Wi-Fi w hotelu. Budowa i korzyści.

Dostęp do Wi-Fi w hotelu jest standardem, bez którego trudno wyobrazić sobie ofertę liczącego się z klientami ośrodka. Biorąc pod uwagę tryb pracy i rozrywki potencjalnych gości, rezygnując z sieci internetowej dla odwiedzających, zmniejsza się swoje szanse na rynku. To nierozsądne i nieopłacalne, tym bardziej, że stworzenie takiej sieci nie jest skomplikowane i wiąże się z wieloma korzyściami (nie tylko dla klientów). By sprawdzić, jak ważna jest wysoka jakość połączeń Wi-Fi w hotelach, wystarczy przestudiować recenzje najpopularniejszych serwisów z opiniami na temat wybranych miejsc. Obok obsługi, lokalizacji oraz jakości noclegu to właśnie Wi-Fi jest jednym z kluczowych elementów, na które zwracają uwagę odwiedzający. O ile kiedyś była to opcja dodatkowa, obecnie to norma, bez której trudno wyobrazić sobie konkurencyjną pozycję. Utrzymując nawet najwyższy poziom usług, bez inwestowania w Wi-Fi, świadomie (mniej lub bardziej), hamuje się rozwój biznesu. Nasycony rynek hotelowy wymaga traktowania zmieniających się potrzeb klientów priorytetowo, w związku z czym rezygnując z modernizacji związanych z umożliwieniem im pracy i rozrywki, oddaje się przysługę konkurencji. Dostęp do sieci – poza wykorzystaniem go w pokojach – jest też niezbędny w salach konferencyjnych, które są nieodłączną częścią oferty wielu hoteli. Pozwala także (przy płatnej wersji) na łączność z systemem rozliczeń. Ogromnym plusem udostępniania sieci jest również możliwość zastosowania brandingu, tj. logo i wybranych elementów na stronie startowej. To też doskonała okazja do zebrania opinii klientów i poproszenia ich o recenzje na portalach opiniotwórczych. Dzięki poznaniu preferencji gości można uzyskać dokładny obraz ich oczekiwań i potrzeb, co przekłada się na trafny dobór elementów sprzedażowych i marketingowych. Istnieje też inna przesłanka, która w dość bezpośredni sposób obrazuje opłacalność Wi-Fi – ponieważ goście mogą załatwić bieżące sprawy na miejscu, w większym stopniu korzystają z oferty gastronomicznej i usług dodatkowych. Każdy operator telefonii komórkowej oferuje możliwość korzystania z mobilnego internetu, czyli dostępu do sieci za pomocą infrastruktury GSM. To wygodne rozwiązanie, ale poza granicami kraju bywa dość kosztowne. Interesującą alternatywą dla tego typu połączeń są otwarte sieci Wi-Fi w miejscach publicznych, czyli tzw. hotspoty, które są nie tylko ukłonem w stronę klientów, ale i sprytnym sposobem na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Budowa otwartej sieci może stanowić wyzwanie, dlatego trzeba ją szczegółowo zaplanować. Od urządzeń przeznaczonych do tworzenia hotspotów wymaga się nie tylko stabilnego połączenia i jak największej przepustowości. Rozwiązania muszą także umożliwiać wprowadzenie rozbudowanej polityki dostępu, prostego systemu zarządzania i obsługi większej liczby hostów. Nie każdy model typu AP spełnia te wymagania i nie wszystkie urządzenia potrafią współpracować w tego typu sieciach (oferując np. obsługę roamingu), dlatego już na początku poszukiwań warto sprecyzować swoje wymagania, uwzględniając funkcjonalność, wysoką jakość i korzystną cenę. Produkty Ubiquiti z serii UniFi doskonale spełniają te założenia. Przy projektowaniu otwartych sieci ważne jest odpowiednie rozlokowanie urządzeń, by sygnał w pełni pokrył wybrany obszar. Jest to szczególnie istotne w przypadku rozwiązań mobilnych, których użytkownicy często zmieniają położenie. Mocny sygnał gwarantuje połączenie o najwyższych parametrach. Modele Long Range z oferty Ubiquiti (UAP-LR i UAP-AC-LR) wyróżniają się silnymi układami radiowymi i zintegrowanymi antenami. Bardzo przydatną cechą urządzeń UniFi jest obsługa roamingu, dzięki czemu przełączanie między nadajnikami jest dla użytkowników nieodczuwalne. Jest to komfortowe zwłaszcza podczas wykorzystywania bezprzewodowych telefonów VoIP lub innej komunikacji głosowej za pomocą telefonu. Projektowanie funkcjonalnej sieci wymaga również uwzględnienia zmiennej liczby użytkowników. Rozsądnym rozwiązaniem jest zastosowanie urządzeń dual-band, które nadają sygnał w technologii 2,4 i 5 GHz, pozwalając zwiększyć zagęszczenie odbiorców na danym obszarze. Wszystkie modele UniFi z nowej linii AC oraz UFV-PRO nadają w obu częstotliwościach. W ofercie producenta znajdują się też narzędzia do zastosowań zewnętrznych, co pozwala na poszerzenie zasięgu o tereny niezabudowane. W zakresie technologii nadawania aktualnie obowiązującym standardem jest N, jednak coraz częściej na rynku pojawiają się urządzenia obsługujące AC. Kluczową zaletą produktów Ubiquiti jest wsparcie systemu softwarowym kontrolerem wyposażonym w przydatne i proste w zastosowaniu funkcje do administrowania siecią oraz uprawnieniami (przydzielaniem dostępu do zasobów lokalnych, kontrolowaniem prędkości transmisji i limitu danych). Dzięki temu rozwiązania nie wymagają dedykowanego urządzenia do zarządzania, co przekłada się na większą oszczędność. Posiadają też zaimplementowany system płatności PayPal. Ich zaletą jest również wysoka wydajność, minimalistyczny design oraz łatwość instalacji i obsługi. Użytkownicy cenią je także za skalowalność. Zróżnicowana oferta producenta pozwala na dobór odpowiednich urządzeń, w pełni dopasowanych do oczekiwań i potrzeb odbiorców.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Wi-Fi w hotelu. Budowa i korzyści.

  1. Wi-fi + VoIP to dobre rozwiązanie tak dla gości, jak i samego hotelu. Korzystając z jednego operatora Voip, wszyscy pracownicy hotelu i klienci mogą komunikować się ze sobą bezpłatnie. I to nie tylko w jednym hotelu, ale we wszystkich hotelach, które korzystają z usług danego operatora voip. Dla samego hotelu bardzo dobrym rozwiązaniem jest wirtualna centrala voip, przykładowo: https://www.telecube.pl/wirtualna-centrala-telefoniczna/ Wirtualna centrala daje mnóstwo możliwości: wgrywania komunikatów powitalnych, ustawiania ich emisji w zależności od np. pory dnia, nagrywania rozmów czy prowadzenia telekonferencji.

  2. Dla voipa zdecydowanie bardziej sprawdzi się stabilne, stałe łącze, z wi-fi różnie bywa. Co do centralki od telecube.pl to potwierdzam jest sensowną propozycją, zwłaszcza że oferowane są przez operatora kilkudniowe testy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *