Starwood wprowadza program lojalnościowy dla segmentu B2B

Program lojalnościowy Starwood Preferred Guest® (SPG®) wprowadza SPG Pro, nowy, kompleksowy program lojalnościowy dla organizatorów spotkań i branży podróży biznesowych. Debiutujący w październiku 2014 roku nowy program, będzie oferował profesjonalistom od organizacji spotkań oraz podróży służbowych status SPG Elite, możliwość podwyższenia kategorii pokoju i punkty Starpoints za wszystkie rezerwacje z segmentu B2B dokonane w ponad 1200 hoteli sieci Starwood na całym świecie. Dodatkowo w przyszłości każdy gość SPG, który zarezerwuje pobyt grupowy, przyjęcie czy konferencję, niezależnie od tego czy jest specjalistą od podróży służbowych czy nie, otrzyma punkty Starpoints za tę rezerwację. Frits van Paasschen, prezes sieci Starwood Hotels & Resorts powiedział, że SPG Pro został zaprojektowany w ten sposób, aby wykorzystać siłę programu SPG, który to generuje już ponad 50% obłożenia hoteli sieci i stale przyciąga nowe rzesze gości indywidualnych do obiektów Starwooda. „Praca, którą włożyliśmy w transformację SPG w najlepszy program lojalnościowy dla segmentu elite w branży, udowodniły, że jesteśmy w stanie stworzyć prawdziwą i długoterminową relację z naszymi kluczowymi gośćmi i czerpać korzyści biznesowe z zadowolenia naszych klientów"- powiedział van Paasschen. „Wprowadzając SPG Pro, skupiamy nasze siły na segmencie B2B, aby kontynuować budowanie coraz silniejszych i bardziej osobistych relacji z naszymi klientami na całym świecie, którzy dostarczają gości naszym hotelom." Obecnie, segment B2B stanowi prawie 70% przychodów z pokoi sieci Starwood i składa się na niego biznes podróży służbowych, spotkań firmowych, wydarzeń specjalnych oraz rezerwacji grupowych i indywidualnych. Działy sprzedaży sieci Starwood liczące ponad 5000 pracowników, zarządzają na co dzień relacjami z 1200 klientów na całym świecie w 30 biurach zlokalizowanych w 30 krajach. Według Christie Hicks, wiceprezes ds. sprzedaży sieci Starwood, 1% najwyższych rachunków, napędza 40% przychodów B2B Starwood. „SPG Pro jest całościowym narzędziem umożliwiającym sieci Starwood nagradzanie klientów na całym świecie, zapewnianie im bardziej spersonalizowanych usług w hotelach, a także jeszcze lepsze poznanie i zrozumienie biznesu, który nasi klienci nam dostarczają” - powiedziała Hicks. „SPG Pro pomoże nam także rozszerzyć działalności poza grono klientów, z którymi już współpracujemy i pozyskać nowe firmy, organizacje regionalne oraz specjalistów ds. organizacji podróży służbowych. Obecnie nasze przychody są w większości generowane przez segment podróży służbowych, rezerwacji grupowych i indywidualnych oraz spotkań biznesowych i każdy 1% wzrost w tym obszarze, zwiększa nasze obroty o 80 milionów dolarów”. Lojalność wychodząca poza pokój hotelowy Oprócz korzyści skierowanych do specjalistów od rynku podróży służbowych, Starwood zachęca również swoich lojalnych gości do współpracy. Według Marka Vondraska, wiceprezesa ds. dystrybucji, lojalności i marketingu partnerskiego, 34% gości SPG o statusie Platinum to przedstawiciele najwyższej kadry kierowniczej, właścicieli małych i średnich firm, którzy rezerwują spotkania i wydarzenia specjalne w hotelach sieci. „Gdy umocniliśmy relacje z naszymi najlepszymi klientami poprzez SPG, okazało się, że jedna trzecia naszych elitarnych gości to de facto decydenci w segmencie B2B. Starwood jak na razie posiada 40% udziału w ich budżetach” - powiedział Vondrasek. „Zdaliśmy sobie sprawę, że jest to wspaniała okazja, aby podejść do działalności naszych gości holistycznie, czyli wyjść poza mury pokoju hotelowego. Nagradzając rezerwacje biznesowe takie jak spotkania, premiery produktowe czy nawet prywatne takie jak wesela, budujemy jeszcze lepsze relacje z naszymi gośćmi." Starwood wyda 30 milionów dolarów na lifestylową kampanię marketingową promującą SPG Pro Wprowadzenie SPG Pro na rynek, na którego promocję sieć wyda 30 milionów dolarów, to najdroższa w historii Starwooda kampania marketingowa skierowana do sektora B2B. W swoich najnowszych działaniach promocyjnych Starwood odchodzi od dotychczasowej strategii marketingu usług B2B, stosując lifestylową kampanię obfitująca w angażujące fotografie i bazująca na wykorzystaniu wizerunku prawdziwych specjalistów od rynku podróży służbowych. „Relacje z naszymi klientami to znacznie więcej niż rezerwowanie w ich imieniu sal i pokojów” – powiedziała Hicks. „Nasi klienci tworzą wyjątkowe doświadczenia dla podróżnych dla których pracują, a naszym zadaniem jest wspólnie z nimi wdrożyć wizję w życie. Kampania SPG Pro ma za zadanie pokazać to zaangażowanie i zaprezentować naszym partnerom, ale również finalnym klientom ile kreatywności i pasji wymaga ich praca".   Zdjęcia zostały przygotowane przez nowojorskiego fotografa Jima Franco, którego dzieła są publikowane w wiodących magazynach podróżniczych i modowych. Sama kampania ma za zadanie zaprezentowanie dnia pracy profesjonalistów z branży organizacji spotkań i podróży służbowych. Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. jest jedną z wiodących sieci hotelowych na świecie. Posiada ponad 1200 obiektów w ponad 100 krajach i zatrudnia 181,400 pracowników w swoich i zarządzanych obiektach. Starwood Hotels jest właścicielem, operatorem i franczyzodawcą hoteli, resortów i rezydencji o poniższych międzynarodowych markach: St. Regis®, The Luxury Collection®, W®, Westin®, Le Meridien®, Sheraton®, Four Points® by Sheraton, Aloft® i ElementSM. Firma stworzyła wiodący program lojalnościowy na rynku - Starwood Preferred Guest (SPG), który umożliwia jej uczestnikom wymieniać punkty na pobyty hotelowe, podwyższenie kategorii pobytu lub bilety lotnicze bez ograniczeń co do daty wylotów.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *