Zwlekałam z tym tematem, bo miałam cichą nadzieję, że to pojedyncze przypadki. Od kilku tygodni z hoteli odchodzą dyrektorzy. Odchodzą także wieloosobowe zespoły hoteli, jedna osoba za drugą. Trudno tego nie zauważyć, bo skala robi się duża. Jestem w takim momencie zawodowym, kiedy wiedza zaczyna mi bardzo przeszkadzać, bo w głowie tworzą mi się scenariusze […]
10/2020
Budowanie kultury komunikacyjnej
Hotele to ludzie. Bez ludzi – gości, pracowników, dostawców, inwestorów – byłyby to tylko puste mury. Choćby nie wiem jak piękne, jak dobrze wyposażone – tylko mury. A jeżeli ludzie, to relacje. Zbudowanie kultury komunikacyjnej – już od etapu rekrutacji poprzez szkolenia aż do właściwej kultury komunikacyjnej hotelu – jest jednym z podstawowych zadań w […]
Strategia w dobie kryzysu
W ostatnich latach managerowie polskich hoteli pilnie zdobywali szlify. Poszerzali swoją wiedzę na uczelniach oraz licznych kursach zawodowych tak w kraju, jak i za granicą. Ale prawdziwy test z umiejętności zarządzania strategicznego przychodzi im zdawać dopiero teraz, w chwili kryzysu spowodowanego globalną pandemią. Obecnie jedni z nich ciężko pracują, by osiągnąć i przekroczyć granicę rentowności […]
NAJWIĘKSZE SIECI HOTELARSKIE NA ŚWIECIE
Im bardziej wszystko się zmienia w świecie covidowym, tym bardziej ranking największych sieci hotelowych na świecie pokazuje, że nic się w nim nie zmienia. Najnowsze zestawienie Hotels 325 magazynu „Hotels” pokazuje, że największe sieci hotelarskie 2019 r. na świecie to w dalszym ciągu Marriott, Jin Jang, Hilton, IHG i Accor oraz indyjska parasieć Oyo, która […]
Strategie przetrwania (gdy ma się siedem hoteli w Warszawie i Krakowie)
Rozmowa z Andrzejem Wójcikiem, prezesem zarządu Satoria Group Pandemia najbardziej w polskim hotelarstwie dotknęła dwa rynki: warszawski i krakowski. Satoria Group na pierwszym rynku ma cztery hotele z ok. 900 pokojami, a na drugim trzy z 220 pokojami. Można byłoby założyć, że Satoria została najbardziej dotknięta kryzysem z całego polskiego hotelarstwa. Pozostaje tylko współczuć? Jaka […]
O hotelarstwie w dobie COVID-19 podczas V Forum Hotelarzy IGHP
Cztery panele dyskusyjne dotyczące sytuacji hotelarstwa w dobie pandemii, wystąpienia gości specjalnych, 170 uczestników: hotelarzy, ekspertów rynku i dostawców usług dla branży – tak można podsumować V Forum Hotelarzy Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, które odbyło się 29 września w Holiday Inn Warszawa Józefów W tym roku jednym z warunków udziału w Forum Hotelarzy było poddanie […]
IGHP: wrzesień w hotelach – nastroje coraz bardziej pesymistyczne
Znikoma obecność turystów zagranicznych (w 3/4 hoteli było ich poniżej 10 proc.) i bezruch w branży MICE (w ośmiu na 10 hoteli przychody z tego segmentu stanowiły poniżej 10 proc., w najlepszym miesiącu biznesowym!) – to wnioski z ankiety, którą wśród hotelarzy przeprowadziła IGHP. Na pesymistyczne nastroje w całej branży wpływają też m.in. ceny w […]
Jak hotele w Europie wychodziły z poprzedniego kryzysu?
Kryzys COVID-19 okazał się szczególnie niszczycielski dla branży hotelarskiej. Krótkoterminowe skutki recesji to spadek popytu na hotele w całej Europie o 55,3 proc. w sierpniu od początku roku. Jednak głębokość długoterminowego wpływu jest dziś trudna do oszacowania – wynika z analizy STR. Aby opracować scenariusze na przyszłość, specjaliści STR przeanalizowali zachowanie rynku podczas poprzedniego kryzysu […]
STR: wrzesień w hotelach – w Trójmieście średnie ceny 305 zł, w Krakowie obłożenie 22 proc.
We wrześniu w Krakowie prawie nic się nie poprawiło, nieco ponad 20-procentowe obłożenie, przy cenach o 40 proc. niższych niż rok wcześniej. W Warszawie też niewiele lepiej – 30 proc. obłożenia (w najlepszym miesiącu w roku dla tego rynku) przy blisko o 30 proc. niższych cenach. Natomiast dobrze sobie radził jeszcze rynek trójmiejski, notując ponad […]
III kwartał w Accorze – przychody niższe o prawie 64 proc.
W III kwartale przychody Accoru spadły 63,7 proc. do 329 mln euro w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. RevPAR spadł o 62,8 proc., co i tak było znaczącą poprawą w stosunku do II kwartału, gdy był niższy o 88,2 proc. Obłożenie było niższe o blisko 57 proc. Ta poprawa odzwierciedlała odbudowę biznesu we […]