34% gości w Polsce chce gasić światło smartfonem

Według badania przeprowadzonego przez HRS, coraz więcej gości oczekuje innowacyjnych technologii w hotelach. Już 34% gości w Polsce wolałoby obsługiwać światło, klimatyzację i telewizję poprzez smarfona lub tablet. Obecnie dla wielu podróżujących smartfony, tablety i towarzyszące im aplikacje są nieodłącznymi „towarzyszami” podróży. Tak wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez Fraunhofer IAO we współpracy z portalem rezerwacji hotelowych HRS. Nowoczesne technologie zaczynają zatem trafiać również do hoteli: tablety zamiast folderów informacyjnych, smartfony zamiast kluczy do pokoju, aplikacje zamiast pilotów. W ten sposób branża hotelarska dostosowuje się do nowych wymagań gości. Według badania, 34% gości w Polsce wolałoby obsługiwać światło, klimatyzację i telewizję poprzez jeden ekran zamiast na przykład używać różnych pilotów lub włączników. Jeśli chodzi o technologie, podróżujący służbowo chcieliby mieć do dyspozycji to, co znają z domu. Na całym świecie 44% z nich opowiedziało się za możliwością posiadania w pokoju tabletu, a 23% – laptopa. Wiele hoteli bierze pod uwagę nowoczesne rozwiązania i już zaczęło podwyższać swój technologiczny standard. Na przykład w Falkensteiner Balance Resort w austriackiej miejscowości Stegersbach każdy pokój wyposażony jest w specjalnie skonfigurowany tablet, oddawany do dyspozycji gościa. Tam znajdzie on m.in. codzienne gazety, aktualną pogodę lub plan hotelu. Taki tablet to znacznie więcej niż tylko zamiennik tradycyjnego folderu informacyjnego. Stanowi on raczej środek komunikacji oraz sprzedaży. Dzięki niemu goście mogą zawiadomić obsługę, ocenić hotel, zarezerwować stolik w restauracji lub tea time na polu golfowym oraz wypożyczyć rower elektryczny lub samochód. Poza tym hotelowe Spa codziennie oferuje za pośrednictwem tabletu bezpłatne wizyt w strefie wellness. Wybrane hotele dysponujące innowacyjnymi technologiami: Novotel München Messe****, Munich Hotele należące do sieci Novotel, na przykład Novotel München Messe, pełne są nowinek technologicznych. W tym hotelu goście witani są nie tylko przez prawdziwego, ale też wirtualnego recepcjonistę. Poza tym hotel dysponuje ekranami dotykowymi, na których goście mogą znaleźć najbliższe wyjście, informacje pogodowe oraz loty lub wysłać wirtualną pocztówkę. Yotel***, New York W nowojorskim Yotel, robot pomoże gościom z bagażem: po wydaniu klucza w terminalu, goście mogą oddać bagaż robotowi. Tzw. Yobot zamyka je w bezpiecznych szafkach. W pokojach czekają: szybkie wi-fi, płaskie ekrany na ścianach z funkcją strumieniowego przesyłania dźwięków oraz biurka z możliwością podłączenia iPoda lub innych urządzeń, które sprawiają, że hotel zapewnia doskonałe warunki zarówno podczas pracy jak i w czasie wolnym. Eccleston Square*****, London W Eccleston Square w Londynie, butikowym hotelu z historyczną atmosferą, intuicyjna technologia łączy się z luksusowym designem. Po przyjeździe goście otrzymują iPada z wirtualnym recepcjonistą, za pomocą którego mogą sterować w zasadzie wszystkim w pokoju. Posługując się ekranem dotykowym, mogą m.in. przejrzystą, szklaną ścianę łazienki zamienić w szkło mleczne. W Taipei*****, Taipei W samym sercu tajwańskiej metropolii Taipei, z widokiem na słynny 101 Tower, znajduje się stylowy i luksusowy hotel W Taipei. Szczyci się on designerskimi instalacjami oraz najnowszymi technologiami, które zapewniają gościom komfort i rozrywkę na najwyższym poziomie. Poza ogromnym płaskimi telewizorami LCD i nowoczesnym systemem dźwiękowym, niektóre pokoje wyposażone są również w projektory oraz stacje dokujące do iPhonów. Blow Up Hall 5050*****, Poznań Za murami starego browaru w Poznaniu znajduje się stylowy hotel Blow Up Hall 5050. Nie ma on recepcji, a indywidualnie urządzone pokoje nie mają numerów. Zamiast klucza gościom wręczany jest iPhone, który umożliwia znalezienie i otworzenie drzwi właściwego pokoju oraz dostarcza dodatkowych informacji i wskazówek. Ponadto goście zostaną rozpoznani przez system przy kolejnym wejściu do budynku. Prizeotel***, Hamburg W Prizeotel w Hamburgu, interakcja z gościem nie kończy się w hotelu. Goście mogą słuchać muzyki hotelowej będąc poza nim. W tym kolorowym, designerskim hotelu, podróżujący służbowo amatorzy nowoczesnych technologii znajdą coś dla siebie: wyposażenie obejmuje 32-calowy płaski ekran z połączeniem HDMI do musicLamp, co pozwala na słuchanie muzyki przez Bluetooth, ładowanie telefonu komórkowego lub wykonywanie połączeń. Możliwe jest również korzystanie z Work&Surf Station oraz cyfrowego kiosku z gazetami. PURO Hotel Kraków**** Innowacyjność PURO Hotel Kraków przejawia się w zaawansowanej, ale przyjaznej technologii – goście mają możliwość szybkiego zameldowania i wymeldowania się za pomocą check-in kiosków, a tablety znajdujące się w pokojach pozwalają m.in. na zarządzanie temperaturą i oświetleniem, jak również na wykonywanie połączeń międzynarodowych. W standardzie jest również dostęp do szybkiego, bezprzewodowego Internetu.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *