Więc pogadajmy o pogodzie

Koniec zagranicznego szpanu i nikomu niepotrzebnego intelektualizmu. Dziś piszę w języku wieszczy, Jana z Kolana i Marii z Konopi. I wara od anglicyzmów, neologizmów, postkulturyzmu i antyracjonalizmu. Pełna resocjalizacja, demokracja i solidaryzacja z rodem i z narodem. Więc pogadajmy o pogodzie. Azja jest cala czerwona od upału i pyłu, bo naród pali… marychę i śmieci. […]

Czytaj dalej


ibis STYLES STARE MIASTO Szczecin.W magicznym świecie cyrkowej sztuki

Inspirując się światem marki ibis Styles, która zaprasza gości do odkrywania storytellingu hotelu, celem ibis Styles Szczecin Stare Miasto było przygotowanie wnętrz opowiadających spójną historię. Dzięki temu każdy z gości, przekraczając próg hotelu, staje się bohaterem pewnej opowieści. W tym przypadku głównym motywem jest sztuka cyrkowa, nawiązanie do tego, co zaskakujące, niecodzienne, tajemnicze. Miejsce magiczne, […]

Czytaj dalej


Dwór Uphagena Gdańsk. Północna perła sieci Arche

Dwór Uphagena w Gdańsku to dla sieci Arche Hotele jej północna perła. Na obiekt w standardzie hotelu 4-gwiazdkowego składają się: budynek letniej rezydencji rodziny Uphagenów datowany na 1800 r. i industrialne wnętrza byłego szpitala z XIX wieku oraz nowo dobudowana część. Usytuowany na Dolnym Mieście dysponuje też unikatowym w miejskich obiektach własnym terenem zielonym – […]

Czytaj dalej


Aquaparki i duże części basenowe w hotelach SPA – wyzwania

Aquaparki i części basenowe o dużej powierzchni lustra wody na dobre zagościły w hotelach. W jakich okolicznościach sprawdzają się takie rozwiązania? Jakie są koszty utrzymania takich atrakcji i jakie wyzwania są z tym związane? Temat bardzo aktualny, jak widać na rynku nowych inwestycji. Z definicją i prawnym uregulowaniem aquaparków jest pewien kłopot. W polskim prawie […]

Czytaj dalej


Nie wszystko złoto, co się świeci. Nie każdy zjawiskowy hotel to gwarantowany sukces biznesowy

Piękny i niebanalny hotel z całą pewnością jest dużym atutem, a efektowna architektura i zjawiskowe wnętrza korzystnie wpływają na prestiż oraz rozpoznawalność, będąc silnym magnesem przyciągającym gości. Przyznane nagrody, publikowane artykuły czy pozytywne komentarze w mediach społecznościowych powodują, że już na starcie hotel staje się obiektem pożądania i otrzymuje duży kredyt zaufania. Tylko czy i […]

Czytaj dalej


Problemy dyrektora hotelu, które rozwiązuje technologia RMS

Człowiek versus sztuczna inteligencja – zagadnienie, nad którym ludzkość zastanawia się od dekad. Jaką rolę powinny odgrywać roboty, narzędzia czy też oprogramowanie? Czy nas kiedyś zastąpią? W jakich aspektach? To kwestie, które od lat pojawiają się w kontekście rozmów o przyszłości różnych dziedzin gospodarki. Z czasem zaczęły one dotyczyć także hotelarstwa, m.in. kwestii optymalizacji przychodu. […]

Czytaj dalej


Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w usługach hotelarskich?

Sztuczna inteligencja i ChatGPT, które mają zrewolucjonizować współczesną cywilizację, stały się ostatnio najgorętszym tematem na świecie. Ale czy mogą też zrewolucjonizować branżę hotelarską, która generalnie polega jednak na udzieleniu noclegu i zaserwowaniu śniadania w formie bufetu szwedzkiego, czasami też masażu czy zabiegu na twarz? Jest tu miejsce na AI i ChatGPT, który polega na „automatycznym […]

Czytaj dalej


Ostatnie lata pokazały nam, jak dużą rolę odgrywa dywersyfikacja i oparcie na kilku nogach

Rozmowa z Andrzejem Wójcikiem, prezesem zarządu Satoria Group Jest pan optymistą czy pesymistą, jeśli chodzi o sytuację na polskim rynku hotelarskim i prognozy? Z jednej strony obłożenie i średnie ceny rosną, z drugiej równie szybko, o ile nie szybciej, rosną koszty. Z jednej strony pandemia, wojna w Ukrainie, inflacja, nienotowane od dekad wzrosty kosztów nie […]

Czytaj dalej


Koniec bonu turystycznego Kto zarobił najwięcej?

31 marca zakończył się program Polski Bon Turystyczny, wprowadzony w sierpniu 2020 r. przez rząd jako wsparcie dla dotkniętej pandemią branży hotelarsko-turystycznej. Łącznie aktywowano ponad 88 proc. z ok. 4,5 mln bonów, co zasiliło branżę kwotą blisko 3,17 mld zł. Najwięcej zarobił na nim park rozrywki Energylandia, a z branży noclegowej Hotele Gołębiewski, sieć obiektów […]

Czytaj dalej