COFFEE BREAK – ciacho z piachem by MAT. Hotele wciąż powstają. Z rozpędu

Galerie i knajpy pozamykane, mniejsze i większe dzieci nudzą się po domach, wszyscy zaczęli nawet odbierać telefony. I dobrze, bo w listopadzie, miesiącu wolności, jest o czym gadać, a spotkania w realu są dość skutecznie utrudnione, nawet dla hotelarzy. Jednym z moich ulubionych wierszy o tej porze roku był zawsze fragment „Kroniki Olsztyńskiej” Gałczyńskiego: „Oto […]

Czytaj dalej


MOXY POZNAŃ AIRPORT. Stal, beton i miedziane odcienie starego złota

Moxy Poznań Airport to przede wszystkim przestronne i atrakcyjne powierzchnie wspólne oraz pokoje pełne sprytnych rozwiązań. Poznański Moxy swym wystrojem nawiązuje do lokalnych zakładów metalurgicznych Hipolita Cegielskiego. Industrialne wnętrza pełne stali, betonu oraz miedzianych odcieni starego złota ocieplają deski ponad stuletniego drewna, dając wytchnienie od surowości, a zarazem tworząc dopełnienie całości projektu. Moxy znane są […]

Czytaj dalej


RADISSON BLU, Sopot. Inspirowany naturą – piaskiem i morską wodą

To, co wyróżnia Radisson Blu Sopot, to dogodna lokalizacja, elementy wnętrzarskie i aranżacyjne oraz wszechstronna oferta. Największy basen hotelowy (prawie 25 m), saunarium oraz Dom Jogi, a także wina z własnej winnicy, piwa rzemieślnicze – to tylko niektóre jej elementy. Radisson Blu Sopot chce tętnić życiem przez cały rok jako ważny punkt na biznesowej, kulturalnej […]

Czytaj dalej


Zabiegi anty-COVID-19 w hotelowym SPA, czyli jak zbudować ofertę na dzisiejsze czasy

Wirus nie przestaje dawać się we znaki. Mimo usilnych starań farmacja jeszcze nas nie wspiera w walce z COVID-19. Wiemy już, że nasza indywidualna odporność organizmu może znacznie złagodzić przebieg zakażenia, a niekiedy sprawić, że przechodzimy je bezobjawowo. Sprawny system odpornościowy to dzisiaj niebywały kapitał. Trzeba o niego dbać i budować odporność przez całe życie. […]

Czytaj dalej


Czy przyszłość jest elektryczna?

Ostatnie miesiące dobitnie pokazały jedną rzecz. Decyzje, które jeszcze wczoraj były skuteczne, dzisiaj okazują się niewłaściwe. Działamy w czasach, które nie dadzą się przewidywać za pomocą narzędzi, jakich używaliśmy do tej pory. Wymaga to zejścia z utartych ścieżek działania i wygodnych sposobów rozwiązywania problemów. Hotelarze, aby sprostać wymogom rynku w czasach postpandemii, muszą dokonać zmian […]

Czytaj dalej


GUEST EXPERIENCE 4.0 Doświadczenie – nowe źródło wartości na trudne czasy

Ostatnie doniesienia na temat szczepionki od Pfizera na COVID-19 dają ogromną nadzieję, że pandemia niedługo się skończy, a przynajmniej wyhamuje na tyle, że wrócimy do życia bez tak dotkliwych ograniczeń. Ale wiemy też, że na pewno czeka nas kilka trudnych miesięcy. Nie wrócimy do normalności już za kilka czy kilkanaście tygodni. Dobrą wiadomością z ostatnich […]

Czytaj dalej


CRISIS MANAGEMENT– plan zarządzania kryzysowego

W ostatnich latach chyba nic bardziej niż pandemia COVID-19 nie przewartościowało myślenia gości i hotelarzy o bezpieczeństwie. Bezpieczeństwo w hotelu w każdym obszarze zawsze było i jest jednym z najważniejszych filarów naszego biznesu. Jednak jak często łapiemy się na tym, że ważniejsze bywają dla nas inne rzeczy, jak choćby wystrój wnętrz, maksymalne wykorzystanie powierzchni czy […]

Czytaj dalej


HOTELARSKIE DNA – Minimalizm w hotelu

Chyba niejednemu zdarzyło się być na bankiecie, gdzie stoły uginały się od kolorowych potraw, ale nie było niczego smacznego do jedzenia? Albo nocowanie w hotelu, w którym opanowanie menu telewizji hotelowej pokonało waszą chęć oglądania czegokolwiek? Nie wspomnę już o wymyślnym sterowaniu światłem czy klimatyzacją w pokoju, do którego często potrzebna jest długa instrukcja obsługi. […]

Czytaj dalej


Odszkodowanie za lockdown?

Czy przedsiębiorcy mają szansę na uzyskanie od Skarbu Państwa odszkodowania za wprowadzone w związku z COVID-19 obostrzenia w prowadzeniu działalności gospodarczej? W związku z wprowadzeniem przez rząd kolejnych ograniczeń w prowadzeniu działalności gospodarczej związanych z pandemią, które de facto dla niektórych branż, w tym dla hotelarskiej, oznaczają ponowny lockdown, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na […]

Czytaj dalej