Personalia

Anna Mida dyrektor generalną powstającego Mövenpick Wrocław

Anna Mida, wcześniej m.in. wprowadzająca na rynek ibisa Styles Kraków Centrum, została dyrektor generalną hotelu Mövenpick Wrocław, który ruszyć ma do końca roku. Z branżą hotelarską związana jest od blisko 20 lat. Zaczynała od stażu w 4-gwiazdkowym hotelu w irlandzkim Watertford. Od 2006 r. związana była z Grupą Orbis, gdzie zaczynała w recepcji krakowskiego hotelu ibis. W 2015 r. została zastępcą dyrektora ibisa Kraków Centrum, w 2016 r. zastępcą dyrektora Novotelu Kraków City West, a w 2019 r. dyrektor operacyjną Novotel & ibis Kraków Centrum. W 2021 r. objęła stanowisko dyrektor generalnej powstającego ibisa Styles Kraków Centrum, jednego z największych hoteli w tym mieście z 259 pokojami, zarządzanego przez Accor, a dzierżawionego przez UBM od funduszu Union Investment.

Ukończyła roczny program szkoleniowy IHMP (International Hospitality Management Program) organizowany przez Accor Académie i ESSEC Business School, mający na celu rozwijanie umiejętności najbardziej perspektywicznych managerów. W ibis Styles Centrum zastąpiła ją jako interim general manager Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, dyrektor operacyjna Mercure Katowice. Hotel Mövenpick Wrocław ze 179 pokojami powstaje naprzeciwko Dworca Głównego PKP w odbudowanym Grand Hotelu. Umowa franczyzowa między Accorem a firmą deweloperską Rafin (do której należą też trzy inne hotele przy tej samej ul. Piłsudskiego: Polonia, Europejski i Piast) podpisana została w 2021 r., a za zarządzanie obiektem odpowiedzialna będzie spółka Cohm z grupy kapitałowej inwestora


Marta Tomczyk-Kornobis dyrektor generalną Zinar Castle i Forest Hotel w Krakowie

Dyrektorem niedawno otwartego Zinar Castle w zamku w Przegorzałach – i znajdującego się po sąsiedzku Forest Hotelu, wchodzących w skład grupy ZR Hotele – została Marta Tomczyk-Kornobis, przez ostatnie sześć lat związana z Bachleda Luxury MGallery w Krakowie. Zinar Castle z 34 pokojami powstał po generalnym remoncie w historycznym zamku w Przegorzałach. Wraz z Forest Hotel (dawny hotel Wolski) tworzy kompleks Wzgórze Zamkowe oferujący 120 pokoi.

W III kwartale 2024 r. planowane jest otwarcie luksusowego SPA w baszcie, połączonej z zamkiem tunelem wykutym w skale, co pozwoli na skategoryzowanie Zinar Castle na pięć gwiazdek. Marta Tomczyk-Kornobis ma kilkunastoletnie doświadczenie w krakowskich hotelach butikowych, a zaczynała karierę w obiektach sieci Donimirski Boutique Hotels. Od 2018 r. związana była z Bachleda Luxury Hotel MGallery Collection, gdzie początkowo jako manager, a następnie jako dyrektor zarządzała sekcją room division. Z kolei F&B managerem obydwu obiektów został Michał Karczewski, z krakowską gastronomią związany od 16 lat. Najpierw pracował jako barman, potem szef baru, tworzył autorskie karty alkoholi w Zakładce Rafała Targosza, a w Ed Red Adama Chrząstowskiego koktajle kulinarne jako restaurant bar manager. W 2016 r. związał się z hotelem Hilton Garden Inn Kraków Airport, gdzie został kierownikiem gastronomii. W 2022 r. objął stanowisko cluster food & beverage managera w krakowskich hotelach Radisson Blu i Park Inn by Radisson.


