Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


banner diversey
HOTELARZ » 01/2017, HOTEL Z POMYSŁEM » Hotel z Pomysłem 2016 – „Malarski” Indigo Kraków

Hotel z Pomysłem 2016 – „Malarski” Indigo Kraków

10. edycja konkursu Hotel z Pomysłem była niezwykle wyrównana. Spośród ponad 80 obiektów niemal do końca szanse na zwycięstwo zachowały krakowskie hotele Indigo i Mercure, Zamek Biskupi w Janowie Podlaskim, Fabryka Wełny z Pabianic i Przystań z Olsztyna. Co świadczy o tym, że świetnych pomysłów na hotele w Polsce nie brakuje. Ostatecznie 30-osobowe profesjonalne Jury za Hotel z Pomysłem 2016 uznało Indigo, którego pomysł odwołuje się do historii polskiego malarstwa.

Krakowski Indigo dołączył w ten sposób do prestiżowego grona laureatów Hotelu z Pomysłem, wśród których znajdują się m.in. Hilton Gdańsk, andel’s Łódź, Puro Gdańsk i Wrocław, Narvil, Arłamów, Krasicki i Poziom 511. Głównym kryterium wyboru, którym kierują się jurorzy, jest wyrazisty pomysł, jaki obiekt ma na siebie i swoją obecność na rynku noclegowym – według indywidualnej interpretacji tego, czym jest dobry pomysł przez każdego jurora. Głosują oni na obiekty, które wyróżniają się na tle innych pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań czy innowacyjnej oferty. Szukamy obiektów, które mają zawartą w sobie jakąś ideę, a ta idea przekłada się na rozwiązania architektoniczne, designerskie, usługowe czy inne. A wyboru dokonuje najbardziej profesjonalne w branży, 30-osobowe jury, w którego skład wchodzą m.in. architekci, projektanci, doradcy hotelowi, przedstawiciele stowarzyszeń branżowych, blogerzy i eksperci z poszczególnych obszarów funkcjonowania hoteli (konferencje, eventy, SPA, marketing, internet). Jest to też najbardziej transparentne jury – głosowanie każdego jurora publikujemy na str. 42 – 43, a w głównym tekście przedstawiamy wybrane fragmenty z ich uzasadnień swoich wyborów (nie można było głosować na obiekty, z którymi jest się lub było bezpośrednio związanym, czyli były one projektowane lub zarządzane przez firmę jurora albo działają w sieci). Liczebność i profesjonalizm jury jest gwarancją, że ostateczny wybór pokazuje zbiorową mądrość całej branży w swojej różnorodności. Oto werdykt jurorów.

I MIEJSCE INDIGO, KRAKÓW – niesamowite wnętrza

Pierwszy w Polsce hotel globalnej marki Indigo i od razu pokazujący jej DNA – każdy z jej obiektów jest inny, dopasowany do sąsiedztwa, w którym powstaje, z wnętrzami inspirowanymi lokalną kulturą, charakterem i historią okolicy. A że krakowski Indigo powstał w sąsiedztwie Akademii Sztuk Pięknych, na której studiowali m.in. Matejko, Wyspiański i Nowosielski, to pomysł na niego w naturalny sposób odwołuje się do historii polskiego malarstwa. Wystrój każdego piętra inspirowany jest twórczością jednego z tych malarzy, odważnie zestawiając klasyczne formy z nowoczesnym designem, kolorami i teksturami. Hotel mieści się w pięknie odrestaurowanej XIXwiecznej kamienicy, w której zachowano oryginalne detale charakterystyczne dla okresu budowy kamienicy, takie jak mozaika posadzki, kafle starych pieców, drewniane belki stropowe czy wykonana z piaskowca klatka schodowa. A całość pomysłu dopełnia hotelowa restauracja, wykorzystująca bogactwo lokalnych produktów, jakie można znaleźć na targu przy Rynku Kleparskim, gdzie zlokalizowany jest hotel. „Hotel, w którym człowiek się nie znudzi, bo za każdym spojrzeniem widać inny kadr” – Piotr Barczak, 3B Studio.

„Niesamowite wnętrza. Bardzo różnorodne i ciekawie rozwinięte ujęcie motywu przewodniego. Sztuka i malarstwo otaczają ze wszystkich stron w niebanalnej i nowoczesnej oprawie” – Luiza Jodłowska EC-5 Architekci. „Ładny, konsekwentny pomysł na wnętrze wielobarwne, pełne elementów związanych z historią i malarstwem” – Iwona i Mirosław Kaczmarek. „Hotel absolutnie nietuzinkowy, a jednocześnie silnie nawiązujący do charakteru miejsca. Goście mają okazję poczuć atmosferę historycznego i artystycznego Krakowa” – Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia. „Inspiracja wystroju krakowskimi malarzami oraz Art Deco pobudza wyobraźnię gości już przed wyjściem w świat artystycznego Krakowa” – Bartłomiej Walas, POT. „Piękny stylowy hotel. Podczas pobytu gościowi towarzyszy duch malarstwa” – Lech Szelemet, Polor. „Hotel, który broniłby się pomysłem zarówno na Montmartre w Paryżu, Notting Hill w Londynie i wielu innych podobnych miejscach świata. Ten, kto go odwiedzi, zapamięta na długo” – Tomasz Pieniążek, Mumotive Group. „Zgodnie z filozofią marki wystrój świetnie nawiązuje do historii i kultury tego pięknego miasta” – Dorota Malinowska, Pro Value. Podsumowując: „Hotel z charakterem. Przemyślana i dopracowana koncepcja oraz motyw przewodni. Nawiązanie do historii polskiego malarstwa w tym miejscu (sąsiedztwo Akademii Sztuk Pięknych) to strzał w dziesiątkę” – Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP, wiceprezes Orbis. „Ciekawy wystrój wnętrz, świetna lokalizacja, ładnie odnowiony budynek, bardzo wysokie noty gości hotelowych” – Leszek Mięczkowski, Dobry Hotel. „Widać w nim prawdziwy pomysł przemyślany w każdym szczególe” – Rafał Szubstarski, „Hotelarz”.

WYNIKI KONKURSU

1.INDIGO, Kraków 147 pkt.
2.ZAMEK BISKUPI, Janów Podlaski; FABRYKA WEŁNY HOTEL & SPA, Pabianice 134 pkt .
3.MERCURE, Kraków; PRZYSTAŃ HOTEL & SPA, Olsztyn 112 pkt .
4.DOLINA CHARLOTTY RESORT & SPA, Strzelinko k. Słupska 75 pkt.
5.ZAMEK TOPACZ RESORT & SPA, Ślęza k. Wrocławia 70 pkt.
6.SADOVA, Gdańsk Ibis STYLES, Wrocław 68 pkt.
7.Ibis STYLES, Białystok 61 pkt.
8.TALAR IA LA DIES SPA , Trojanów 59 pkt.
9.ART & GARDEN RESIDENCE, Kraków
PAŁAC KAMIENIEC, Kamieniec 55 pkt.
10.KOPIENIEC FIZJO-MED SPA, Kopieniec 54 pkt.
11.MERA SPA HOTEL, Sopot 50 pkt.
12. ALMOND BUSINESS & SPA, Gdańsk 46 pkt.
13. APARTHOTEL STALOWA 52, Warszawa 40 pkt.
14. WIENIAWSKI, Lublin 36 pkt.
15. TOBACO, Łódź 35 pkt.
16. LIMANOVA, Limanowa 32 pkt.
17. ALT ER, Lublin 31 pkt.
18, NATURA MAZUR HOTEL & SPA, Warchały 30 pkt.
19. SZAFIR, Jastrzębia Góra 23 pkt.
20. DWÓR SANNA, Wierzchowiska 21 pkt.

OBIEKTY, NA KTÓRE GŁOSY ODDAŁO CO NAJMNIEJ TRZECH JURORÓW

LOCOMOTIVA, Lublin 16 pkt.
Ibis, Gdańsk 14 pkt.
CI TY SOLEI BOUTIQUE, Poznań,
NOVOTEL & Ibis CENTRUM, Wroclaw 12 pkt.
Q GRAND CRU, Gdańsk 10 pkt.
Q HOTEL PLUS, Kraków 8 pkt.

