W hotelarstwie to, co wczoraj jeszcze wydawało się odległą przyszłością, dziś staje się koniecznością. Do 2020 r. aż 85 proc. interakcji z klientami będzie odbywało się bez udziału człowieka. Największe marki i sieci hotelowe już o tym wiedzą, dlatego wdrażają rozwiązania, które mają na celu automatyzację procesów pozyskiwania i obsługi klientów. Czy automatyzacja to konieczność […]
11/2019
Yandex – rosyjski Google, który pomoże pozyskać zagranicznych gości
Według statystyk z 2018 r., rocznie z Rosji wyjeżdża za granicę ponad 23 mln osób. Połowa z nich, poszukując hoteli, korzysta z wyszukiwarki Yandex. Czym jest Yandex i jakie możliwości daje właścicielom hoteli korzystających z jego usług? Yandex to rosyjsko-holenderska firma IT, która łączy w sobie ponad 50 różnych serwisów i portali. Jednym z nich […]
Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje dotychczasowe usługi. Głównym elementem mającym związek z wyszukiwarką dla hoteli są oczywiście wizytówki Moja Firma. Wszystkie opisane poniżej elementy wyświetlane więc będą nie tyle w wizytówce na mapach, ile w wyszukiwarce Google Hotel Search. Co się zmieniło? Widok informacji się nie zmienił Sam […]
Co w RODO ciągle stwarza problemy hotelarzom
Od wejścia w życie unijnego rozporządzenia RODO mija już półtora roku. Mimo to stale można zaobserwować, że realizacja wymogów przepisów prawa ochrony danych osobowych sprawia hotelarzom liczne trudności. Które z nich są najbardziej problematyczne? Jakie wymogi RODO są często pomijane i bagatelizowane? Oto najczęściej występujące w branży hotelarskiej trudności oraz nieprawidłowości w stosowaniu przepisów RODO. […]
Nowe wyzwania w hotelarstwie – nowe rozwiązania
Rozwijanie technologii dla samego pojawienia się nowości na rynku nigdy nie ma sensu. Każdy kolejny krok powinien być stawiany z myślą o konkretnych potrzebach. Zadaniem technologii jest przecież wspieranie hotelarzy we wszystkich wyzwaniach, jakie stawia przed nimi prowadzony biznes. Zarówno tych dużych, jak i drobnych, które często mają ogromny wpływ na sukces w branży. Technologie […]
Magia Sopotu
Każde z naszych Śniadań „Hotelarza”, a to jest już 10., zaczynamy od tego samego pytania: czy dany rynek hotelowy jest dobry czy kiepski, według działających na nim hotelarzy, np. patrząc na wyniki RevPAR? Ale za każdym razem za tym pytaniem kryje się trochę inna treść. W przypadku Sopotu to pytanie powinno brzmieć chyba (to chcemy […]
Condohotele: branża się profesjonalizuje, rosną wymagania deweloperów i kupujących
Kiedy nadejdzie kryzys w condo? To pytanie pojawia się w ostatnim czasie coraz częściej. Nigdy może jednak nie doczekać się odpowiedzi, bo branża się profesjonalizuje. Na rynek condohoteli wchodzą międzynarodowe marki dużych sieci hotelowych. Wyzwaniem jest raczej edukacja kupujących lokale condo, by umieli wybrać wiarygodne inwestycje, i co ważniejsze, by potrafili wyliczyć realne stopy zwrotu […]
UOKiK z kampanią Oczarowani skierowaną do inwestorów condohoteli
18 listopada wystartował drugi etap społecznej kampanii informacyjnej mającej na celu zwrócenie uwagi na ryzyka związane z inwestowaniem w zakup tzw. condohoteli. Kampania Oczarowani została przygotowana wspólnie przez: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Nazwa kampanii Oczarowani jest nieprzypadkowa. Określa ona szeroką grupę nieprofesjonalnych inwestorów, jak również […]
Sopot chce uregulować kwestię najmu krótkoterminowego
Władze Sopotu chcą prawnie uregulować kwestię najmu krótkoterminowego. Razem z Krakowem, a także ze Związkiem Miast Polskich, opracowują projekt zmian do ustawy o usługach hotelarskich, dający miastom narzędzia do egzekwowania sankcji za nieprzestrzeganie prawa. Tak np. miasto mogłoby wykreślić obiekt z ewidencji po dwukrotnej uzasadnionej interwencji policji lub straży miejskiej. Wiązałoby się to jednocześnie z […]
Wyniki hoteli w październiku
W październiku hotele w Krakowie i Trójmieście odnotowały niemal identyczne wyniki jak rok wcześniej. W Warszawie i Poznaniu, jak przez cały rok, były one słabsze. Na rynku warszawskim i krakowskim hotele osiągnęły takie same wskaźniki RevPAR na poziomie 273 zł, w Krakowie było wyższe obłożenie (82 proc.), ale w Warszawie wyższa średnia cena (blisko 350 […]