Dariusz Winnicki dyrektorem hotelu Blow Up Hall w Poznaniu

Dariusz Winnicki od 1 maja będzie dyrektorem generalnym przygotowywanego do ponownego otwarcia po pandemii i zmianie właściciela hotelu Blow Up Hall w Starym Browarze w Poznaniu. Hotel po generalnym remoncie otwarty ma zostać we wrześniu. Dariusz Winnicki od 2017 r. był dyrektorem generalnym i doradcą zarządu w kompleksie hotelowym Ostoja Chobienice w woj. wielkopolskim. Wcześniej zarządzał m.in. obiektem Marena Wellness & SPA w Międzywodziu, Bukowym Dworkiem w Gronowie (woj. lubuskie), należącym wówczas do sieci Geovita, hotelami Amber Baltic sieci Vienna House w Międzyzdrojach, Hotel System (obecnie Lechicka) w Poznaniu, Qubus w Gorzowie Wlkp. i Ideal w Świebodzinie. 5-gwiazdkowy Blow Up 50/50 z 22 pokojami otwarty został w 2009 r. przez Grażynę Kulczyk.

Obok baru i restauracji wchodził w skład konceptu Blow Up Hall 50 50, który realizował ideę będącą bazą wszystkich inwestycji Grażyny Kulczyk, m.in. Starego Browaru. Ich wspólną częścią był pierwiastek sztuki (50 proc. działalności artystycznej, a 50 proc. w zależności od specyfiki danego przedsięwzięcia). Inspiracją dla nazwy był film Michelangelo Antonioniego z 1966 r. „Powiększenie” („Blow up”). Po wybuchu pandemii hotel został zamknięty, a w marcu ub.r. kupiony przez spółkę Jantex, należącą do Patrycji i Macieja Kujawskich, działającą w branży jajecznej. Nowi właściciele deklarują realizowanie unikatowej wizji hotelu opartej na pierwotnej idei. Jednym z kluczowych planów ma być otwarcie restauracji z aspiracjami gwiazdkowymi.


Krzysztof Kraskowski dyrektorem regionalnym VHM na Pomorze Zachodnie

Krzysztof Kraskowski, ostatnio dyrektor generalny kompleksu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach, został dyrektorem regionalnym VHM Hotel Management na Pomorze Zachodnie i dyrektorem otwieranego w kwietniu 91-pokojowego hotelu Glar w Wisełce koło Międzyzdrojów. Karierę w hotelarstwie rozpoczynał w recepcji hotelu Ritz-Carlton Powerscourt w Irlandii. W latach 2007-2014 pracował w Ritz-Carlton Wolfsburg w Niemczech, gdzie pełnił funkcję guest service agenta, a następnie guest service managera oraz club lounge managera. W latach 2014-2015 pracował w Hyatt Andaz w Londynie jako guest service manager.

Po powrocie do Polski w 2016 r. związał się z Golden Tulip Międzyzdroje Residence jako zastępca dyrektora, a następnie awansował na dyrektora generalnego. Na początku 2019 r. został dyrektorem powstającego Seaside Park Hotelu w Kołobrzegu. Potem trafił do Bel Mare Resort jako dyrektor sprzedaży i marketingu, gdzie wkrótce awansował na dyrektora operacyjnego, a w 2020 r. na dyrektora generalnego. Poza hotelem Glar, VHM Hotel Management, który jest jego operatorem, zarządza też kupionym ostatnio przez jego firmę matkę Satoria Group hotelem Hampton by Hilton w Świnoujściu, ma też podpisane umowy na planowe kompleksy Radisson & Suites w Ustroniu Morskim, Harmony Resort w Kołobrzegu i Nickel Resort & Spa w Grzybowie koło Kołobrzegu.


Nowi dyrektorzy w Bel Mare & Aqua Resort Międzyzdroje

Anna Piątek, ostatnio związana z Marina Royal Darłowo, a wcześniej m.in. dyrektor generalna Arche Koszary w Górze Kalwarii, została dyrektor operacyjną kompleksu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach, a Kamil Maciag, dyrektor centralnego działu sprzedaży i marketingu Arche, objął stanowisko dyrektora sprzedaży i marketingu tego kompleksu z ponad 1 tys. apartamentów i pokoi. Anna Piątek z hotelarstwem związana jest od ponad 30 lat. Zaczynała w 2003 r. w sieci Accor jako audytor wewnętrzny. Potem była trenerem w firmie doradczo-szkoleniowej Hotel Zone.

W 2013 r. związała się z Chopin Airport Development (obecny PHH) jako audytor wewnętrzny i specjalista ds. operacyjnych. W 2017 r. została dyrektor operacyjną Grupy LEO, w której skład wchodzą m.in. Zamek Kliczków oraz hotel Tumski i Barka Tumska we Wrocławiu, a w 2018 r. dyrektor operacyjną sieci Gromada, gdzie sprawowała nadzór operacyjny nad 11 hotelami. W 2019 r. została dyrektor generalną hotelu Arche Koszary w Górze Kalwarii, który prowadziła przez cztery lata, a w połowie ub.r. objęła stanowisko dyrektor operacyjnej kompleksu Marina Royal Darłowo. Karol Maciąg z branżą hotelarską związany jest od blisko 10 lat. Zaczynał na stanowisku sales manager corporate accounts w DoubleTree by Hilton Warszawa w Wawrze.

W 2017 r. został zastępcą dyrektora generalnego w podlubelskim In Between Hotel by Vanilla Group (obecny Focus Hotel Lublin Premium Conference & Spa). Od 2020 r. związany był z siecią Arche Hotele, gdzie zaczynał jako kierownik sprzedaży i marketingu, następnie został dyrektorem marketingu, a pod koniec 2021 r. dyrektorem centralnego działu sprzedaży i marketingu. Kompleks Bel Mare & Aqua Resort dysponuje ponad 1 tys. apartamentów wakacyjnych i pokoi hotelowych, z których ok. 700 zarządza spółka operatorska warszawskiego dewelopera kompleksu Prestige, a pozostałe są w rękach indywidualnych inwestorów.


Polak awansuje w strukturach sieci Hilton

Jarosław Jezierski, związany z siecią Hilton od otwarcia jej pierwszego hotelu w Polsce, objął stanowisko regional finance director Continental Europe. W warszawskim Hiltonie zaczął pracę w 2006 r. jako kierownik restauracji w zespole przygotowującym hotel do uruchomienia. W 2008 r. został kierownikiem działu zakupów, w 2010 r. zastępcą dyrektora finansowego, a w 2014 r. dyrektorem finansowym. Rok później objął stanowisko cluster director of finance, na którym odpowiadał za prowadzenie działalności finansowej Hilton Properties i reprezentowanie oddziału Hilton Worldwide Manage w Polsce. W 2020 r. awansował na regional finance managera na Europę kontynentalną, a teraz na stanowisko regional finance directora tego regionu.


Nowa dyrektor Głęboczek Resort Vine & Spa

Aleksandra Latek-Mastalerz, wcześniej zarządzająca m.in. Pałacem i Folwarkiem Łochów, została dyrektor generalną 4-gwiazdkowego kompleksu Głęboczek Resort Vine & Spa w Głęboczku na Pojezierzu Brodnickim. Z branżą hotelarską związana jest od końca lat 90., kiedy to podjęła pracę w warszawskim hotelu Marriott. Od 2006 r. zarządzała obiektem konferencyjno-hotelowym Instytut Rozwoju Biznesu w Serocku.

W latach 2017-2023 była dyrektor generalną Pałacu i Folwarku Łochów, należących do Grupy Arche, i wprowadzała na rynek Folwark. W Głęboczku zastąpiła Ewę Rennack, która zarządzała nim od 2019 r., a wcześniej należącym do tej samej grupy MPM Hotele Spa 4-gwiazdkowym Villa Park Med & Spa w Ciechocinku. Głęboczek Vine & Spa otwarty został w 2009 r. i obecnie składa się z kilku części, m.in. dwóch budynków hotelowych Winnica I i II oraz kilku chat wiejskich Osada łącznie z 66 pokojami, Vine SPA z ofertą zabiegów i rytuałów winoterapii wykonywanych w 14 gabinetach na własnych kosmetykach Głęboczek Vine Spa Exclusive (opartych na wyciągach z winogron), dwóch sal konferencyjno-bankietowych na 250 osób i 80 osób, a sam obiekt otoczony jest winnicami z ponad 2 tys. krzewów.


Paweł Mroziak dyrektorem sprzedaży i marketingu Term Karkonosze

Paweł Mroziak, ostatnio w Sheraton Grand Kraków, został dyrektorem sprzedaży i marketingu grupy hotelowej HSP Management, gdzie w warszawskim oddziale będzie odpowiedzialny za komercyjne wejście na rynek powstającego w Staniszowie kompleksu Termy Karkonosze Resort & Spa, którego pierwsza część otwarta ma zostać w połowie roku. Z hotelarstwem związany jest od ponad 15 lat. Zaczynał w warszawskim hotelu Hilton.