II MIEJSCE ZAMEK BISKUPI, Janów Podlaski – połączenie historii i nowoczesności

Kompleks hotelowo-konferencyjny w odtworzonym, XVIII-wiecznym kształcie z zamkiem, dwoma skrzydłami, zabudowaniami folwarcznymi i stajniami. Efekt marzeń, pasji i zamiłowania do historii właściciela Grupy Arche, Władysława Grochowskiego, a jednocześnie pomysł biznesowy na stworzenie obiektu pod duże konferencje na Podlasiu, które w tym segmencie było do tej pory białą plamą na mapie. Pomysł, który szybko został „kupiony” przez klientów. Jurorzy często podkreślali umiejętne połączenie w tym projekcie jego historycznego charakteru z oczekiwaną przez gości nowoczesnością oraz rozmach całej inwestycji. „Ukłon w stronę historii, poszanowanie detalu i poszukiwanie charakteru miejsca. Nowoczesność przeplata się z przeszłością. Wszystko to daje zadziwiający efekt” – Konrad Rubaszkiewicz, pracownia KM Rubaszkiewicz. „Umiejętne połączenie historii i nowoczesności, a jego wartość podnosi unikalność na terenie Podlasia” – Bartłomiej Walas, POT. „Znaleziono idealny balans pomiędzy tym, co historyczne, a tym, co nowoczesne. Nie jest to tylko rekonstrukcja zamku, w świetnym stylu, ale zaadaptowano go do współczesnych wymagań gości” – Marcin Dragan, Profitroom. „Za finezyjne połączenie historii i nowoczesności, dające możliwość jednoczesnego obcowania z tradycją oraz korzystania ze współczesnych form relaksu” – Dominika Adamczyk, dyrektor artystyczna PWS Promedia. „Inwestycja zrealizowana z dużym rozmachem i poszanowaniem bogatej historii kompleksu. Fantastyczny efekt” – Karol Weber, Enjoyyourstay.pl. „Niezwykłe założenie i rewitalizacja zrealizowana z dużym rozmachem. Wnętrza bardzo eleganckie, nawiązujące do stylu klasycznego, ale nie przeładowane” – Luiza Jodłowska EC-5 Architekci. „Za wykorzystanie oryginalnej historycznej architektury i układu budynków” – Krzysztof Szadurski. Hotele Warszawskie Syrena. „Świetne, klimatyczne miejsce z dala od zgiełku miasta z zauważalną dbałością o szczegóły” – Mariusz Wojciechowski, Grupa e-holiday. „Za odwagę w realizacji tak dużego projektu w nieoczywistej lokalizacji” – Leszek Mięczkowski, Dobry Hotel. „Tego typu obiekty kojarzone są głównie z pobytami indywidualnymi, relaksem i Spa, tu zarządcy obiektu mocno postawili na sektor biznesowy, co uważam za niebanalny pomysł tej lokalizacji. Dodatkowo w ciekawy sposób prowadzona jest polityka biznesowa i sprzedażowa obiektu. Obiekt zasługuje na wysoką notę chociażby z tego względu, że jest nowy, a wie o nim już praktycznie cała branża eventowa, tak prężnie dociera do tego sektora ze swoją ofertą i promocją” – Anna Nowakowska, Stowarzyszenie Branży Eventowej. „Historia, wyjątkowość lokalizacji, hodowcy koni i 15 sal konferencyjnych = wiele źródeł popytu i unikalne doświadczenie” – Wojciech Liszka, Z-Factor.

