddzielał dwie rzeczywistości i stanowił punkt odniesienia do wszelkiego rodzaju analiz. Dlatego uznaliśmy, że ten wyjątkowy rok potrzebuje wyjątkowego podsumowania – zestawienia, jakiego jeszcze w historii polskiego hotelarstwa nie było. Oto ranking polskich […]

Czytaj dalej


STR: wyniki hoteli w styczniu jeszcze słabsze niż w grudniu. RevPAR 12-22 zł

Styczeń był zawsze najsłabszym miesiącem w miejskich hotelach. Nawet słabszym niż grudzień. Nie inaczej było i w tym roku, choć sytuacja była identyczna – praktycznie całkowite wyłączenie działalności hoteli. Średnie obłożenie na pięciu największych rynkach miejskich w styczniu wynosiło od 6 do 11,5 proc., a przychody z dostępnego pokoju RevPAR od 12 zł w Krakowie […]

Czytaj dalej