Hotel Grano, Gdańsk. Ziarno, kwiaty i wino na Wyspie Spichrzów

Hotel Grano powstał na Wyspie Spichrzów i barwna historia tej wyspy od samego początku wpleciona jest w koncepcję hotelu, zarówno na poziomie architektury, jak i designu, a nawet samej nazwy. Grano po włosku znaczy ziarno, a to właśnie wysokojakościowe zboże przechowywano w spichlerzach, którymi niegdyś zabudowana była wyspa. Jeden z nich znajdował się przy ul. […]

Czytaj dalej


Najczęstsze błędy inwestorów SPA

Budowa hotelowego SPA to spore wyzwanie. Jest wiele pytań, na które trzeba udzielić odpowiedzi już na etapie projektu. Zdarza się, że inwestor wie doskonale, czego chce, ma wizję takiego miejsca i realizuje ją według własnych upodobań. Czy to dobrze? I tak, i nie, bo nie wszystko, co podoba się inwestorowi, musi spodobać się gościowi SPA. […]

Czytaj dalej


Projektowanie i wyposażenie hotelowego pokoju (i łazienki) w dzisiejszych czasach

Ostatni rok wywrócił wszystko do góry nogami w hotelarstwie, poszczególnych aspektach jego funkcjonowania, a także w oczekiwaniach gości wobec hoteli. Czy również w projektowaniu hoteli i pokoi hotelowych? Na co zwracać obecnie uwagę przy projektowaniu i wyposażaniu pokoi hotelowych? Czy coś się w zasadniczo zmieniło w porównaniu z okresem sprzed pandemii? Czy jakieś rozwiązania/pomysły/materiały zyskują […]

Czytaj dalej


Gospodarka obiegu zamkniętego w hotelu. Jak sfinansować zmiany modelu biznesowego? Na przykład – przez zielone obligacje

Degradacja środowiska naturalnego i zmiany klimatyczne zmuszają nas do odejścia od dotychczasowego modelu rozwoju gospodarczego bazującego na zasadzie: „weź – zużyj – wyrzuć” na rzecz gospodarki opartej na obiegu zamkniętym. Nadrzędnym celem gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ, zwanej także ekonomią cyrkularną) jest ograniczenie ogólnego wykorzystania zasobów naturalnych i ograniczenie odpadów. W przyjętej 10 lutego 2021 r. […]

Czytaj dalej


Początek rewolucji na Facebooku?

Agnieszka Majewska-Kunat Wydawać by się mogło, że pozycja Facebooka, jako ważnego kanału komunikacji dla branży hotelarskiej, jest właściwe niepodważalna. Jednak ostatnie utarczki gigantów technologicznych, jakimi z pewnością są Facebook czy Google, z rządem Australii pokazują, że rynek komunikacji czeka jeszcze wiele zmian. Warto je bacznie obserwować, żeby móc na nie właściwie i szybko zareagować. Facebook […]

Czytaj dalej


Formuła zmian

Obecnie prowadzenie hotelu można przyrównać do zarządzania zespołem Formuły 1. Hotele niczym bolidy utknęły za samochodem bezpieczeństwa rządowych obostrzeń. Wiadomo, że pojawienie się na torze tzw. safety car oznacza nieoczekiwane i niebezpieczne zdarzenie. Dla kierowców F1 mogą to być warunki atmosferyczne lub wypadek na torze. Dla hotelarzy jest to rosnąca liczba zakażonych wirusem oraz zajętych […]

Czytaj dalej


Jak i skąd wziąć kapitał w trudnych czasach? Finansowanie bankowe, obligacje…

Jak obecnie instytucje finansowe podchodzą do sytuacji, w której znalazło się hotelarstwo i czy są elastyczne w renegocjowaniu umów? Jak hotele postrzegają instytucje finansowe po roku pandemii? Czy nowe projekty mają dziś szansę na uzyskanie finansowania, kiedy i na jakich warunkach? Czy też banki trwale odwrócą się od finansowania hoteli? A może warto rozważyć alternatywne […]

Czytaj dalej


Co składa się na przychody Grupy PHH

Rozmowa z Pauliną Mazurkiewicz-Kurek, dyrektor finansową Polskiego Holdingu Hotelowego W poprzednim numerze „Hotelarza” opublikowaliśmy ranking przychodów polskich sieci hotelowych w 2019 r. Po raz pierwszy przygotowaliśmy takie zestawienie, mając świadomość, że tamten rok na długo jeszcze pozostanie dla rynku hotelowego datą oddzielającą dwie rzeczywistości i swoistym punktem odniesienia do wszelkiego rodzaju analiz. Grupa Kapitałowa Polskiego […]

Czytaj dalej