FABRYKA WEŁNY, Pabianice – w postindustrialnych klimacie

Fabryka Wełny uruchomiona trzy lata temu w XIX-wiecznej fabryce tkanin bawełnianych już w edycji Hotelu z Pomysłem 2014 zajęła czwarte miejsce. Jak widać pomysł na ten hotel wytrzymał próbę czasu, a wręcz jest coraz bardziej doceniany „za powiązanie charakteru hotelu z historią budynku” – Wojciech Liszka, Z-Factor. „Pięknie opowiedziana historia i poprowadzona opowieść od bryły do wnętrz. Nietuzinkowe zaprzęgnięcie historii do marketingu obiektu” – Piotr Barczak, 3B Studio. „Konsekwencja w architekturze. Żadne miejsce nie pozwala nam zapomnieć, gdzie jesteśmy. Tu każda przestrzeń tworzy cegiełkę spójnej całości” – Konrad Rubaszkiewicz, KM Rubaszkiewicz. „Ciekawe połączenie wielu stylów. Trochę loftu, trochę prawie sieciowej prostej formy, bardzo nowoczesne sale konferencyjne, nawiązania do historii miejsca. I wszystko razem do siebie pasuje –Tomasz Pieniążek, Mumotive Group: „Umiejętne wkomponowanie nowoczesności, elegancji i kolorów w postindustrialne wnętrze z zachowaniem elementów architektonicznych z epoki” – Bartłomiej Walas, POT. „Dawne fabryczne wnętrza połączone zostały z nowoczesnym stylem wyposażenia. Ceglane ściany oraz elementy dawnego wystroju wciąż przypominają o historii miejsca i nadają mu niepowtarzalny, postindustrialny klimat” – Karol Weber, Enjoyyourstay.pl. „Zachwycają wnętrza i ciągi komunikacyjne z czerwonej cegły nawiązujące do tradycji tego włókienniczego miejsca” – Anita Bajdalska, Manager Spa. „Doceniam za zachowanie industrialnych wnętrz, umiejscowienie historii w modelu biznesowym obiektu oraz za połączenie dawnych wnętrz z luksusem i prestiżem – Anna Nowakowska, Stowarzyszenie Branży Eventowej „Nawiązanie do stylu przemysłowego XIX wieku dobrze komponuje się z nowoczesnością i prostotą. Piękna autorska restauracja, uroczy widok na rzekę. Trafiony koncept nawiązujący do dawnej fabryki, działa na wyobraźnię – Lech Szelemet, Polor. „Realizacja tak nietuzinkowej inwestycji w 65-tysięcznym mieście musi się wiązać z pasją i chęcią zrealizowania czegoś naprawdę wyjątkowego. Piękne industrialne wnętrza oraz profesjonalna, zaangażowana kadra to główne czynniki sukcesu Fabryki Wełny” – Dorota Malinowska, Pro Value.

