Do hali, z buta…

Kryzys w branży jest, a nawet go nie ma. To zależy kto i kogo pyta. Banki twardo twierdzą, że jest. Inwestorzy popłakują, lecz radośnie inwestują. Hotele są pełne, i to już niekoniecznie samą Ukrainą stoją. Niektóre butiki w Olsztynie gwiazdorzą i biorą po 1 tys. zł za pokój. Lato w pełni, A1 i S7 zakorkowane, […]

Czytaj dalej


Focus hotel premium Warszawa. Dla wszystkich gości

Focus Hotel Premium Warszawa, otwarty w kwietniu w zagłębiu biurowym na Służewcu, to obecnie jeden z większych obiektów konferencyjnych w stolicy. Lokalizacja hotelu, w pobliżu której znajduje się wiele korporacji, sąsiedztwo lotniska i obwodnicy Warszawy oraz jedna z największych powierzchni konferencyjnych w mieście, na którą składa się 13 sal w tym balowa mieszcząca do 600 […]

Czytaj dalej


Rentowność SPA w nowej rzeczywistości

Ostatnie lata to ogromna niepewność w prowadzeniu biznesów. Pandemia, która na długi czas zamknęła hotele, i brak możliwości prognozowania stały się codziennością. Do tego doszły poważne konsekwencje ekonomiczne wynikające z wojny. Pytanie, jak w tej trudnej rzeczywistości gospodarczej sobie radzić i utrzymać rentowność hotelowych SPA, przy tak wielkich podwyżkach, z jakimi spotykamy się niemal na […]

Czytaj dalej


Co pandemia zmieniła w zarządzaniu hotelową siecią Wi-Fi

Jakość połączenia hotelowego Wi-Fi jest jednym z ważniejszych punktów oceny na portalach typu booking.com. I choć hotele w Polsce znajdują się pod tym względem w ścisłej światowej czołówce, epidemia COVID-19 postawiła przed nimi kolejne wyzwania. Ostatnie dwa lata były wyjątkowo ciężkie dla całej branży HoReCa – nie tylko w Polsce. Branża zamykała i otwierała się […]

Czytaj dalej


Renesans QR kodów

Okres pandemii zmienił oblicze wielu rozwiązań technologicznych, a przede wszystkim przyspieszył ich rozwój oraz proces niezbędny do ich wdrożenia w różnych sektorach gospodarki. Mówiąc o branży hospitality, ciekawym zjawiskiem jest swoisty renesans wykorzystania technologii QR kodów, a przecież to wynalazek z lat 70. Na pewno siłą napędową powszechnego użycia QR kodów jest popularność smartfonów, które […]

Czytaj dalej


Zmiany w mediach hotelowych w ostatnich latach

Ostatnie lata były okresem wielkiej rewolucji w sposobie myślenia managerów obiektów hotelowych. W zakresie mediów w hotelu, a zwłaszcza telewizji hotelowej. Można powiedzieć, że przeszliśmy ekspresową drogę od „hoteli drewnianych do hoteli murowanych”. Wdobie potężnych obostrzeń, jakie nieszczęśliwie dotknęły branżę przez pandemię COVID-19, obiekty hotelowe musiały dostosować się do nowych warunków prowadzenia biznesu. Z 32 […]

Czytaj dalej


Tożsamość przez lokalność Projektowanie procesu guest experience poprzez synergię działań w cyklu guest journey

Odnoszę wrażenie, że współczesne postrzeganie idei guest experience w hotelarstwie w praktyce polega w znacznej mierze na wywołaniu pojedynczego efektu „wow”. A powinno być to zaprojektowane całościowe doświadczenie guest journey – wyjątkowe momenty powinny towarzyszyć gościowi na każdym etapie jego podróży, być ze sobą spójne i wzajemnie się uzupełniać. Oczywiste jest, że my, hotelarze, pragniemy […]

Czytaj dalej


Inwestycje condo – najważniejsze kwestie i błędy koncepcyjne w przygotowaniu inwestycji w modelu condo

Jacek Tokarski, HIDA, hida.com.pl Po pierwsze, wykończenie pod klucz czy stan deweloperski? W inwestycjach oferujących usługi hotelowe od oficjalnej daty otwarcia oddanie do użytku pokoi lub apartamentów w standardzie deweloperskim jest fatalnym rozwiązaniem ze względu na znaczny dyskomfort gości spowodowany pracami wykończeniowymi w czasie, kiedy część pokoi już funkcjonuje i przyjmuje gości. Opinie gości na […]

Czytaj dalej


#7 Pre-opening 3, 2, 1… START!

Od początku pandemii, czyli od pierwszego kwartału 2020 r., zapowiedzianych zostało dość dużo nowych projektów. Zdecydowana większość z nich jest lub będzie realizowana w systemie condo (i wszelkich wariantach tego systemu). Przyczyn jest kilka: praktycznie zerowe stopy procentowe w 2021 r., nadpodaż gotówki na rynku, inflacja – inwestorzy chcieli ulokować (ochronić) swój kapitał i ruszyli […]

Czytaj dalej