10/2020
COFFEE BREAK – ciacho z piachem by MAT 2B or B2B (Shakespeare na miarę naszych czasów)!
Prześcigaliśmy się w budowie hoteli, trzymając się z dala od zasady „niech szewc buty szyje”. Za hotele zabierali się producenci mięsa, konserw, zdrowej i mniej zdrowej żywności, ba, nawet leków, no i inni nader mało branżowi inwestorzy. PPrzekonali banki – włącznie z tymi, których prezesi głosili, że na hotelu zarabia dopiero czwarty właściciel – że […]
SKANSEN CONFERENCE & SPA Sierpc. Ogień, woda i sacrum w nowoczesnym Skansenie
Hotel Skansen Conference & Spa leży w samym sercu Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu. Utrzymany jest w konwencji mazowieckiej kultury ludowej, ale zaprojektowany zgodnie z nowoczesnymi trendami architektonicznymi. Każda z trzech brył obiektu, wzorowanych na tradycyjnych stodołach, symbolizuje jedno z trzech ogniw typowych dla kultury i sztuki ludowej – ogień, wodę i sacrum, nierozerwalnie związane […]
Strategie check in i check out w hotelowym SPA w czasach koronawirusa
Budowanie relacji z gośćmi wymaga uwagi i zaangażowania. Strategia check in i check out, powinna być ubrana w procedury i ściśle kontrolowana. Dlaczego? Bo w recepcji SPA pracują ludzie, których trzeba nauczyć, w jaki sposób mają pracować, co im wolno, a czego nie. Inaczej zrobią to według własnego uznania. Zameldowanie gościa w hotelu ma bardzo […]
W kierunku Safe Digital Guest Journey
Wyzwania będące rezultatem epidemii COVID-19, które stoją przed hotelami? To na pewno bezpieczeństwo zarówno gości, jak i teamu hotelowego oraz budowa zaufania gości co do tego, że zaimplementowane technologie pomogą w utrzymaniu bezpiecznego środowiska. Wbrew etosowi branży hotelarskiej, gdzie od wieków doskonały customer service pozwalał na budowę lojalności do brandu lub szczególnego hotelu, nieunikniony będzie […]
IoT, AI, ML, R&A, API
W badaniu przeprowadzonym przez Oracle Hospitality w 2019 r. aż 64 proc. ankietowanych gości hotelowych w US A uznało, że istotne jest dla nich, aby obiekty poprawiały guest experience poprzez inwestycje w nowe technologie. Wyniki pokazują, jak dużą rolę w budowaniu satysfakcji i lojalności klientów odgrywają innowacje technologiczne. Obecnie na szczególną uwagę zasługują rozwiązania z […]
Revenue management w czasach pandemii
Już Heraklit z Efezu stwierdził, że jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana. Nie ma wątpliwości co do tego, że od marca 2020 r. warunki, w których funkcjonują hotele i wszelkie obiekty noclegowe, zmieniły się diametralnie: spadek popytu i masowe anulacje, zmieniające się restrykcje sanitarne i prawne. W obliczu tych zmian większość właścicieli i managerów […]
Zarządzanie hotelową siecią Wi-Fi w czasach pandemii. Z chmury
Od kilku lat dostępność i jakość połączenia hotelowego Wi-Fi jest jednym z ważniejszych punktów oceny w portalach typu booking.com. I choć wiele hoteli w Polsce znajduje się pod tym względem w ścisłej światowej czołówce, epidemia COVID-19 stawia przed nimi kolejne wyzwania. Poprawnie zaprojektowane hotelowe sieci charakteryzują się wysokim poziomem bezpieczeństwa, chroniącym klientów przed cyberatakami oraz […]
Jak nowe technologie mogą pomóc hotelom i hotelarzom w czasach pandemii
Nowoczesne technologie już od dawna wspierają codzienną pracę w hotelach, a pandemia jeszcze bardziej uwypukliła, jak ważne jest wykorzystywanie tego typu rozwiązań. Chodzi przede wszystkim o technologie, które ograniczają fizyczne interakcje między gośćmi a obsługą hotelu. Należą do nich m.in.: zdalny check-in i check-out, kioski samoobsługowe, aplikacje mobilne do zamawiania usług dodatkowych czy system automatyki […]
Raport: Jak nowe technologie mogą pomóc hotelarzom – teraz. Automatyzacja, która zwiększa efektywność pracy
Kilka podpowiedzi, jak dobrze wykorzystana technologia pozwala hotelom generować więcej rezerwacji i przejmować żmudne obowiązki zespołu hotelowego Współczesne hotelarstwo wymaga od pracowników najwyższych standardów obsługi. Doskonała jakość to gwarancja bezpieczeństwa, którego goście w dobie pandemii oczekują najbardziej. Jak pogodzić jednak wymagania odwiedzających hotele z dużą liczbą obowiązków? Z pomocą przychodzi automatyzacja obsługi. Wielozadaniowość nie jest […]