W 2010 r. został account managerem warszawskich hoteli sieci Starwood: Sheraton i Westin, w 2013 r. key account managerem w centralnym biurze sprzedaży sieci Accor/Orbis, a następnie powrócił do sieci Starwood na stanowisko account director business travel Sheratona i Westina. Od 2015 r. związany był z Sheratonem w Poznaniu, gdzie od zastępcy dyrektora sprzedaży, przez dyrektora sprzedaży doszedł do stanowiska dyrektora sprzedaży i marketingu. W połowie 2021 r. został dyrektorem sprzedaży i marketingu Sheraton Grand Kraków. W 2022 r. był nominowany do tytułu Hotelarza Roku w kategorii Dyrektor Sprzedaży i Marketingu. Termy Karkonosze Resort & Spa to kompleks z 265 pokojami i apartamentami w trzech strefach – hotelowo-rekreacyjnej, rodzinnej i kameralnej. Strefa rodzinna, w której znajduje się 126 pokoi, ma zostać otwarta przed wakacjami, a pozostałe do końca roku.


Łukasz Rudzki szefem kuchni Arche Nałęczów Sanatorium Milicyjne

Łukasz Rudzki, związany z siecią Arche Hotele od sześciu lat, został szefem kuchni przygotowywanego do otwarcia Arche Nałęczów Sanatorium Milicyjne z 308 pokojami, restauracją, sky barem, ponad 1 tys. m kw. przestrzeni konferencyjnej i kolejnymi 1,4 tys. m kw. w kolejnym etapie inwestycji w 2025 r. Do Grupy Arche dołączył w 2017 r. jako zastępca szefa kuchni w Zamku Janów Podlaski, a w 2018 r. został szefem kuchni tego hotelu. W 2021 r. był szefem kuchni w Grupie Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica, a następnie powrócił do Arche, gdzie w gdańskim Dworze Uphagena był odpowiedzialny za restaurację hotelową i przestrzeń konferencyjną.

– Cieszę się z możliwości otwarcia kolejnego hotelu Grupy Arche oraz przestrzeni konferencyjnych, jakie będziemy posiadać w Nałęczowie. Jestem podekscytowany perspektywą współpracy z lokalnymi dostawcami i wykorzystania sezonowych składników, aby tworzyć dania odzwierciedlające bogactwo i autentyczność kuchni tego regionu. Chciałbym również eksperymentować z tradycyjnymi recepturami, przekształcając je w nowoczesne kompozycje – mówi Łukasz Rudzki.


Izabela Sikora dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci Saltic Resorts & Spa

Izabela Sikora, wcześniej m.in. regionalna dyrektor sprzedaży sieci Puro Hotels, została dyrektor sprzedaży i rozwoju w grupie Saltic Resorts & Spa z kompleksami w Łebie i Grzybowie. Pierwsze doświadczenia hotelarskie zbierała blisko 30 lat w warszawskim hotelu Bristol. Doświadczenie w zakresie organizacji wydarzeń wykorzystała w Sodexo, gdzie m.in. koordynowała obsługę głównych sponsorów olimpiady w Sydney w 2000 r. W 2001 r. przeniosła się do Moskwy, gdzie tworzyła struktury sprzedaży i revenue management w Le Meridien Moscow Country Club.

Potem dla sieci Starwood zarządzała proaktywną sprzedażą w Polsce centralnej i wspierała nowo powstające hotele marki Sheraton w Poznaniu i Krakowie (2003-2006). Odpowiadała również za struktury sprzedaży reaktywnej dla warszawskich hoteli tej sieci: Sheraton i The Westin (2007-2011). W krajach nadbałtyckich, gdzie spędziła osiem lat, pracując w Tallinnie i Rydze, była blisko związana z rynkami skandynawskimi, odpowiadała za koordynację i zarządzanie procesami sprzedażowymi z poziomu regionu dla grupy 15 hoteli sieci Radisson Hotel Group. Przez dwa lata była dyrektor generalną sieci cukierni Batida. W 2019 r. została regionalną dyrektor sprzedaży sieci Puro Hotels.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *