Four Points by Sheraton Mokotów Warszawa

Four Points by Sheraton Mokotów, otwarty w kwietniu 2019 r. w sercu biznesowej części Warszawy, to pierwszy hotel tej marki w Polsce. Ponadczasowy design w połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami, niezobowiązująca atmosfera i wysoki standard usług – to cechy charakterystyczne hotelu. Wnętrza zostały zaprojektowane w stylu modern vintage i nawiązują do osiągnięć czołowych polskich projektantów. W […]

Czytaj dalej


Wyzwania w budowaniu zespołu SPA

Jak budować motywację i cementować zespół SPA w tak dynamicznie zmieniających się czasach – to pytanie, na które próbuje znaleźć odpowiedź wielu managerów. Nie ma jednej recepty na sukces, ponieważ nie ma identycznych zespołów. Każdy z pracowników jest inny i ma inną osobowość, a te trzeba zespoić w jeden monolit. To wyzwanie, z jakim trzeba […]

Czytaj dalej


Hotelowa higiena podczas koronawirusa. I po nim

Zasady postępowania w przypadku epidemii koronawirusa, do których należy utrzymanie w czystości hotelowych pomieszczeń i higiena personelu, to nic innego, jak dobre praktyki, które powinny obowiązywać zawsze w hotelu, któremu zależy na bezpieczeństwie gości i pracowników. Teraz trzeba ich jeszcze bardziej bezwzględnie przestrzegać. Tu nie może być taryfy ulgowej. Chociaż obiekty hotelowe obecnie mają niewielkie […]

Czytaj dalej


Kawa w hotelu na różne sposoby

Polacy piją średnio trzy filiżanki kawy dziennie, więc zwracają uwagę na jej jakość. A w hotelach piją ją podczas śniadań, konferencji, w kawiarni i restauracji. Sposobem na jej jakość jest odpowiedni dobór samej kawy i urządzenia, w którym będzie parzona. Goście mają coraz większe wymagania, jeśli chodzi o jakość naparu, dlatego też oprócz starannego doboru […]

Czytaj dalej


Employer branding – budowanie SILNEJ marki pracodawcy

Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, stało się już koniecznością, również w branży hotelarskiej. Coraz więcej organizacji wpisuje je w swoje długofalowe strategie HR i ma to głębokie uzasadnienie, gdyż każdemu, niezależnie od wielkości firmy, zależy najpierw na przyciągnięciu talentów do swojej organizacji, a później, co stanowi nie mniejsze wyzwanie – ich zatrzymanie. Bez silnej […]

Czytaj dalej


Jak ci idzie komunikacja z gośćmi? Wielki mały test

To, kiedy, jak często i w jaki sposób komunikujemy się z gośćmi, ma znaczący wpływ na liczbę rezerwacji. Zawartość strony internetowej, wygląd maili, brak lub szczątkowe odpowiedzi na zapytania gości przekładają się na zainteresowanie obiektem i lojalność osób, które były gośćmi hotelu. Zapytania o pobyt spływają do hotelu z różnych kanałów. Trzymanie ręki na pulsie […]

Czytaj dalej


Przetrwanie – jak to zrobić poprzez formalne działania restrukturyzacyjne

Trzy tygodnie marca przewróciły rynek hotelowy w Polsce i na świecie. Po pierwszym szoku przychodzi powoli czas dla wszystkich, którzy są właścicielami hoteli lub działają w ich imieniu, do zastanowienia się nad decyzjami dotyczącymi dalszej strategii działania. Sytuacja jest o tyle skomplikowana, że decyzje te będą musiały być podjęte w trudnej do przewidzenia perspektywie i […]

Czytaj dalej


Czy czeka nas załamanie rynku wynajmu

Ostatnie dni, w których odbyliśmy wiele rozmów z właścicielami firm, inwestorami, funduszami, przedstawicielami sieci hotelowych, dzierżawcami, dostawcami itp., pokazały, że jak dotąd nie widać paniki [tekst z 19 marca]. Widać natomiast duże zaniepokojenie związane z nieznaną dotychczas sytuacją, która przyniesie skutki niewiadomej skali. W której każdy dzień, a czasem nawet godzina przynosi zarówno nowe wiadomości, […]

Czytaj dalej


Spełniło się chińskie przekleństwo

Obyś żył w ciekawych czasach – mówi chińskie porzekadło, które tak naprawdę jest przekleństwem. I przyszło nam żyć w czasach pandemii, która nadeszła z Chin. Żyjemy, wierząc, że dynamika rozprzestrzeniania się nowego wirusa będzie skutecznie hamowana we wszystkich krajach na całym globie. Sytuacja zmienia się z dnia na dzień, dlatego to, co dziś piszę w […]

Czytaj dalej