III MIEJJSCE MERCURE KRAKÓW STARE MIASTO – bardzo nieprzeciętny Mercure

Mercure Kraków Stare Miasto oddaje swoją stylistyką hołd dynastii Jagiellonów i epoce renesansu, będąc przykładem na to, jak połączenie inspiracji historią i sztuką z najnowszymi trendami w designie hotelarskim może przynieść spektakularny rezultat. Do tego hotel powstał zgodnie z zasadami „zielonego budownictwa” i jest jednym z pierwszych w Polsce, które posiadają certyfikat BREEAM. „Krakowski Mercure zmienił moje spojrzenie na tę markę. Świeżo, nowocześnie i w powiązaniu z historią miasta” – Karol Weber, Enjoyyourstay.pl. „Jak na hotel sieciowy, udało się świetnie wyeksponować elementy historii Krakowa. To bardzo nieprzeciętny Mercure” – Wojciech Liszka, Z-Factor. „Przykład na to, jak wystandaryzowany hotel sieciowy może dzisiaj mieć swój lifemotive, który nadaje charakter. Bardzo sugestywne i po prostu ładne nawiązania do Krakowa ” – Tomasz Pieniążek, Mumotive Group. „Wyrazisty i spójny pomysł, który przekłada się konsekwentnie na wszystkie obszary hotelu. Oryginalna, nowoczesna interpretacja historycznego charakteru miasta i jego królewskich tradycji utrzymana w zgodzie z najnowszymi trendami w hotelarstwie” – Rafał Szubstarski, „Hotelarz”. „Niezwykła inwestycja Grupy Orbis wpisuje się w modny ostatnio trend tożsamości lokalnej. Mercure Kraków jest doskonałym przykładem na to, że tradycję można bardzo udanie połączyć z nowoczesnością, a inspirację historią z najnowszymi rozwiązaniami w dziedzinie budownictwa i projektowania wnętrz” – Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia. „Storytelling jest już obowiązkowym narzędziem komunikacji miejsca docelowego. Styl hotelu prezentujący we wnętrzach dynastię Jagiellonów odważnie zmienia wystrój marki Mercure wiążąc go z historią renesansu. Zastosowanie rozwiązań zielonego budownictwa wprowadza kolejne rozwiązanie odpowiadające systemom wartości gości” – Bartłomiej Walas, POT. „Inspirujący projekt hotelowy. Hotel respektuje zasady zrównoważonego rozwoju w hotelarstwie, jakim jest racjonalna gospodarka energią oraz odpadami i wody. To bardzo słuszna idea w tak zanieczyszczonym mieście jak Kraków” – Anita Bajdalska, Manager Spa. „To mój faworyt, który mógłby startować w konkurencji na najlepszy hotel wellness, ponieważ został zbudowany zgodnie z najnowszymi trendami eco tak, aby zużywać jak najmniej energii i zredukować liczbę odpadów. Całości dopełniają piękne wnętrza. Tym samym Kraków zyskał niebanalny hotel sieciowy. Brawo!” – Arkadiusz Dawidowski, For Spa. Podsumowując „za ciekawe połączenie inspiracji historią i sztuką dawną z nowoczesnymi trendami i ekologią – Dominika Adamczyk, dyrektor artystyczna PWS Promedia.

PRZYSTAŃ HOTEL & SPA, Olsztyn – wpisany w jezioro

Przystań Hotel & Spa zaprojektowany został tak, aby w pełni wykorzystać atuty położenia na równi z linią brzegową jeziora Ukiel i przez cały rok dostarczać gościom atrakcji. Szklana elewacja otwierająca budynek na jezioro sprawia wrażenie jakby bryła wtapiała się w otoczenie natury. I zostało to docenione przez jurorów „za udane wkomponowanie nowoczesnej architektury i designu w krajobraz” – Krzysztof Szadurski. Hotele Warszawskie Syrena. „Nowoczesna architektura i wnętrza tworzą spójną całość. Bardzo duża ilość przeszkleń w całym obiekcie pozwala wykorzystać piękny widok na jezioro” – Luiza Jodłowska EC-5 Architekci. „Harmonijne powiązanie bryły na lądzie z wodą były zapewne najwyższym celem, jaki został postawiony przed tym obiektem i został on w 100% osiągnięty” – Anna Król. CKK Architekci. „Wnętrza strefy wejścia bawią się przestrzenią, jej zawiłością i możliwościami. Wystrój elegancki i wyważony” – Konrad Rubaszkiewicz, KM Rubaszkiewicz. „Umiejętne wkomponowanie hotelu w pejzaż jeziora z oryginalnymi rozwiązaniami jak tarasy z zejściem do wody, mariną i ogrodem na dachu połączono z nowoczesnym wnętrzem” – Bartłomiej Walas, POT. „Urzekające piękno natury połączone z nowoczesną szklaną architekturą. Urok hotelu tkwi w jego prostocie i designarskiej formie. Idealny o każdej porze roku” – Ireneusz

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.
Bezpłatny newsletter
Najnowsze informacje
2017-03-23 Louvre Hotels Group otworzy swój pierwszy hotel w Wietnamie
2017-03-22 Campanile Łódź z trzecią gwiazdką
2017-03-22 Tak będą wyglądały pokoje w hotelu Gwiazda Morza
2017-03-22 Cushman & Wakefield wzmacnia dział hotelowy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
2017-03-21 EGE – premiera nowej kolekcji podczas seminarium Carpet Studio
2017-03-21 Intercontinental wciąż najlepszy zdaniem Czerwonego Przewodnika
więcej...

Na piszemy:

Get Adobe Flash player



Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA