W Katowicach Polski Holding Hotelowy otworzył pierwszy w Polsce hotel pod 4-gwiazdkową marką voco sieci IHG Hotels & Resorts. Dysponuje 167 pokojami, trzema konceptami gastronomicznymi, częścią konferencyjną oraz strefą relaksu z saunami i siłownią. Jego wnętrza łączą historię i kulturowe dziedzictwo z nowoczesnością i wygodą. Wartość całej inwestycji wyniosła 140 mln zł.

Budynek, w którym mieści się voco Katowice od dekad wpisuje się w panoramę miasta jako przykład śląskiego modernizmu. Renowacja byłego hotelu Katowice objęła kompleksowe odświeżenie przestrzeni z zachowaniem unikatowego charakteru – od minimalistycznej elewacji po detale we wnętrzach. Lokalizacja zapewnia szybki dostęp do kluczowych miejsc w stolicy Śląska – Spodka, Międzynarodowego Centrum Kongresowego czy siedziby NOSPR. W obiekcie znajdują się m.in., przestrzeń konferencyjna i trzy różnorodne koncepty gastronomiczne.

Marka voco to jedna z najdynamiczniej rozwijających się marek premium IHG, łącząca elegancję z gościnnością. Jej charakterystycznym elementem są ptasie motywy, obecne w hotelowych wnętrzach, które mają symbolizować lekkość, elegancję i indywidualność. Z kolei sama nazwa „voco” pochodzi od łacińskiego słowa „zapraszać” i ma oddawać ducha miejsca, w którym troska o detale i serdeczne przyjęcie stanowią fundament gościnności. Dbałość o realizację tej filozofii jest obecna także w nowym katowickim obiekcie.


– Marka voco słynie ze swojego indywidualnego podejścia do gości, dbałości o szczegóły i przyjaznej atmosfery. Voco to styl życia, który celebruje codzienność, a naszym celem jest tworzenie doświadczeń, które zapadają w pamięć i sprawiają, że chce się tutaj wracać. W Katowicach będzie podobnie. W voco Katowice postawiliśmy na komfort, design i lokalność. To przestrzeń, która z pewnością wielu zainspiruje, a nawet opowie historię miasta na nowo – mówi Monika Michałek, dyrektor generalna hotelu.


Voco Katowice chcę łączy światowe standardy IHG z unikatowym śląskim charakterem. Obiekt ma przyczynić się do dalszego rozwoju hotelowej oferty Katowic, a jednocześnie pielęgnować lokalne dziedzictwo, co realizuje m.in. poprzez proponowaną ofertę gastronomiczną w restauracji Moderna, która serwuje prawdziwe, regionalne potrawy w nowoczesnej odsłonie. Na terenie hotelu znajduje się także Bar 65, który jest ukłonem w stronę historii budynku. Z kolei kameralna Café Mozaika to miejsce na poranną kawę czy nieformalne spotkanie.
– Otwarcie hotelu voco Katowice to kolejny krok w realizacji nowej strategii Polskiego Holdingu Hotelowego, zakładającej rozwój obiektów w linii biznesowej Miasto. Po sukcesie nowych hoteli we Wrocławiu, Lublinie czy Rzeszowie, Katowice stają się kolejnym, niezwykle ważnym punktem na mapie naszej inwestycyjnej aktywności. Marka voco od lat odpowiada na potrzeby nowoczesnych gości biznesowych, dlatego pragniemy rozwijać ją także na polskim rynku. Wierzymy, że to będzie nowa jakość w hotelarstwie tego regionu – mówi Rafał Kincer, prezes zarządu PHH.
Dodaj komentarz