COFFEE BREAK – ciacho z piachem by MAT Płaczki egipskie vs. Nowy Polski Ład

Maj to zajefajny miesiąc, choć mogłoby być cieplej. Rząd praktykuje kropelkowe otwarcie HGFS (Hotel, Gastro, Fitness, Spa) – ale czemu nie wszystko? Jesteśmy zaszczepieni Astrą, ale dyrektora z Zachodniego (Pomorza) dziabnęli Pfizerem. No właśnie – nie potrafimy być w pełni happy, narzekamy na pogodę, na rząd, że za mało daje, narzekamy na inflację, nowy narodowy […]

Czytaj dalej


SOPOT MARRIOTT RESORT & SPA. Jak srebrzystoszare kawałki drewna wyrzucone przez morze

Położony 50 m od plaży Sopot Marriott Resort & Spa łączy w sobie skandynawską oraz regionalną architekturę. Oznacza to naturalne materiały takie jak drewno, kamień, szkło i beton. Fasada hotelu wykonana została z modrzewia syberyjskiego. Główna koncepcja architektoniczna fasady o powierzchni 7 tys. m kw. nawiązuje do „wyrzuconych przez morze srebrzystoszarych kawałków drewna”, które nabierają […]

Czytaj dalej


Nowe wyzwania w hotelowych SPA po lockdownie. Jak wrócić do pracy?

Po miesiącach zamykania, otwierania, ograniczania zakresu działalności, zakazów itd. branży SPA & wellness przychodzi na nowo otwierać biznesy, które przez ponad rok, z małymi przerwami, były zamrożone. Branża staje przed nowymi wyzwaniami, z którymi wcześniej nie miała do czynienia. Nauczyliśmy się żyć w pandemii i pracować w reżimie sanitarnym. Hotelarze są doskonale przygotowani do stosowania […]

Czytaj dalej


Hotelarstwo przyszłości – analiza, integracja, automatyzacja

Wyobraźmy sobie, że pracując w hotelu, systemy wykonują całą czarną robotę dotyczącą przygotowywania raportów za nas. My w tym czasie zajmujemy się tysiącem innych ważnych spraw. Jedyne, na czym musimy się skupić, to analiza raportów. Ale posuńmy się o krok dalej… A gdyby tak zadać programowi pytanie, a on udzielił odpowiedzi według zintegrowanej bazy danych […]

Czytaj dalej


Lider na trudne czasy

Z pewnością proces ten zaczął się już przed pandemią. Postęp gospodarczy, coraz większe oczekiwania klientów czy zmiana warunków pracy sprawiły, że osoby zarządzające hotelami musiały mieć cały wachlarz kompetencji. Jednak pandemia i związana z tym duża dynamika zmian, przyspieszony rozwój technologii oraz wejście na rynek pracy coraz młodszych pokoleń stawiają zarządzających przed nowymi wyzwaniami. Tym, […]

Czytaj dalej


HOTELARSKIE D N A. Z teorii gier – w co grają hotelarze?

Doświadczenie pandemii pokazuje wyraźnie, do jakiego stopnia otaczający nas świat jest zintegrowany. W życiu osobistym i zawodowym obserwujemy, że decyzje innych mają bezpośredni wpływ na nasze wybory i vice versa. Już Newton dowiódł, że każdej akcji towarzyszy reakcja. Postępująca globalizacja i tempo wymiany informacji potęgują jeszcze bardziej poczucie współzależności. Nie inaczej jest w przypadku rynku […]

Czytaj dalej


Gość familijny, pakiety pobytowe, szybkie myślenie poza schematami – nowa rzeczywistość

Tomasz Schweda, dyrektor generalny Mercure Kraków Stare Miasto Zaraz po zakończeniu pierwszej fali pandemii, jeszcze w maju 2020 r. przeanalizowaliśmy bieżącą sytuację pod kątem segmentów rynkowych i wyselekcjonowaliśmy te, które najlepiej rokują w nadchodzącym czasie. Dla każdego z nich stworzyliśmy oddzielny plan działania, uwzględniając elementy marketingu-mix. Przeanalizowaliśmy także dostępne zasoby i zastanowiliśmy się, jak możemy […]

Czytaj dalej


POCZTÓWKA Z KRAKOWA – trochę słońce, trochę deszcz Więcej deszczu

Kraków był najlepszym rynkiem hotelowym w Polsce, obok Warszawy, do marca ubiegłego roku. Od wybuchu pandemii stał się najgorszym. Wszystko to, co stanowiło o jego sile – dominujący gość zagraniczny i szybko rosnący segment klientów kongresowo- korporacyjnych – teraz jest jego słabością. I wcale nie zapowiada się, żeby miało być lepiej. Paradoksalnie może być nawet […]

Czytaj dalej


RE-Opening– cztery kroki, jakie powinien zrobić hotel, żeby zaadaptować się do postcovidowej rzeczywistości

Wraz ze spadającymi wskaźnikami zakażeń i stopniowym ożywieniem po pandemii, wielu właścicieli hoteli zadaje sobie pytanie, jak przygotować się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Mając też w tyle głowy obawy dotyczące kolejnej fali pandemii z jej konsekwencjami ekonomicznymi. Wszyscy profesjonaliści hotelarscy przyznają, że obecny kryzys wyznacza punkt zwrotny w branży: nic już nie będzie takie, […]

Czytaj dalej